Ruski naučnici u potrazi za bijelom orkom

Agencije - 23.04.2012 15:12

MOSKVA - Tim ruskih naučnika saopštio je da će sljedeće sedmice krenuti u potragu za sada jedinim poznatim bijelim odraslim kitom ubicom nazvanim Ajsberg.

Istraživači sa univerziteta u Moskvi i Sankt Peterburgu prvi put su vidjeli orku blizu Komandirskih ostrva u sjevernom Pacifiku u Avgustu 2010. godine.

Prema njegovom peraju, Ajsberg bi trebao da ima oko 16 godina, rekao je direktor projekta ''Far East Russia Orca'' (FEROP) Erik Hojt.

''Ovo je prvi put da smo vidjeli potpuno bijelu odraslu mušku orku'', rekao je Hjot AFP-u. ''To je prelijepa životinja, koja oduzima dah'.'

On je dodao da su naučnici odlučili da ne objavljuju slike Ajsperga dok ne budu u mogućnosti da ga dalje prostudiraju ali da potom nisu više mogli da ga pronađu. Orke mogu da putuju hiljadama kilometara.

Cilj predstojeće ekspedicije je da se ustanovi da li je Ajsberg albino - genetsko stanje kada životinje nisu u stanju da luče melanin, tamni pigment kože, kose i mrežnjače oka.

Mnoge albino životinje ne dočekaju zrelo doba. Njihova mana je što su vidljivi u lovu za hranu.

Dvije druge bijele orke žive u vodama gdje je i Ajsberg viđen, ali su mnogo mlađe.

Godine 1970. godine dvogodišnja bijela orka Čimo je uhvaćena u Kanadi za delfinarijum, a nakon što je uginula dvije godine kasnije ustanovljeno je da je imala jedan vid albinizma.

''Želimo da istražimo još mnogo toga o Ajsbergu'', rekao je Hjot. ''Željeli bismo da otkrijemo kako je uspio da preživi kao bijeli kit.''

Tim FEROP krenuće sljedeće nedjelje u svoju ekspediciju koja je dio projekta proučavanja socjalnog ponašanja i komunikacije orka populacije Kamčatke.

• Napravljena revolucionarna keramička proteza za lobanju

01.08.2014 17:40 - Agencije

LIMOŽ - Univerzitetski bolnički centar u francuskom gradu Limožu napravio je keramičku protezu za lobanju trodimenzionalnom (3D) štampom, koja bi mogla da predstavlja revoluciju u oblasti hirurgije.

• Ekrani će sami korigovati naš vid

31.07.2014 15:51 - Agencije

VAŠINGTON - Istraživači Tehnološkog instituta u Masačusetsu - MIT (Massachusetts Institute of Technology) predviđaju da će ekrani uskoro zamijeniti naočare za vid.

• Test krvi otkriva potencijalne samoubice

31.07.2014 14:24 - N.N.

Naučnici su otkrili da stres izaziva hemijsku promjenu u genu pod nazivom SKA2 i da ljudi sa suicidalnim tendencijama imaju niži nivo tog gena.

• Svileni pancir mogao da spriječi izbijanje Velikog rata?

30.07.2014 19:11 - Agencije

LONDON - Jedan svileni prsluk je prije sto godina mogao da spriječi krvave događaje u kojima će život izgubiti milioni vojnika i civila.

• Grčki arheolozi pronašli pehar iz kojeg je pio Perikle

30.07.2014 19:01 - Agencije

ATINA - Vinski pehar iz kojeg je najvjerovatnije pio Perike, slavni antički državnik pod čijim je vođstvom Atina postala najljepši i najbogatiji grad helenskog svijeta, pronađen je na gradilištu parkinga na sjeveru grčke prijestonice.

• Dinosaurusi baš nisu imali sreće

28.07.2014 18:38 - Agencije

LONDON - Udar asteroida u Zemlju, koji je doveo do potpunog istrebljenja dinosaurusa, dogodio se kada su ove životinje bile najosjetljivije, tvrde britanski naučnici.

• Prodor Gugla u oblast genetike

28.07.2014 14:36 - Agencije

VAŠINGTON - Američki informatički gigant Gugl (Google) pokreće istraživački program u oblasti genetike preko svoje istraživačke laboratorije "Gugl X", objavljeno je danas na veb sajtu zone-numerique.com.

• Razvijen prototip nove litijumske baterije

28.07.2014 13:40 - Srna

VAŠINGTON - Naučnici sa Univerziteta Stenford napravili su prototip nove litijumske baterije za telefone koja traje tri puta duže od baterija sadašnjih pametnih telefona.

• Rad na bateriji budućnosti

27.07.2014 16:35 - N.N.

Odjeljenje za nauku pri američkom Sekretarijatu za energiju je 2012. dodijelilo 120 miliona dolara novom tehnološkom centru za istraživanje baterija - sa sjedištem u Nacionalnoj laboratoriji Argon, u predgrađu Čikaga, u državi Ilinois.

• Pronađeno na stotine ljudskih skeletnih ostataka

27.07.2014 08:49 - Agencije

LA PAZ - Građevinski radnici su tokom izgradnje jedne zgrade u Boliviji naišli na masovnu grobnicu sa skeletnim ostacima na stotine najvjerovatnije domorodačkih rudara iz perioda španskog kolonijalnog doba.

• Elegantni noćni senzor »zapalio« internet

25.07.2014 15:43 - Agencije

VAŠINGTON - Sense, sistem koji omogućava analizu kvaliteta sna, disanje i čak kvalitet vazduha u prostoriji u kojoj se spava, podstakao je investitore na veb sajtu Kickstarter da uzmu učešće u participativnom finansiranju tog projekta.

• Otkrivene promjene gena povezane sa šizofrenijom

24.07.2014 11:28 - N.N.

Naučnici su uspjeli da identifikuju više od 100 genetskih varijacija povezanih s visokim rizikom oboljevanja od šizofrenije, čime se otvara put ka boljem liječenju.

• Na aukciji fosilizovani praistorijski izmet

23.07.2014 18:46 - Agencije

LOS ANĐELES - Jedna američka umjetnička galerija stavila je na aukciju metar dugi koprolit, tj. fosilizovani praistorijski izmet.

• Pronašli ljudski izmet star 50.000 godina

22.07.2014 11:49 - N.N.

ALIKANTE - Arheolozi u španskom gradu Alikanteu došli su do zanimljivih otkrića; pronašli su ljudski izmet star 50.000 godina.

• Taksi službe uvezane u aplikaciju

19.07.2014 07:50 - Nikola Vidačković

PGS grupa, koja se bavi izradom aplikacija za mobilne telefone i sajtove te izradom logotipa, a koju čine banjalučki studenti Nemanja Štrkić i Marko Malinović, izbacila je na domaće tržište još jednu aplikaciju.