Razmišljanje na stranom jeziku vodi racionalnijim odlukama

Agencije - 26.04.2012 12:54

ČIKAGO - Stručnjaci sa Univerziteta u Čikagu došli su do zaključka da razmišljanje na stranom jeziku pomaže u donošenju racionalnijih odluka.

Studija o efektu stranih jezika pokazuje, kako prenosi "Hafington post", da je razlog tome što ljudi u većini slučajeva ne mogu da razdvoje emocije od maternjeg jezika, što zamagljuje logično razmišljanje. Nasuprot tome, nedostatak emotivne povezanosti sa stranim jezikom omogućava racionalnije razmišljanje.

"Emotivna reakcija može da dovede do odluka koje su više motivisane strahom nego nadom, čak i kada su šanse veće", rekao je Sajuri Hajakava sa Univerziteta u Čikagu.

U jednom eksperimentu, tim je testirao studente univerziteta čiji je maternji jezik engleski i koji odlično govore španski. Na osnovu ranijih studija, Hajakava i Sun Gju An znali su da njihovu test grupu čine ljudi koji nisu skloni rizičnim odlukama i često su propuštali povoljne prilike. Nova studija pokazala im je da se ove karakteristike drastično gube kada su odluke donosili na španskom.

Na primjer, jedan od testova bio je klađenje u bacanje novčića. Učesnici su dobili 15 dolara i mogli su sa jednim dolarom da učestvuju u opkladi. Ako bi dobili opkladu dobili bi dolar i po, ako bi izgubili - izgubili bi jedan dolar. Statistički gledano, da su rizikovali svih 15 opklada ipak bi zaradili, jer su šanse za to bile pola-pola.

I pored statističkih podataka, kada su studenti razmišljali na engleskom prihvatali su opkladu 54 odsto vremena. Kada su razmišljali na španskom, prihvatali su opkladu u 71 posto slučajeva.

To znači, smatraju autori studije, da što više ljudi i zemalja širom svijeta bude učestvovalo u globalnoj ekonomiji i što se bolje budu znali strani jezici, racionalnije odluke će se donositi.

"Ljudi koji rutinski odlučuju na stranom jeziku možda su manje pristrasni u svojim odlukama, a to, na duže staze, može biti veoma korisno", naveli su autori.

• Neidentifikovani dronovi iznad nuklearki

30.10.2014 11:11 - Srna

PARIZ - Neidentifikovane bespilotne letjelice uočene su u oktobru iznad sedam nuklearnih elektrana u Francuskoj, saopštila je francuska državna energetska kompanija EDF.

• Ispod kuće pronašli drevni hram

29.10.2014 20:46 - Agencije

KAIRO - Grupa od sedam muškaraca pronašla je ispod jedne kuće u Al-Badrašinu, oko 40 kilometara južno od Kaira, 3.400 godina stari hram iz doba faraona Tutmosa III.

• Tvorac »Stingera« radio sa vanzemaljcima?

29.10.2014 11:25 - Srna

VAŠINGTON - Bojd Bušmen, tvorac američkog raketnog sistema "Stinger", tvrdi da je u tajanstvenoj vojnoj bazi "Oblast 51" sarađivao sa vanzemljcima visokim metar i po, koji su stari po 230 godina?!

• Činjenje zločina bi moglo biti povezano s genima

28.10.2014 18:15 - AA

Naučni magazin "Molecular Psychiatry" objavilo je analizu genetskog materijala 800 nasilnika i zločinaca iz Finske, koja je pokazala da bi zločin mogao biti povezan s mutacijom dva gena, javlja Anadolu Agency (AA).

• Roboti najveća prijetnja čovječanstvu?!

28.10.2014 11:53 - Srna

NJUJORK - Milijarder Elon Musk, šef automobilske kompanije "Tesla", upozorava da su roboti i umjetna inteligencija "najveća egzistencijalna prijetnja čovječanstvu".

• Ruska »plava krv« sve traženija

27.10.2014 16:01 - Srna

MOSKVA - Rusija sve više izvozi "perftoran", veoma efikasnu zamjenu za krv, naročito u EU, Kinu, Indiju i Južnu Ameriku.

• Nusproizvodi viskija mogli bi postati biogorivo

26.10.2014 14:05 - Fena

EDINBURG - Škotska firma Celtic Renewables Ltd istražuje mogućnost korištenja otpada koji nastaje proizvodnjom viskija kao nove generacije biogoriva.

• Žene koje su uzdrmale nauku

25.10.2014 10:30 - Dragana Raduški

Kada se spomene nauka i naučnici uopšte, većina ljudi pomisli na muškarce istraživače. Međutim, to ipak nije istina jer brojne žene stoje iza nekih od najvećih svjetskih naučnih dostignuća i otkrića, a koje su vremenom marginalizovane, pa čak neke od njih i posve zaboravljene.

• DNK otkriva vrijeme ukrštanja sa neandertalcima

24.10.2014 11:17 - Srna

LONDON - Analiza DNK na ljudskim ostacima starim 45.000 godina pomogla je naučnicima da odrede kada su se naši preci ukrstili sa neandertalcima.

• Dinosaurus zastrašujućih kandži bio u stvari nježni div

23.10.2014 11:08 - Agencije

LONDON - Džinovski dinosaurus opisan kao krvoločni ubica na osnovu strašnih kandži na rukama, čiji su ostaci pronađeni prije pet decenija u pustinji Gobi, u Mongoliji, zapravo je bio bezubi, bezopasni div, navode paleontolozi nakon nedavnog otkrića ostatka fosila.

• Tvrde da su otkrili detektor za svinjsko meso i alkohol u hrani

20.10.2014 16:15 - AA

PARIZ – Dva mlada naučnika u Francuskoj su razvili test koji u roku od deset minuta uspješno otkriva da li se u sastavu neke hrane nalazi svinjsko meso ili alkohol, prenosi Anadolu Agency (AA).

• Tutankamon najružniji vladar u istoriji

20.10.2014 14:35 - N.N.

Iako Tutankamonova čuvena zagrobna maska od čistog zlata ukazuje na njegovu božansku ljepotu i moć, ovaj egipatski faraon je zapravo bio veoma ružan.

Video Foto
  • Preci današnjih kengura nisu skakali, već hodali

16.10.2014 17:00 - Agencije

NJUJORK - Džinovski kenguri koji su tumarali Australijom prije više od 100.000 godina najvjerovatnije su hodali, a ne skakali, zaključak je grupe istraživača.

• Kinezi nude kišobran budućnosti, sačinjen od vazduha

15.10.2014 18:32 - Agencije

PEKING - Grupa kineskih inženjera i dizjanera napravila je neobičan kišobran koji korisnika od padavina štiti ne razapetim platnom već vazduhom.

• Saznajte u kojoj epohi živimo

14.10.2014 14:24 - N.N.

Mnogi naučnici koriste nov termin za epohu u kojoj živimo imajući u vidu ogroman uticaj čovjeka na izgled Zemlje.