Arheolozi pronašli više od 200 bunara starih 3.000 godina

Agencije - 26.04.2012 17:45

VUHAN – Arheolozi su u kineskoj provinciji Hubei rekli da su pronašli više od 200 bunara iskopanih u prijestonici kraljevstva starog 3.000 godina.

Kompleks bunara, što je rijetko otkriće u Kini, pronađen je u vještačkom vodenom toku u gradu Đinan u oblasti Jingžou, rekli su zvaničnici u ovom gradu.

Bunari su približne jednake veličine modernim ekvivalentima sa prečnikom od 0,8 metara i dubine između pet i osam metara, dok su unutrašnji zidovi povezani su bambusom i ostacima grnčarije, rekli su arheolozi.

Prema prvim istragama, bunari su iskopani tokom perioda Zaraćenih država /475-221. godine prije nove ere/, kada je grad Đinan bio prijestonica države Ču /1042-223. godine prije nove ere/.

Ovi bunari ukauzuju raširenu upotrebu vode u gradovima u to vrijeme.

Na istoj lokaciji pronađeno je više od 200 komada grnčarije i oruđa od drveta i željeza što bi moglo da pomogne naučnicima da razumiju urbani život i kulinarsku kulturu u državi Ču.

• Svileni pancir mogao da spriječi izbijanje Velikog rata?

30.07.2014 19:11 - Agencije

LONDON - Jedan svileni prsluk je prije sto godina mogao da spriječi krvave događaje u kojima će život izgubiti milioni vojnika i civila.

• Grčki arheolozi pronašli pehar iz kojeg je pio Perikle

30.07.2014 19:01 - Agencije

ATINA - Vinski pehar iz kojeg je najvjerovatnije pio Perike, slavni antički državnik pod čijim je vođstvom Atina postala najljepši i najbogatiji grad helenskog svijeta, pronađen je na gradilištu parkinga na sjeveru grčke prijestonice.

• Dinosaurusi baš nisu imali sreće

28.07.2014 18:38 - Agencije

LONDON - Udar asteroida u Zemlju, koji je doveo do potpunog istrebljenja dinosaurusa, dogodio se kada su ove životinje bile najosjetljivije, tvrde britanski naučnici.

• Prodor Gugla u oblast genetike

28.07.2014 14:36 - Agencije

VAŠINGTON - Američki informatički gigant Gugl (Google) pokreće istraživački program u oblasti genetike preko svoje istraživačke laboratorije "Gugl X", objavljeno je danas na veb sajtu zone-numerique.com.

• Razvijen prototip nove litijumske baterije

28.07.2014 13:40 - Srna

VAŠINGTON - Naučnici sa Univerziteta Stenford napravili su prototip nove litijumske baterije za telefone koja traje tri puta duže od baterija sadašnjih pametnih telefona.

• Rad na bateriji budućnosti

27.07.2014 16:35 - N.N.

Odjeljenje za nauku pri američkom Sekretarijatu za energiju je 2012. dodijelilo 120 miliona dolara novom tehnološkom centru za istraživanje baterija - sa sjedištem u Nacionalnoj laboratoriji Argon, u predgrađu Čikaga, u državi Ilinois.

• Pronađeno na stotine ljudskih skeletnih ostataka

27.07.2014 08:49 - Agencije

LA PAZ - Građevinski radnici su tokom izgradnje jedne zgrade u Boliviji naišli na masovnu grobnicu sa skeletnim ostacima na stotine najvjerovatnije domorodačkih rudara iz perioda španskog kolonijalnog doba.

• Elegantni noćni senzor »zapalio« internet

25.07.2014 15:43 - Agencije

VAŠINGTON - Sense, sistem koji omogućava analizu kvaliteta sna, disanje i čak kvalitet vazduha u prostoriji u kojoj se spava, podstakao je investitore na veb sajtu Kickstarter da uzmu učešće u participativnom finansiranju tog projekta.

• Otkrivene promjene gena povezane sa šizofrenijom

24.07.2014 11:28 - N.N.

Naučnici su uspjeli da identifikuju više od 100 genetskih varijacija povezanih s visokim rizikom oboljevanja od šizofrenije, čime se otvara put ka boljem liječenju.

• Na aukciji fosilizovani praistorijski izmet

23.07.2014 18:46 - Agencije

LOS ANĐELES - Jedna američka umjetnička galerija stavila je na aukciju metar dugi koprolit, tj. fosilizovani praistorijski izmet.

• Pronašli ljudski izmet star 50.000 godina

22.07.2014 11:49 - N.N.

ALIKANTE - Arheolozi u španskom gradu Alikanteu došli su do zanimljivih otkrića; pronašli su ljudski izmet star 50.000 godina.

• Taksi službe uvezane u aplikaciju

19.07.2014 07:50 - Nikola Vidačković

PGS grupa, koja se bavi izradom aplikacija za mobilne telefone i sajtove te izradom logotipa, a koju čine banjalučki studenti Nemanja Štrkić i Marko Malinović, izbacila je na domaće tržište još jednu aplikaciju.

• Zašto su sve mape svijeta pogrešne?

18.07.2014 16:32 - Agencije

LONDON - Nemoguće je istovremeno prenijeti trodimenzionalne kopnene prostore i razdaljine na dvodimenzionalnu mapu, kao što je nemoguće predstaviti sferični oblik planete na ravnoj površini bez distorzije.

• Kjuriositi našao misteriozni meteorit na Marsu

18.07.2014 15:52 - N.N.

Robot Kjuriositi, koji vrijedno istražuje površinu Marsa, pronašao je neobični meteorit od gvožđa, prvi takve vrste.

• Ugovor o korištenju niskokarbonskih tehnologija

16.07.2014 16:21 - Srna

LJUBLJANA - Ministar za prostorno uređenje, građevinarstvo i ekologiju Republike Srpske Srebrenka Golić izjavila je Srni da bi predstavnici Srpske u Sloveniji trebalo da potpišu ugovor o realizaciji projekta korištenja niskokarbonskih tehnologija u Srpskoj i BiH, čija je vrijednost 75.000 evra.