Arheolozi pronašli više od 200 bunara starih 3.000 godina

Agencije - 26.04.2012 17:45
Arheolozi pronašli više od 200 bunara starih 3.000 godina

VUHAN – Arheolozi su u kineskoj provinciji Hubei rekli da su pronašli više od 200 bunara iskopanih u prijestonici kraljevstva starog 3.000 godina.

Kompleks bunara, što je rijetko otkriće u Kini, pronađen je u vještačkom vodenom toku u gradu Đinan u oblasti Jingžou, rekli su zvaničnici u ovom gradu.

Bunari su približne jednake veličine modernim ekvivalentima sa prečnikom od 0,8 metara i dubine između pet i osam metara, dok su unutrašnji zidovi povezani su bambusom i ostacima grnčarije, rekli su arheolozi.

Prema prvim istragama, bunari su iskopani tokom perioda Zaraćenih država /475-221. godine prije nove ere/, kada je grad Đinan bio prijestonica države Ču /1042-223. godine prije nove ere/.

Ovi bunari ukauzuju raširenu upotrebu vode u gradovima u to vrijeme.

Na istoj lokaciji pronađeno je više od 200 komada grnčarije i oruđa od drveta i željeza što bi moglo da pomogne naučnicima da razumiju urbani život i kulinarsku kulturu u državi Ču.

• Neidentifikovani dronovi iznad nuklearki

30.10.2014 11:11 - Srna

PARIZ - Neidentifikovane bespilotne letjelice uočene su u oktobru iznad sedam nuklearnih elektrana u Francuskoj, saopštila je francuska državna energetska kompanija EDF.

• Ispod kuće pronašli drevni hram

29.10.2014 20:46 - Agencije

KAIRO - Grupa od sedam muškaraca pronašla je ispod jedne kuće u Al-Badrašinu, oko 40 kilometara južno od Kaira, 3.400 godina stari hram iz doba faraona Tutmosa III.

• Tvorac »Stingera« radio sa vanzemaljcima?

29.10.2014 11:25 - Srna

VAŠINGTON - Bojd Bušmen, tvorac američkog raketnog sistema "Stinger", tvrdi da je u tajanstvenoj vojnoj bazi "Oblast 51" sarađivao sa vanzemljcima visokim metar i po, koji su stari po 230 godina?!

• Činjenje zločina bi moglo biti povezano s genima

28.10.2014 18:15 - AA

Naučni magazin "Molecular Psychiatry" objavilo je analizu genetskog materijala 800 nasilnika i zločinaca iz Finske, koja je pokazala da bi zločin mogao biti povezan s mutacijom dva gena, javlja Anadolu Agency (AA).

• Roboti najveća prijetnja čovječanstvu?!

28.10.2014 11:53 - Srna

NJUJORK - Milijarder Elon Musk, šef automobilske kompanije "Tesla", upozorava da su roboti i umjetna inteligencija "najveća egzistencijalna prijetnja čovječanstvu".

• Ruska »plava krv« sve traženija

27.10.2014 16:01 - Srna

MOSKVA - Rusija sve više izvozi "perftoran", veoma efikasnu zamjenu za krv, naročito u EU, Kinu, Indiju i Južnu Ameriku.

• Nusproizvodi viskija mogli bi postati biogorivo

26.10.2014 14:05 - Fena

EDINBURG - Škotska firma Celtic Renewables Ltd istražuje mogućnost korištenja otpada koji nastaje proizvodnjom viskija kao nove generacije biogoriva.

• Žene koje su uzdrmale nauku

25.10.2014 10:30 - Dragana Raduški

Kada se spomene nauka i naučnici uopšte, većina ljudi pomisli na muškarce istraživače. Međutim, to ipak nije istina jer brojne žene stoje iza nekih od najvećih svjetskih naučnih dostignuća i otkrića, a koje su vremenom marginalizovane, pa čak neke od njih i posve zaboravljene.

• DNK otkriva vrijeme ukrštanja sa neandertalcima

24.10.2014 11:17 - Srna

LONDON - Analiza DNK na ljudskim ostacima starim 45.000 godina pomogla je naučnicima da odrede kada su se naši preci ukrstili sa neandertalcima.

• Dinosaurus zastrašujućih kandži bio u stvari nježni div

23.10.2014 11:08 - Agencije

LONDON - Džinovski dinosaurus opisan kao krvoločni ubica na osnovu strašnih kandži na rukama, čiji su ostaci pronađeni prije pet decenija u pustinji Gobi, u Mongoliji, zapravo je bio bezubi, bezopasni div, navode paleontolozi nakon nedavnog otkrića ostatka fosila.

• Tvrde da su otkrili detektor za svinjsko meso i alkohol u hrani

20.10.2014 16:15 - AA

PARIZ – Dva mlada naučnika u Francuskoj su razvili test koji u roku od deset minuta uspješno otkriva da li se u sastavu neke hrane nalazi svinjsko meso ili alkohol, prenosi Anadolu Agency (AA).

• Tutankamon najružniji vladar u istoriji

20.10.2014 14:35 - N.N.

Iako Tutankamonova čuvena zagrobna maska od čistog zlata ukazuje na njegovu božansku ljepotu i moć, ovaj egipatski faraon je zapravo bio veoma ružan.

Video Foto
  • Preci današnjih kengura nisu skakali, već hodali

16.10.2014 17:00 - Agencije

NJUJORK - Džinovski kenguri koji su tumarali Australijom prije više od 100.000 godina najvjerovatnije su hodali, a ne skakali, zaključak je grupe istraživača.

• Kinezi nude kišobran budućnosti, sačinjen od vazduha

15.10.2014 18:32 - Agencije

PEKING - Grupa kineskih inženjera i dizjanera napravila je neobičan kišobran koji korisnika od padavina štiti ne razapetim platnom već vazduhom.

• Saznajte u kojoj epohi živimo

14.10.2014 14:24 - N.N.

Mnogi naučnici koriste nov termin za epohu u kojoj živimo imajući u vidu ogroman uticaj čovjeka na izgled Zemlje.