Flasteri zamjena za vakcine

Agencije - 21.06.2012 07:53

VAŠINGTON - Naučnici američkog instituta u Atlanti napravili su flastere koji bi uskoro mogli da zamijene klasične injekcije prilikom vakcinisanja.

Flasteri su već testirani na miševima, i pokazalo se da su bili efikasni u slučaju vakcine protiv gripa. Napravljeni su od stotinjak "mikroigli" kroz koje se ubrizgava vakcina.

Poslije ubrizgavanja flastera igle se rastope, a flaster otpadne sam od sebe, prenosi portal "Moj doktor".

Do tog značajnog tehnološkog otkrića došli su naučnici Instituta za tehnologiju u američkom gradu Atlanti, koji tvrde da su flasteri jednostavni za upotrebu i da ih mogu primjenjivati i pacijenti bez bilo kakvih medicinskih znanja ili vještina.

Profesor Mark Prausnic, vođa tog istraživanja, kaže da flaster s razgradivim mikroiglama može biti u najmanju ruku jednako dobar, ako ne i bolji od hipodermičkih igala koje se sada koriste.

Dr Šin Salivan, jedan od saradnika na ovom istraživanju, ističe da se nada da će jednog dana ljudi dobijati flastere poštom i da će moći sami da ih koriste kod kuće.

• Stvorili providnog miša da bi proučili nervni sistem

01.08.2014 18:16 - Agencije

LOS ANĐELES - Američki naučnici su uspjeli da stvore providnog miša kako bi proučili nervni sistem i način funkcionisanja organa.

• Napravljena revolucionarna keramička proteza za lobanju

01.08.2014 17:40 - Agencije

LIMOŽ - Univerzitetski bolnički centar u francuskom gradu Limožu napravio je keramičku protezu za lobanju trodimenzionalnom (3D) štampom, koja bi mogla da predstavlja revoluciju u oblasti hirurgije.

• Ekrani će sami korigovati naš vid

31.07.2014 15:51 - Agencije

VAŠINGTON - Istraživači Tehnološkog instituta u Masačusetsu - MIT (Massachusetts Institute of Technology) predviđaju da će ekrani uskoro zamijeniti naočare za vid.

• Test krvi otkriva potencijalne samoubice

31.07.2014 14:24 - N.N.

Naučnici su otkrili da stres izaziva hemijsku promjenu u genu pod nazivom SKA2 i da ljudi sa suicidalnim tendencijama imaju niži nivo tog gena.

• Svileni pancir mogao da spriječi izbijanje Velikog rata?

30.07.2014 19:11 - Agencije

LONDON - Jedan svileni prsluk je prije sto godina mogao da spriječi krvave događaje u kojima će život izgubiti milioni vojnika i civila.

• Grčki arheolozi pronašli pehar iz kojeg je pio Perikle

30.07.2014 19:01 - Agencije

ATINA - Vinski pehar iz kojeg je najvjerovatnije pio Perike, slavni antički državnik pod čijim je vođstvom Atina postala najljepši i najbogatiji grad helenskog svijeta, pronađen je na gradilištu parkinga na sjeveru grčke prijestonice.

• Dinosaurusi baš nisu imali sreće

28.07.2014 18:38 - Agencije

LONDON - Udar asteroida u Zemlju, koji je doveo do potpunog istrebljenja dinosaurusa, dogodio se kada su ove životinje bile najosjetljivije, tvrde britanski naučnici.

• Prodor Gugla u oblast genetike

28.07.2014 14:36 - Agencije

VAŠINGTON - Američki informatički gigant Gugl (Google) pokreće istraživački program u oblasti genetike preko svoje istraživačke laboratorije "Gugl X", objavljeno je danas na veb sajtu zone-numerique.com.

• Razvijen prototip nove litijumske baterije

28.07.2014 13:40 - Srna

VAŠINGTON - Naučnici sa Univerziteta Stenford napravili su prototip nove litijumske baterije za telefone koja traje tri puta duže od baterija sadašnjih pametnih telefona.

• Rad na bateriji budućnosti

27.07.2014 16:35 - N.N.

Odjeljenje za nauku pri američkom Sekretarijatu za energiju je 2012. dodijelilo 120 miliona dolara novom tehnološkom centru za istraživanje baterija - sa sjedištem u Nacionalnoj laboratoriji Argon, u predgrađu Čikaga, u državi Ilinois.

• Pronađeno na stotine ljudskih skeletnih ostataka

27.07.2014 08:49 - Agencije

LA PAZ - Građevinski radnici su tokom izgradnje jedne zgrade u Boliviji naišli na masovnu grobnicu sa skeletnim ostacima na stotine najvjerovatnije domorodačkih rudara iz perioda španskog kolonijalnog doba.

• Elegantni noćni senzor »zapalio« internet

25.07.2014 15:43 - Agencije

VAŠINGTON - Sense, sistem koji omogućava analizu kvaliteta sna, disanje i čak kvalitet vazduha u prostoriji u kojoj se spava, podstakao je investitore na veb sajtu Kickstarter da uzmu učešće u participativnom finansiranju tog projekta.

• Otkrivene promjene gena povezane sa šizofrenijom

24.07.2014 11:28 - N.N.

Naučnici su uspjeli da identifikuju više od 100 genetskih varijacija povezanih s visokim rizikom oboljevanja od šizofrenije, čime se otvara put ka boljem liječenju.

• Na aukciji fosilizovani praistorijski izmet

23.07.2014 18:46 - Agencije

LOS ANĐELES - Jedna američka umjetnička galerija stavila je na aukciju metar dugi koprolit, tj. fosilizovani praistorijski izmet.

• Pronašli ljudski izmet star 50.000 godina

22.07.2014 11:49 - N.N.

ALIKANTE - Arheolozi u španskom gradu Alikanteu došli su do zanimljivih otkrića; pronašli su ljudski izmet star 50.000 godina.