Dinosaurusi koristili perje da privuku partnera

VAŠINGTON - Rijetki i neobični dinosaurusi nalik pticama koji su živjeli u ruralnoj Kini prije oko 130 miliona godina imali su sjajno crno perje koje su najvjerovatnije koristili da privuku pažnju na sebe i da nađu partnera, tvrde američki i kineski naučnici u izvještaju koji je izašao u žurnalu ''Nauka''.

Ovi dinosaurusi su nazivani mikroraptori (microraptors) zato što nisu bili duži od 76 centimetara. Ličili su na crne ptice sa zastrašujućim zubima, čeljustima i pomoćnim krilima koja su rasla iz njihovih nogu.

Naučnici su, kako prenose agencije, uz pomoć elektronskih mikroskopa analizirali fosilne ostatke pronađene 2010. u sjevernom dijelu Kine i tako utvrdili boju perja ovih dinosaurusa.

''Samo nekoliko godina prije nije bilo moguće zamisliti da ćemo uraditi studiju kao ovu'', rekao je jedan od autora studije i istraživač sa Pekingškog univerziteta Ke-Kin Gao.

Fosilni ostaci pružili su i nove podatke o načinu kretanja dinosaurusa. Koautorka studije Džulija Klark sa univerziteta u Teksasu rekla je da ova vrsta nije kao današnje ptice letjela u visinu, već da je više lepršala, pronalazeći način da ide od grane do grane.

''Studija nam je pomogla da sagledamo kako je životinja izgledala dok je bila živa'', rekao je Mark Norel, direktor američkog Muzeja prirodne istorije i paleontologije.

''Postojale su mnoge spekulacije o tome kako je perje mikroreptora bilo orjentisano i kako su im se formirala krila za letenje ili kako su koristili perje za seksualni poziv'', rekao je on.

On je objasnio da su oni utvrdili da je ova vrsta dinosaurusa koristila svoje kitnjasto perje kako bi ''puštala'' vizuelne signale partnerkama.