Ruski naučnici u potrazi za bijelom orkom

Agencije - 23.04.2012 15:12
Ruski naučnici u potrazi za bijelom orkom

MOSKVA - Tim ruskih naučnika saopštio je da će sljedeće sedmice krenuti u potragu za sada jedinim poznatim bijelim odraslim kitom ubicom nazvanim Ajsberg.

Istraživači sa univerziteta u Moskvi i Sankt Peterburgu prvi put su vidjeli orku blizu Komandirskih ostrva u sjevernom Pacifiku u Avgustu 2010. godine.

Prema njegovom peraju, Ajsberg bi trebao da ima oko 16 godina, rekao je direktor projekta ''Far East Russia Orca'' (FEROP) Erik Hojt.

''Ovo je prvi put da smo vidjeli potpuno bijelu odraslu mušku orku'', rekao je Hjot AFP-u. ''To je prelijepa životinja, koja oduzima dah'.'

On je dodao da su naučnici odlučili da ne objavljuju slike Ajsperga dok ne budu u mogućnosti da ga dalje prostudiraju ali da potom nisu više mogli da ga pronađu. Orke mogu da putuju hiljadama kilometara.

Cilj predstojeće ekspedicije je da se ustanovi da li je Ajsberg albino - genetsko stanje kada životinje nisu u stanju da luče melanin, tamni pigment kože, kose i mrežnjače oka.

Mnoge albino životinje ne dočekaju zrelo doba. Njihova mana je što su vidljivi u lovu za hranu.

Dvije druge bijele orke žive u vodama gdje je i Ajsberg viđen, ali su mnogo mlađe.

Godine 1970. godine dvogodišnja bijela orka Čimo je uhvaćena u Kanadi za delfinarijum, a nakon što je uginula dvije godine kasnije ustanovljeno je da je imala jedan vid albinizma.

''Želimo da istražimo još mnogo toga o Ajsbergu'', rekao je Hjot. ''Željeli bismo da otkrijemo kako je uspio da preživi kao bijeli kit.''

Tim FEROP krenuće sljedeće nedjelje u svoju ekspediciju koja je dio projekta proučavanja socjalnog ponašanja i komunikacije orka populacije Kamčatke.

• Neidentifikovani dronovi iznad nuklearki

30.10.2014 11:11 - Srna

PARIZ - Neidentifikovane bespilotne letjelice uočene su u oktobru iznad sedam nuklearnih elektrana u Francuskoj, saopštila je francuska državna energetska kompanija EDF.

• Ispod kuće pronašli drevni hram

29.10.2014 20:46 - Agencije

KAIRO - Grupa od sedam muškaraca pronašla je ispod jedne kuće u Al-Badrašinu, oko 40 kilometara južno od Kaira, 3.400 godina stari hram iz doba faraona Tutmosa III.

• Tvorac »Stingera« radio sa vanzemaljcima?

29.10.2014 11:25 - Srna

VAŠINGTON - Bojd Bušmen, tvorac američkog raketnog sistema "Stinger", tvrdi da je u tajanstvenoj vojnoj bazi "Oblast 51" sarađivao sa vanzemljcima visokim metar i po, koji su stari po 230 godina?!

• Činjenje zločina bi moglo biti povezano s genima

28.10.2014 18:15 - AA

Naučni magazin "Molecular Psychiatry" objavilo je analizu genetskog materijala 800 nasilnika i zločinaca iz Finske, koja je pokazala da bi zločin mogao biti povezan s mutacijom dva gena, javlja Anadolu Agency (AA).

• Roboti najveća prijetnja čovječanstvu?!

28.10.2014 11:53 - Srna

NJUJORK - Milijarder Elon Musk, šef automobilske kompanije "Tesla", upozorava da su roboti i umjetna inteligencija "najveća egzistencijalna prijetnja čovječanstvu".

• Ruska »plava krv« sve traženija

27.10.2014 16:01 - Srna

MOSKVA - Rusija sve više izvozi "perftoran", veoma efikasnu zamjenu za krv, naročito u EU, Kinu, Indiju i Južnu Ameriku.

• Nusproizvodi viskija mogli bi postati biogorivo

26.10.2014 14:05 - Fena

EDINBURG - Škotska firma Celtic Renewables Ltd istražuje mogućnost korištenja otpada koji nastaje proizvodnjom viskija kao nove generacije biogoriva.

• Žene koje su uzdrmale nauku

25.10.2014 10:30 - Dragana Raduški

Kada se spomene nauka i naučnici uopšte, većina ljudi pomisli na muškarce istraživače. Međutim, to ipak nije istina jer brojne žene stoje iza nekih od najvećih svjetskih naučnih dostignuća i otkrića, a koje su vremenom marginalizovane, pa čak neke od njih i posve zaboravljene.

• DNK otkriva vrijeme ukrštanja sa neandertalcima

24.10.2014 11:17 - Srna

LONDON - Analiza DNK na ljudskim ostacima starim 45.000 godina pomogla je naučnicima da odrede kada su se naši preci ukrstili sa neandertalcima.

• Dinosaurus zastrašujućih kandži bio u stvari nježni div

23.10.2014 11:08 - Agencije

LONDON - Džinovski dinosaurus opisan kao krvoločni ubica na osnovu strašnih kandži na rukama, čiji su ostaci pronađeni prije pet decenija u pustinji Gobi, u Mongoliji, zapravo je bio bezubi, bezopasni div, navode paleontolozi nakon nedavnog otkrića ostatka fosila.

• Tvrde da su otkrili detektor za svinjsko meso i alkohol u hrani

20.10.2014 16:15 - AA

PARIZ – Dva mlada naučnika u Francuskoj su razvili test koji u roku od deset minuta uspješno otkriva da li se u sastavu neke hrane nalazi svinjsko meso ili alkohol, prenosi Anadolu Agency (AA).

• Tutankamon najružniji vladar u istoriji

20.10.2014 14:35 - N.N.

Iako Tutankamonova čuvena zagrobna maska od čistog zlata ukazuje na njegovu božansku ljepotu i moć, ovaj egipatski faraon je zapravo bio veoma ružan.

Video Foto
  • Preci današnjih kengura nisu skakali, već hodali

16.10.2014 17:00 - Agencije

NJUJORK - Džinovski kenguri koji su tumarali Australijom prije više od 100.000 godina najvjerovatnije su hodali, a ne skakali, zaključak je grupe istraživača.

• Kinezi nude kišobran budućnosti, sačinjen od vazduha

15.10.2014 18:32 - Agencije

PEKING - Grupa kineskih inženjera i dizjanera napravila je neobičan kišobran koji korisnika od padavina štiti ne razapetim platnom već vazduhom.

• Saznajte u kojoj epohi živimo

14.10.2014 14:24 - N.N.

Mnogi naučnici koriste nov termin za epohu u kojoj živimo imajući u vidu ogroman uticaj čovjeka na izgled Zemlje.