Na Kamčatki otkriven novi mineral

Foto: Ilustracija | Na Kamčatki otkriven novi mineral

Na Kamčatki je otkriven novi mineral — natalijamalikit, nazvan u čast naučne saradnice Instituta za vulkanologiju i seizmologiju Ruske akademije nauka u Petropavlovsku Kamčatskom Natalije Malik, navodi se na zvaničnom sajtu dalekoistočnog odjeljenja RAN.

Članak sa opisom novog minerala objavila je grupa naučnika iz Rusije i Australije u časopisu "Američki mineralog".

Navedeno je da se novi mineral stvara u pukotinama na obroncima vulkana, kroz koje izlaze vreli gasovi temperature 620-640°C. Pronađen je na kamčatskom vulkanu Avačinska sopka. Sa hemijske tačke gledišta, natalijamalikit je talijum jodid.

Australijski univerzitet Monaša istraživao je kristalnu strukturu tog minerala pod elektronskim mikroskopom, uz korišćenje australijskog sinhrotrona.

"Otkriće novog minerala omogućava nam da bolje razumijemo kako se minerali odvajaju od izvora koji se nalaze u dubinama naše planete, usredsređuju se na malom nivou kako bi se formirala ekonomska rudna polja. To će nam dati jedinstvenu predstavu o procesima odgovornim za geohemijsku evoluciju naše planete", izjavio je jedan od autora istraživanja, profesor Univerziteta Monaša Džoel Bruger.

Mineral i njegov naziv odobrila je komisija Međunarodne mineraloške asocijacije za nove minerale i naziv novih minerala.

(Sputnjik)