Pronađen dokaz o najranijem nasilju među ljudima

MADRID - Ostaci čovjeka stari oko 430.000 godina, pronađeni u pećini na sjeveru Španije, predstavljaju najraniji dokaz nasilja čovjeka nad čovjekom, rezultati su najnovijeg istraživanja.

Istraživači su analizirali jednu lobanju na lokaciji zvanoj Jama kostiju, u kojoj su pronađeni ostaci najmanje 28 ljudi.

Oni su zaključili da su najmanje dvije frakture na lobanji izazvane "višestrukim udarcima" i vjerovatno se radi o "namjernom ubistvu".

Rezultati su objavljeni u časopisu "PLOS One".

Naučnici tvrde da ovo pokazuje da je nasilje bilo sastavni dio čovjeka i u najranijim kulturama.

Tim je analizirao lobanju koristeći moderne tehnike skeniranja i utvrdio da su dvije frakture skoro identične, što ukazuje da su povrede nanijete istim predmetom.

Ova pećina, koju Španci nazivaju "Sima de los uesos", predmet je istraživanja više od tri decenije.

Prema analizama DNK, čiji je uzorak uzet ranije, vjeruje se da je riječ o ranim neandertalcima, navodi BBC.

Naučnici vjeruju da je ova pećina, koja ima dug vertikalan ulaz ili otvor, bila mjesto gdje su ljudi tada namjerno ostavljali preminule članove grupe.

Vjeruje se da se radi o društvenom običaju u grupi ili najranijem načinu odlaganja ili sahranjivanja mrtvih.