Hoking: Susret s vanzemaljcima kao susret Indijanaca sa Kolumbom

Fizičar Stiven Hoking je uvjeren da ljudi nisu jedina inteligentna bića u svemiru. Ipak, on upozorava da ne bi trebalo da ih kontaktiramo i pozivamo na Zemlju.

Hoking je putem CuriosityStream-a govorio o novootkrivenoj planeti Gliese 832c i o inteligentnom životu.

Njegova Breaktrough inicijativa koja koristi osjetljive radio teleskope kako bi “prikupila” potencijalne signale s planeta, u dometu ima i Gliese 832c.

“Ako se inteligentan život razvio na Gliese 832c trebalo bi da to možemo i da čujemo. Jednog dana ćemo možda primiti signal s jedne takve planete, ali moramo biti oprezni kada budemo odgovarali. Susret s naprednom civilizacijom bi mogao da bude kao susret Indijanaca s Kolumbom. A to se nije završilo baš dobro”.

Otkriće inteligentnog života bilo bi, kaže, najveće naučno otkriće u istoriji.

“To bi nas primoralo da se promijenimo. Morali bismo da se odreknemo ideje da smo jedinstveni i morali bismo da se ponašamo mnogo saosećajnije i skromnije”, rekao je fizičar.