Otkrivanje depresije krvnim testom

Agencije - 20.04.2012 16:25

PARIZ - Postoje markeri depresije koji se mogu otkriti jednostavnim vađenjem krvi, pokazali su rezultati ispitivanja objavljenog u časopisu "Translational Psychiatry".

Ispitivanje je pokazalo da bi test mogao da bude velike pouzdanosti, prenijeli su danas francuski elektronski mediji.

Naučnici su došli do tog rezultata obavivši ispitivanje na grupi mladih među kojima je jedna polovina bila sa dijagnostikovanom depresijom, a drugu su činili zdravi.

Analizom uzoraka krvi tih mladih, identifikovano je 11 markera koji su predstavljali razliku između bolesnih i zdravih adolescenata.

Naučnici, međutim, smatraju da je to samo početak pomaka u dijagnostikovanju i liječenju depresije.

• Naš mozak klasifikuje podatke i tokom sna

12.09.2014 17:57 - Agencije

LONDON - Mozak je i dalje aktivan dok spavamo, tvrde naučnici koji su ustanovili da su ljudi u stanju da klasifikuju riječi i u snu.

• Pronađena drevna grobnica prvog kineskog cara

11.09.2014 14:01 - AA

PEKING - U pokrajini Šansi, na sjeverozapadu Kine, pronađena je velika antička grobnica koja se pruža na preko 170.000 metara kvadratnih, javlja Anadolu Agency (AA).

• Biolozi tvrde da mogu usporiti proces starenja

09.09.2014 14:29 - N.N.

Biolozi sa UCLA tvrde da mogu usporiti proces starenja aktiviranjem gena "na daljinski upravljač".

• Šta krije najveća antička grobnica

09.09.2014 14:13 - N.N.

ATINA - Arheolozi su u grobnici u Amfipolu, koja već mjesecima zbog svoje veličine i važnosti golica maštu Grka, iskopali i dvije karijatide, objavilo je grčko Ministarstvo kulture.

• »Božja čestica« bi mogla da uništi svijet

08.09.2014 10:50 - N.N.

"Na vrlo visokim nivoima energije Higsov bozon mogao bi da uzrokuje naglu propast prostora i vremena, a mi ne bismo ni primijetili da se to događa," smatra slavni profesor Stiven Hoking.

• U Novosibirsku pronađena metoda za superrano dijagnostikovanje raka

07.09.2014 17:03 - N.N.

NOVOSIBIRSK - Naučnici iz Novosibirska su pronašli način za superrano dijagnostikovanje raka.

• Džek Trbosjek bio poljski imigrant Kosminski

07.09.2014 16:11 - Agencije

LONDON - Misterija duga više od 100 godina - ko je bio Džek Trbosjek, otkrivena je uz pomoć DNK analize.

• Poslana prva telepatska poruka na svijetu

05.09.2014 17:25 - Agencije

Ekipa medicinskih eksperata uspjela je da prvi put telepatskim putem prenese informaciju između dvije osobe na udaljenosti većoj od 8.000 kilometara.

• Kofein u kafi genetički hir

05.09.2014 11:27 - Agencije

VAŠINGTON - Naučnici koji su analizirali DNK kafe ustanovili su da ono što ljudi vole u njoj, a to je kofein, zapravo je genetski hir, te da nema nikakve veze za kofeinom u čokoladi ili čaju.

• Francuzi žele da zaustave masakr nad jezikom

05.09.2014 11:08 - Agencije

PARIZ - Anglikanizmi, pogrešno upotrijebljeni izrazi i veznici, varvarizmi, pleonazmi, pravopisne i sintaksne greške kvare lijep francuski jezik, žali se Žan Maje u knjizi "Langue francaise: arretez le massacre" (Francuski jezik: zaustavite masakr).

• U Pragu otkriven najveći spomenik Nikoli Tesli na svijetu

05.09.2014 10:58 - Agencije

PRAG - Najveći spomenik na svijetu slavnom naučniku Nikoli Tesli , otkriven je u četvrtak u Pragu, u prisustvu više stotina ljudi i stranih delegacija, saopštile su gradske vlasti.

• Jedna kap i zbogom dioptriji!

04.09.2014 15:59 - N.N.

Naučnici su ovih dana razvili novu tehniku za poboljšanje vida, a operacija podrazumjeva stavljanje implanata, poznatih kao "Raindrop" koji se smještaju ispod rožnjače.

• I mamurluk stvar genetike?!

02.09.2014 13:25 - Srna

SIDNEJ - Mamurluk je često stvar genetike, a ne veće ili manje izdržljivosti nekog pojedinca u konzumiranju alkohola - tvrde stručnjaci.

• Neandertalci znali za hashtag

02.09.2014 12:38 - Agencije

NJUJORK - Nasuprot reputaciji da su bili glupi rođaci prvih modernih ljudi, neandertalci su slikali što, smatraju naučnici, predstavlja veliki kognitivni korak u evoluciji čovjeka.

• Razvijen polučasovni test za ebolu

02.09.2014 11:04 - Srna

TOKIO - Japanski istraživači saopštili su danas da su razvili novu metodu za otkrivanje prisustva virusa ebole u roku od 30 minuta, uz pomoć tehnologije koja će ljekarima olakšati postavljanje dijagnoze.