Nezavisne novine - Diskusije
25. 05. 2012. 01:32 *
Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte.
Da niste izgubili svoj aktivacioni e-mail?

Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i dužinom sesije
Vesti:
 
   Početna   Pomoć Članovi Links Kontakt Prijavljivanje Registracija  
Stranice: 1 [2]   Idi dole
  Štampaj  
Autor Tema: Kahva-Kafa-Kava  (Pročitano 1175 puta)
Sunny day
Glavni urednik
*****
Na mreži Na mreži

Poruke: 13791


OS:
Windows XP Windows XP
Browser:
Firefox 5.0 Firefox 5.0


WWW
« Odgovor #15 poslato: 28. 09. 2011. 07:43 »
Podeli temuIdi gore

TitleBoxŽene koje vole kafu manje podložne depresiji


LONDON - Žene koje piju dvije ili više kafe dnevno manje su podložne depresiji, pokazalo je istraživanje objavljeno u američkom časopisu "Arhive interne medicine", prenosi britanski BBC.

Nije jasno zbog čega kafa može da ima takav efekat, ali autori studije vjeruju da kofein može da utiče na hemijske promjene u mozgu, jer blokira određene hemijske receptore kao što je adenozin, koji ima važnu ulogu u biohemijskim procesima, poput transfera energije, podstiče san i potiskuje uzbuđenje.

Tim medicinske škole sa Harvardskog univerziteta pratio je zdravlje 50.000 medicinskih sestara, u periodu od 1996. do 2006, a takođe je mjerio količinu kafe koju popiju u toku dana.

U tom periodu kod nešto više od 2.600 ispitanica razvila se depresija. Pokazalo se da je veliki broj tih žena pilo veoma malo kafe ili uopšte nije konzumiralo taj napitak.

U poređenju sa ženama koje su jednom nedjeljno ili rjeđe pile šoljicu kafe sa kofeinom, one koje su konzumirale dvije do tri šoljice dnevno imale su 15 odsto manji rizik da razviju depresiju.

One koje su pile četiri šoljice i više taj rizik su smanjile za 20 odsto.

Istraživanje je pokazalo da kafa bez kofeina nije imala isti efekat.

Osobe koje redovno piju kafu rjeđe pate od gojaznosti, visokog krvnog pritiska i dijabetesa, takođe je pokazala studija.

Naučnici su naveli da su njihovi nalazi "dali dodatnu težinu" radovima drugih kolega koji su utvrdili nižu stopu samoubistva kod kafopija.

Oni pretpostavljaju da je u tome ključan igrač upravo kofein, koji je poznat kao supstanca koja podstiče osjećanje zadovoljstva i podiže energiju.

Naučnici, međutim, nisu preporučili količinu kafe koju bi trebalo da pije neka osoba ali su upozorili da previše kofeina može da poveća osjećanje uznemirenosti.

Stručnjaci dodaju da su neophodna dalja istraživanja kako bi se veza između kofeina i depresije bolje razumjela i navode da je svakako prerano da se ženama preporuči da piju više kafe kako bi popravile raspoloženje.

http://www.nezavisne.com/zivot-stil/zdravlje/Zene-koje-vole-kafu-manje-podlozne-depresiji-108016.html
lenka
Punopravni član
*
Van mreže Van mreže

Poruke: 160

OS:
Windows XP Windows XP
Browser:
MS Internet Explorer 8.0 MS Internet Explorer 8.0


« Odgovor #16 poslato: 28. 09. 2011. 07:48 »
Podeli temuIdi gore

 Grin

Oh...otkad ja govorim da je kava dobra, niko mi ne vjeruje!
Ovo mi se istraživanje baš svidjelo.
Vidim ja da nemam simptome depresivnosti, samo nisam znala šta je spriječava do sad.
Idem "turiti" još jednu za svaki slučaj. Grin
Sunny day
Glavni urednik
*****
Na mreži Na mreži

Poruke: 13791


OS:
Windows XP Windows XP
Browser:
Firefox 5.0 Firefox 5.0


WWW
« Odgovor #17 poslato: 28. 09. 2011. 07:54 »
Podeli temuIdi gore

i ja bih volio pratiti zdravlje 50 000 medicinskih sestara Kafica
milejdi
Punopravni član
*
Van mreže Van mreže

Poruke: 170


OS:
Windows XP Windows XP
Browser:
MS Internet Explorer 6.0 MS Internet Explorer 6.0


« Odgovor #18 poslato: 28. 09. 2011. 01:52 »
Podeli temuIdi gore

i ja bih volio pratiti zdravlje 50 000 medicinskih sestara Kafica

   Smiley  Super Sani blago sesrama  Smiley   Kofein je cudo, koristi se i u kozmetickim preparatima za zene. Medicinske sestre obicno nemaju utisak da se dopadaju muskarcima,a to je eto kao zanimanje zene koje se dopada muskarcima. Nekako se muskarci ukoce.
« Poslednja izmena: 28. 09. 2011. 02:07 milejdi »

Milost je hrabrost!
lenka
Punopravni član
*
Van mreže Van mreže

Poruke: 160

OS:
Windows XP Windows XP
Browser:
MS Internet Explorer 8.0 MS Internet Explorer 8.0


« Odgovor #19 poslato: 28. 09. 2011. 01:57 »
Podeli temuIdi gore

i ja bih volio pratiti zdravlje 50 000 medicinskih sestara Kafica

Da znaš da bi bez vlastitog brzo ostao prateći naše ovdje! Grin
milejdi
Punopravni član
*
Van mreže Van mreže

Poruke: 170


OS:
Windows XP Windows XP
Browser:
MS Internet Explorer 6.0 MS Internet Explorer 6.0


« Odgovor #20 poslato: 28. 09. 2011. 02:22 »
Podeli temuIdi gore

Da znaš da bi bez vlastitog brzo ostao prateći naše ovdje! Grin

Zasto tako mislis

Milost je hrabrost!
Stranice: 1 [2]   Idi gore
  Štampaj  
 
Prebaci se na:  


Nezavisne novine | Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines | Sitemap

Google visited last this page 12. 05. 2012. 04:18