Najrašireniji virus modernog svijeta postojao i u kamenom dobu

Foto: N.N. | Najrašireniji virus modernog svijeta postojao i u kamenom dobu
N.N.

Virusi hepatitisa B kružili su Evropom prije 7.000 godina, utvrdili su njemački naučnici.

Genetski materijal takvih virusa pronađen je u kosturima iz kamenog doba u njemačkoj pokrajini Saskonija-Anhalt.

Više od 250 miliona ljudi zaraženo je danas hepatitisom B, što ga čini najraširenijim virusom modernog svijeta. Širi se krvlju ili polnim odnosom.

Otkriće soja toga virusa u kosturima iz kamenog doba najstarije je takve vrste. Rezultati ispitivanja objavljeni su u časopisu eLIFE.

Naučnici s instituta Maksa Planka proučavali su kosture iz kamenog doba i srednjeg vijeka. U nekim su pronašli tragove hepatitisa B i uspjeli ponovo da kreiraju njegov genom.

Postoje razlike u genomima iz kamenog doba i srednjeg vijeka i ovi potonji su bliži strukturi modernog hepatatisa B. Bez obzira na to, virus se malo promijenio u zadnjih 500 godina.

Soj iz kamenog doba je najvjerojatnije izumro, iako neke varijante povezane s njim još uvijek postoje kod gorila i šimpanzi. Ali nema direktne povezanosti s verzijom koja napada savremenog čovjeka.

STOP!

nije sloboda govora

zalbe.vzs.ba

Govor mržnje je krivično djelo!

huškanje, diskriminacija, prijetnje i uvrede po nacionalnoj, vjerskoj, rodnoj ili bilo kojoj drugoj osnovi

neće biti tolerisane

na našem portalu

Komentare na ovu vijest mogu postaviti samo prijavljeni čitaoci.

Molimo vas da vaša iskustva i zapažanja prilikom korištenja aplikacije za komentarisanje podijelite sa nama.

Pošaljite komentar