Amerikanci prave najveći Teslin kalem na svijetu

Srna - 24.11.2011 17:06
Amerikanci prave najveći Teslin kalem na svijetu

SAN FRANCISKO - Kako bi otkrili na koji način munja prenosi električnu energiju, tim američkih naučnika planira da sagradi najveći Teslin kalem na svijetu, koji će proizvoditi na stotine metara dugačke električne munje.

Mašina za proizvodnju vještačkih munja biće visoka 10 spratova, a njena izgradnja koštaće 348.000 dolara.

Gradnja najvećeg Teslinog kalema zamisao je američkog inženjera Grega Leiha, a planirano je da Teslin kalem bude sagrađen u San Francisku i potom bude transportovan u Nevadu.

Pored toga što će vještačke munje biti zanimljive za posmatrače, Leih i njegov tim razmišljali su i o ključnoj stvari tog naučnog projekta - otkrivanju načina kako munjom prenijeti električnu energiju.

"Munja koristi desetinu snage električne energije da prenese struju kroz vazduh. Ona je i dan-danas velika zagonetka za stručnjake", izjavio je Leih.

Prilikom izgradnje i pokretanja sistema, tim stručnjaka će morati da obrati posebnu pažnju i na bezbijednost zbog jačine i veličine munja koje će kalem proizvoditi.

"Nadamo se da će ovo biti naučni eksperiment koji će ljudi doći da pogledaju i koji će sigurno inspirisati mnoge da obrate više pažnje na svoj univerzum", rekao je Leih.

• Supervulkan krije dovoljno lave da napuni Grand kanjon 14 puta

25.04.2015 15:36 - N.N.

Nacionalni park Jelouston predstavlja jedno od najposjećenijih turističkih lokacija u Sjedinjenim Državama.

• Velike naučne zablude 20. vijeka

25.04.2015 15:01 - N.N.

U naučnim časopisima se često objavljuju radovi koji ljude dovode u zabludu i prepuni su netačnih podataka.

• Objavljena genetska karta različitih vrsta mamuta

24.04.2015 16:16 - AA

ANKARA - Objavljena je genetska karta različitih vrsta izumrlih mamuta koji su u ledenom dobu živjeli na području Sjeverne Amerike, Evrope, Azije i Afrike, prenosi Anadolu Agency (AA).

• Inovativnost po receptu mladih

23.04.2015 20:26 - N.N.

Sedamnaesta međunarodna izložba ideja, inovacija i stvaralaštva "Inost mladih 2015" okupila je od 15. do 17. aprila oko 500 učesnika koji su predstavili 350 eksponata.

• Gradili cestu i pronašli 43 dinosaurusova jaja

23.04.2015 18:33 - N.N.

Radnici koji su gradili cestu u južnoj Kini pronašli su 43 fosilizirana jaja za sada nepoznate vrste dinosaurusa.

• Tvrdnja naučnika: Bogatija djeca imaju razvijeniji mozak

23.04.2015 12:23 - Srna

MASAČUSETS - Djeca iz bogatijih porodica imaju razvijeniji mozak od siromašnih vršnjaka - tvrde naučnici.

• Srednjoškolci iz Prijedora programiraju robota

18.04.2015 15:12 - Srna

PRIJEDOR - Agencija za ekonomski razvoj grada Prijedora "PREDA-PD", uz finansijsku podršku kompanije "ArcelorMital", počela je provođenje projekta "Takmičenje u programiranju LEGO robota za srednje škole u Prijedoru".

• Novo zastrašujuće oružje američke vojske

18.04.2015 13:03 - N.N.

Top koji služi za lansiranje dronova potencijalno je najrazornije i najopasnije konvencionalno oružje na svijetu.

• Za računarom i u krevetu

16.04.2015 14:44 - N.N.

PROKUPLJE - Uređajem koji pomaže u rukovanju sa računarima nazvanom pokretni ergonomski nosač desktop računara, Slaviša Strahinić, diplomirani pravnik iz Prokuplja, na nedavom Međunarodnom sajmu pronalazaštva i inovativnih tehnologija u Moskvi osvojio je veliko priznanje - zlatnu medalju "Arhimed" i istoimenu zlatnu plaketu.

• Žene su bile prvi lovci?!

16.04.2015 13:02 - Srna

FONGOLI - Moguće je da su žene prve počele da koriste oružje za lov, čime su pokrenule evoluciju ljudskog mozga, smatraju američki naučnici.

• Otkriveni proteini koji kontrolišu razvoj ćelija raka

16.04.2015 11:11 - Srna

HAIFA - Izraelski naučnici su otkrili dva proteina za koje tvrde da mogu da obuzdaju rak i da kontrolišu rast i razvoj ćelija!

• Otvoren »Inost mladih 2015«

15.04.2015 13:04 - Srna

BANJALUKA - Ministar nauke i tehnologije Republike Srpske Jasmin Komić otvorio je danas u Banjaluci 17. Međunarodnu izložbu ideja, inovacija i stvaralaštva "Inost mladih 2015", na kojoj će do 17. aprila oko 500 učesnika predstaviti 350 eksponata.

• Roboti zamjenjuju pilote u avionu?

12.04.2015 11:33 - Agencije

NJUJORK - Nakon što je istraga pokazala da je kopilot aviona njemačke kompanije "Džermanvings" Andreas Lubic namjerno srušio avion sa 150 putnika u francuskim Alpima, vazduhoplovni stručnjaci sve češće razmatraju mogućnost korišćenja robota, koji bi zamijenili kopilota ili oba pilota na komercijalnim letovima.

• Naučnici otkrili masovnu grobnica iz Drugog svjetskog rata

11.04.2015 17:59 - Agencije

AMSTERDAM - Holandski naučnici saopštili su da su otkrili dosad nepoznatu masovnu grobnicu na mjestu nekadašnjeg nacističkog koncentracionog logora "Bergen-Belsen", gotovo 70 godina pošto je oslobođen.

• Farmeri u svijetu sve više čuvaju stoku pomoću dronova

11.04.2015 11:56 - Agencije

NJUJORK - Nakon što su zamijenili sekretarice, radnike u fabrikama i prodavce, roboti sada od Australije do Irske preuzimaju i jedan od najstarijih poslova na svijetu, a to je - čuvanje stoke.