Američki naučnici: Srpski jezik je nastao prije Hrista

Dvojica evolutivnih biologa sa Univerziteta u Ouklandu, Rasel Grej i Kventin Etkinson, objavili su 2012. godine rezultate studije na osnovu kojih su zaključili da svi indoevropski jezici vode porijeklo sa prostora današnje Turske.

Teorija je, pak, manjkava jer koristi analogiju sa virusima.

Sudeći prema njihovoj teoriji, svi indoevropski jezici su nastali u Anadoliji, a odatle su se širili na istok i zapad.

Otprilike istovremeno, negdje 5.000 godina prije Hrista počele su da se razvijaju baltoslovenska i indoiranska (arijska) grupa jezika, da bi se potpuno formirale oko 4.000 prije Hrista, prenosi Press.

Izdvajanje srpsko - hrvatskog i slovenačkog jezika kao zasebnih dijelova slovenske grupe jezika, započelo je, prema njima, još prije Hrista.

Ipak, treba imati u vidu da su ova dva naučnika predstavila širenje jezika oslanjajući se na iskustvo iz svoje struke, poistovećujući širenje jezika sa širenjem virusa. Virusi se šire radijalno, od hipotetičkog centra sve dalje od njega, pa je tako ispalo da je sanskrit mlađi od slovenskih jezika, što je lingvistička neistina budući da je potpuno suprotno.