Arheolozi pronašli više od 200 bunara starih 3.000 godina

Agencije - 26.04.2012 17:45
Arheolozi pronašli više od 200 bunara starih 3.000 godina

VUHAN – Arheolozi su u kineskoj provinciji Hubei rekli da su pronašli više od 200 bunara iskopanih u prijestonici kraljevstva starog 3.000 godina.

Kompleks bunara, što je rijetko otkriće u Kini, pronađen je u vještačkom vodenom toku u gradu Đinan u oblasti Jingžou, rekli su zvaničnici u ovom gradu.

Bunari su približne jednake veličine modernim ekvivalentima sa prečnikom od 0,8 metara i dubine između pet i osam metara, dok su unutrašnji zidovi povezani su bambusom i ostacima grnčarije, rekli su arheolozi.

Prema prvim istragama, bunari su iskopani tokom perioda Zaraćenih država /475-221. godine prije nove ere/, kada je grad Đinan bio prijestonica države Ču /1042-223. godine prije nove ere/.

Ovi bunari ukauzuju raširenu upotrebu vode u gradovima u to vrijeme.

Na istoj lokaciji pronađeno je više od 200 komada grnčarije i oruđa od drveta i željeza što bi moglo da pomogne naučnicima da razumiju urbani život i kulinarsku kulturu u državi Ču.

• Naš mozak klasifikuje podatke i tokom sna

12.09.2014 17:57 - Agencije

LONDON - Mozak je i dalje aktivan dok spavamo, tvrde naučnici koji su ustanovili da su ljudi u stanju da klasifikuju riječi i u snu.

• Pronađena drevna grobnica prvog kineskog cara

11.09.2014 14:01 - AA

PEKING - U pokrajini Šansi, na sjeverozapadu Kine, pronađena je velika antička grobnica koja se pruža na preko 170.000 metara kvadratnih, javlja Anadolu Agency (AA).

• Biolozi tvrde da mogu usporiti proces starenja

09.09.2014 14:29 - N.N.

Biolozi sa UCLA tvrde da mogu usporiti proces starenja aktiviranjem gena "na daljinski upravljač".

• Šta krije najveća antička grobnica

09.09.2014 14:13 - N.N.

ATINA - Arheolozi su u grobnici u Amfipolu, koja već mjesecima zbog svoje veličine i važnosti golica maštu Grka, iskopali i dvije karijatide, objavilo je grčko Ministarstvo kulture.

• »Božja čestica« bi mogla da uništi svijet

08.09.2014 10:50 - N.N.

"Na vrlo visokim nivoima energije Higsov bozon mogao bi da uzrokuje naglu propast prostora i vremena, a mi ne bismo ni primijetili da se to događa," smatra slavni profesor Stiven Hoking.

• U Novosibirsku pronađena metoda za superrano dijagnostikovanje raka

07.09.2014 17:03 - N.N.

NOVOSIBIRSK - Naučnici iz Novosibirska su pronašli način za superrano dijagnostikovanje raka.

• Džek Trbosjek bio poljski imigrant Kosminski

07.09.2014 16:11 - Agencije

LONDON - Misterija duga više od 100 godina - ko je bio Džek Trbosjek, otkrivena je uz pomoć DNK analize.

• Poslana prva telepatska poruka na svijetu

05.09.2014 17:25 - Agencije

Ekipa medicinskih eksperata uspjela je da prvi put telepatskim putem prenese informaciju između dvije osobe na udaljenosti većoj od 8.000 kilometara.

• Kofein u kafi genetički hir

05.09.2014 11:27 - Agencije

VAŠINGTON - Naučnici koji su analizirali DNK kafe ustanovili su da ono što ljudi vole u njoj, a to je kofein, zapravo je genetski hir, te da nema nikakve veze za kofeinom u čokoladi ili čaju.

• Francuzi žele da zaustave masakr nad jezikom

05.09.2014 11:08 - Agencije

PARIZ - Anglikanizmi, pogrešno upotrijebljeni izrazi i veznici, varvarizmi, pleonazmi, pravopisne i sintaksne greške kvare lijep francuski jezik, žali se Žan Maje u knjizi "Langue francaise: arretez le massacre" (Francuski jezik: zaustavite masakr).

• U Pragu otkriven najveći spomenik Nikoli Tesli na svijetu

05.09.2014 10:58 - Agencije

PRAG - Najveći spomenik na svijetu slavnom naučniku Nikoli Tesli , otkriven je u četvrtak u Pragu, u prisustvu više stotina ljudi i stranih delegacija, saopštile su gradske vlasti.

• Jedna kap i zbogom dioptriji!

04.09.2014 15:59 - N.N.

Naučnici su ovih dana razvili novu tehniku za poboljšanje vida, a operacija podrazumjeva stavljanje implanata, poznatih kao "Raindrop" koji se smještaju ispod rožnjače.

• I mamurluk stvar genetike?!

02.09.2014 13:25 - Srna

SIDNEJ - Mamurluk je često stvar genetike, a ne veće ili manje izdržljivosti nekog pojedinca u konzumiranju alkohola - tvrde stručnjaci.

• Neandertalci znali za hashtag

02.09.2014 12:38 - Agencije

NJUJORK - Nasuprot reputaciji da su bili glupi rođaci prvih modernih ljudi, neandertalci su slikali što, smatraju naučnici, predstavlja veliki kognitivni korak u evoluciji čovjeka.

• Razvijen polučasovni test za ebolu

02.09.2014 11:04 - Srna

TOKIO - Japanski istraživači saopštili su danas da su razvili novu metodu za otkrivanje prisustva virusa ebole u roku od 30 minuta, uz pomoć tehnologije koja će ljekarima olakšati postavljanje dijagnoze.