Honda razvila novu verziju robota asimo

Agencije - 29.06.2012 09:42

Japanska "Honda" je razvila novu verziju svog robota "asimo", prenijeli su francuski elektronski mediji.

"Asimo", najčuveniji android na svijetu, nije se mnogo fizički promijenio, ali je sada pokretniji i nešto inteligentniji.

Napravljen kako bi što bolje imitirao ljudske pokrete, "asimo" je dobio na prirodnosti i gipkosti.

Lakši od prethodnog modela (šest kilograma manje), on je dobio na brzini, jer sada može da trči devet kilometara na sat, dok je ranije trčao šest kilometara na sat.

"Asimo" je sada i mobilniji, tako da posjeduje 57 stupnjeva slobode (stupanj slobode odgovara jednostavnom pokretu), što je za 23 više od prethodnog modela.

Nove perfomanse su unijete u njegove ruke i noge.

"Asimo" sada može, iako je i dalje zavistan od ljudi, da ima i autonomna ponašanja, da prepoznaje glasove i lica više ljudi koji istovremeno razgovaraju i prije svega reaguje na kretanja osoba oko njega.

• Dinosaurusi baš nisu imali sreće

28.07.2014 18:38 - Agencije

LONDON - Udar asteroida u Zemlju, koji je doveo do potpunog istrebljenja dinosaurusa, dogodio se kada su ove životinje bile najosjetljivije, tvrde britanski naučnici.

• Prodor Gugla u oblast genetike

28.07.2014 14:36 - Agencije

VAŠINGTON - Američki informatički gigant Gugl (Google) pokreće istraživački program u oblasti genetike preko svoje istraživačke laboratorije "Gugl X", objavljeno je danas na veb sajtu zone-numerique.com.

• Razvijen prototip nove litijumske baterije

28.07.2014 13:40 - Srna

VAŠINGTON - Naučnici sa Univerziteta Stenford napravili su prototip nove litijumske baterije za telefone koja traje tri puta duže od baterija sadašnjih pametnih telefona.

• Rad na bateriji budućnosti

27.07.2014 16:35 - N.N.

Odjeljenje za nauku pri američkom Sekretarijatu za energiju je 2012. dodijelilo 120 miliona dolara novom tehnološkom centru za istraživanje baterija - sa sjedištem u Nacionalnoj laboratoriji Argon, u predgrađu Čikaga, u državi Ilinois.

• Pronađeno na stotine ljudskih skeletnih ostataka

27.07.2014 08:49 - Agencije

LA PAZ - Građevinski radnici su tokom izgradnje jedne zgrade u Boliviji naišli na masovnu grobnicu sa skeletnim ostacima na stotine najvjerovatnije domorodačkih rudara iz perioda španskog kolonijalnog doba.

• Elegantni noćni senzor »zapalio« internet

25.07.2014 15:43 - Agencije

VAŠINGTON - Sense, sistem koji omogućava analizu kvaliteta sna, disanje i čak kvalitet vazduha u prostoriji u kojoj se spava, podstakao je investitore na veb sajtu Kickstarter da uzmu učešće u participativnom finansiranju tog projekta.

• Otkrivene promjene gena povezane sa šizofrenijom

24.07.2014 11:28 - N.N.

Naučnici su uspjeli da identifikuju više od 100 genetskih varijacija povezanih s visokim rizikom oboljevanja od šizofrenije, čime se otvara put ka boljem liječenju.

• Na aukciji fosilizovani praistorijski izmet

23.07.2014 18:46 - Agencije

LOS ANĐELES - Jedna američka umjetnička galerija stavila je na aukciju metar dugi koprolit, tj. fosilizovani praistorijski izmet.

• Pronašli ljudski izmet star 50.000 godina

22.07.2014 11:49 - N.N.

ALIKANTE - Arheolozi u španskom gradu Alikanteu došli su do zanimljivih otkrića; pronašli su ljudski izmet star 50.000 godina.

• Taksi službe uvezane u aplikaciju

19.07.2014 07:50 - Nikola Vidačković

PGS grupa, koja se bavi izradom aplikacija za mobilne telefone i sajtove te izradom logotipa, a koju čine banjalučki studenti Nemanja Štrkić i Marko Malinović, izbacila je na domaće tržište još jednu aplikaciju.

• Zašto su sve mape svijeta pogrešne?

18.07.2014 16:32 - Agencije

LONDON - Nemoguće je istovremeno prenijeti trodimenzionalne kopnene prostore i razdaljine na dvodimenzionalnu mapu, kao što je nemoguće predstaviti sferični oblik planete na ravnoj površini bez distorzije.

• Kjuriositi našao misteriozni meteorit na Marsu

18.07.2014 15:52 - N.N.

Robot Kjuriositi, koji vrijedno istražuje površinu Marsa, pronašao je neobični meteorit od gvožđa, prvi takve vrste.

• Ugovor o korištenju niskokarbonskih tehnologija

16.07.2014 16:21 - Srna

LJUBLJANA - Ministar za prostorno uređenje, građevinarstvo i ekologiju Republike Srpske Srebrenka Golić izjavila je Srni da bi predstavnici Srpske u Sloveniji trebalo da potpišu ugovor o realizaciji projekta korištenja niskokarbonskih tehnologija u Srpskoj i BiH, čija je vrijednost 75.000 evra.

• Kanadski robot putuje autostopom

15.07.2014 18:00 - Srna

VANKUVER - Prvi put, jedan robot će pokušati da sam, autostopom proputuje Kanadu sa jedne na drugu obalu.

• Fizičari obnavljaju Teslinu kulu

15.07.2014 12:14 - Srna

MOSKVA - Da je Kula Vordenklif, srpskog genija Nikole Tesle, početkom 20. vijeka osigurala stvaranje efikasnog sistema prenosa i dobijanje slobodne struje u čitavom svijetu - danas bi čovječanstvo bilo lišeno mnogobrojih političkih i ekonomskih trauma, navodi Glas Rusije.