Otkrivena nova vrsta dinosaurusa u Argentini

Foto: Ilustracija | Otkrivena nova vrsta dinosaurusa u Argentini

Grupa španskih i argentinskih paleontologa otkrila je dobro očuvane ostatke nepoznate vrste dinosaurusa koji su prije 110 miliona godina živjeli u Neuquenu u centru Argentine, objavio je državni univerzitet La Matanza.

Ostaci tri dinosaurusa pripadaju jednom odraslom i dvama mlađim dinosaurima.

Novootkrivenu vrstu naučnici su nazvali Lavocatisaurus agrioensi te ustanovili da pripada grupi dinosaura biljojeda, sauropoda, u koju spadaju diplodoki i brontosauri. Riječ je o najvećim kopnenim životinjama koje su živjele na Zemlji, ali i najvećoj vrsti dinosaura.

"Pronašli smo uglavnom kosti lubanje, čeljusti, puno zuba, dijelove kostiju njuške, kosti koje definiraju očne duplje i vjerovatno ćemo uspjeti obaviti kompletnu rekonstrukciju glave. Ovo otkriće nam je važno jer je riječ o novoj vrsti dinosaura koja je živjela u području na kojemu ne biste očekivali njihove fosilne ostatke jer je nekoć bilo vrlo sušno i bez puno vegetacije", rekao je Hose Luis Karbalido, naučnik i zaposlenik muzeja Egidio Feruglio.

Bio dugačak 12 metara

Ostaci odraslog sauropoda upućuju na to da je bio dugačak oko 12 metara, a dužina mlađih pripadnika ove vrste iznosila je između šest i sedam metara.

Karbalido kaže da otkriće ostataka tri dinosaurusa ukazuju na to da su sauropodi pripadali grupi dinosaurusa koja se kretala u grupama te da su zajedno uginuli.

Podsjeća da su sauropodi najveće kopnene životinje koje su živjele na Zemlji. Mogli su doseći 33 do 34 metra duljine i težiti i do 120 tona. Pojavili su se otprilike prije 220 miliona godina, a nestali su sredinom jure.

Otkriće u Neuquenu, o čemu su podaci objavljeni u naučnom časopisu Acta Palaeontologica Polonica, veliko je iznenađenje za naučnike jer je područje na kojemu su fosilni ostaci pronađeni neuobičajeno stanište za dinosaure biljojede. Naime, riječ je o području na kojemu se nekad nalazila pustinja, području sa sporadičnim jezerima, a ova se grupa sauropoda očigledno uspjela prilagoditi životu u sušnim predijelima s manje vegetacije, vlage i vode, zaključili su istraživači.

(index.hr)