Otkriven drevni jezik na glinenoj pločici

Agencije - 10.05.2012 18:50
Otkriven drevni jezik na glinenoj pločici

Međunarodni tim arheologa otkrio je tragove nepoznatog drevnog jezika na glinenoj pločici pronađenoj u ruševinama asirske palate stare 2.800 godina, na teritoriji današnje Turske.

Ovo otkriće je veoma važno jer bi arheolozima moglo da pomogne da pronađu etničke i kulturne korene drevnih "varvara" - planinskih plemena koja su, u prethodnim milenijumima, napadali prve velike svjetske civilizacije, kulture antičke Mesopotamije.

Tragove davno zaboravljenog jezika - kojim je najvjerovatnije govorio nepoznati narod sa planina Zagros, na zapadu Iraka, pronašao je dr Džon Mekginis (John McGinnis) arheolog sa Kembridž univerziteta prilikom dešifrovanja natpisa na glinenoj pločici otkrivenoj tokom iskopina asirske palate u drevnom gradu Tušan, na jugoistoku Turske.

Prema pisanju britanskog "Indipendenta", pločica sadrži imena 60 žena - najvjerovatnije ratnih zarobljenica, od kojih 45 nemaju nikakvu sličnost sa bilo kojim od nekoliko hiljada drevnih bliskoistiočnih imena koja su poznata stručnjacima, što ukazuje na dosad nepoznati jezik.

Vjeruje se da su žene sa "glinenog spiska" bile raspoređene po selima na prisilan rad, najvjerovatnije kao tkalje.

Arheolozi i lingvisti namjeravaju da podrobnije analiziraju ova imena - od kojih su najtipičnija Ušimanej, Alaganija, Irsakina i Bisunumej, u pokušaju da otkriju da li u redoslijedu ili frekvenciji slova postoji nekakva sličnost sa nekim od poznatih drevnih jezika.

Pretpostavlja se da su žene misterioznih imena došle iz centralog ili sjevernog djela planina Zagros jer je to jedini dio teritorije na kojem su Asirci bili vojno aktivni prije 2.800 godina.

One su najvjerovatnije dovedene u Tušan u drugoj polovini VIII vijeka p.n.e. nakon jednog od pohoda asirske vojske koji je predvodio kralj Tiglat Pilaser III ili Sargon.

• Neidentifikovani dronovi iznad nuklearki

30.10.2014 11:11 - Srna

PARIZ - Neidentifikovane bespilotne letjelice uočene su u oktobru iznad sedam nuklearnih elektrana u Francuskoj, saopštila je francuska državna energetska kompanija EDF.

• Ispod kuće pronašli drevni hram

29.10.2014 20:46 - Agencije

KAIRO - Grupa od sedam muškaraca pronašla je ispod jedne kuće u Al-Badrašinu, oko 40 kilometara južno od Kaira, 3.400 godina stari hram iz doba faraona Tutmosa III.

• Tvorac »Stingera« radio sa vanzemaljcima?

29.10.2014 11:25 - Srna

VAŠINGTON - Bojd Bušmen, tvorac američkog raketnog sistema "Stinger", tvrdi da je u tajanstvenoj vojnoj bazi "Oblast 51" sarađivao sa vanzemljcima visokim metar i po, koji su stari po 230 godina?!

• Činjenje zločina bi moglo biti povezano s genima

28.10.2014 18:15 - AA

Naučni magazin "Molecular Psychiatry" objavilo je analizu genetskog materijala 800 nasilnika i zločinaca iz Finske, koja je pokazala da bi zločin mogao biti povezan s mutacijom dva gena, javlja Anadolu Agency (AA).

• Roboti najveća prijetnja čovječanstvu?!

28.10.2014 11:53 - Srna

NJUJORK - Milijarder Elon Musk, šef automobilske kompanije "Tesla", upozorava da su roboti i umjetna inteligencija "najveća egzistencijalna prijetnja čovječanstvu".

• Ruska »plava krv« sve traženija

27.10.2014 16:01 - Srna

MOSKVA - Rusija sve više izvozi "perftoran", veoma efikasnu zamjenu za krv, naročito u EU, Kinu, Indiju i Južnu Ameriku.

• Nusproizvodi viskija mogli bi postati biogorivo

26.10.2014 14:05 - Fena

EDINBURG - Škotska firma Celtic Renewables Ltd istražuje mogućnost korištenja otpada koji nastaje proizvodnjom viskija kao nove generacije biogoriva.

• Žene koje su uzdrmale nauku

25.10.2014 10:30 - Dragana Raduški

Kada se spomene nauka i naučnici uopšte, većina ljudi pomisli na muškarce istraživače. Međutim, to ipak nije istina jer brojne žene stoje iza nekih od najvećih svjetskih naučnih dostignuća i otkrića, a koje su vremenom marginalizovane, pa čak neke od njih i posve zaboravljene.

• DNK otkriva vrijeme ukrštanja sa neandertalcima

24.10.2014 11:17 - Srna

LONDON - Analiza DNK na ljudskim ostacima starim 45.000 godina pomogla je naučnicima da odrede kada su se naši preci ukrstili sa neandertalcima.

• Dinosaurus zastrašujućih kandži bio u stvari nježni div

23.10.2014 11:08 - Agencije

LONDON - Džinovski dinosaurus opisan kao krvoločni ubica na osnovu strašnih kandži na rukama, čiji su ostaci pronađeni prije pet decenija u pustinji Gobi, u Mongoliji, zapravo je bio bezubi, bezopasni div, navode paleontolozi nakon nedavnog otkrića ostatka fosila.

• Tvrde da su otkrili detektor za svinjsko meso i alkohol u hrani

20.10.2014 16:15 - AA

PARIZ – Dva mlada naučnika u Francuskoj su razvili test koji u roku od deset minuta uspješno otkriva da li se u sastavu neke hrane nalazi svinjsko meso ili alkohol, prenosi Anadolu Agency (AA).

• Tutankamon najružniji vladar u istoriji

20.10.2014 14:35 - N.N.

Iako Tutankamonova čuvena zagrobna maska od čistog zlata ukazuje na njegovu božansku ljepotu i moć, ovaj egipatski faraon je zapravo bio veoma ružan.

Video Foto
  • Preci današnjih kengura nisu skakali, već hodali

16.10.2014 17:00 - Agencije

NJUJORK - Džinovski kenguri koji su tumarali Australijom prije više od 100.000 godina najvjerovatnije su hodali, a ne skakali, zaključak je grupe istraživača.

• Kinezi nude kišobran budućnosti, sačinjen od vazduha

15.10.2014 18:32 - Agencije

PEKING - Grupa kineskih inženjera i dizjanera napravila je neobičan kišobran koji korisnika od padavina štiti ne razapetim platnom već vazduhom.

• Saznajte u kojoj epohi živimo

14.10.2014 14:24 - N.N.

Mnogi naučnici koriste nov termin za epohu u kojoj živimo imajući u vidu ogroman uticaj čovjeka na izgled Zemlje.