U Vinkovcima pronađena 62 rimska groba

Fena - 02.07.2012 14:32

VINKOVCI - Arheolozi vinkovačkog Gradskog muzeja otkrili su tokom istražnih radnji na lokaciji buduće stambeno-poslovne zgrade u vinkovačkoj Aninoj ulici 62 rimska groba koja potiču iz razdbolja od druge polovine 2. do kraja 4. stoljeća.

Grobovi su pronađeni na površini nešto manjoj od 200 kvadratnih metara, a riječ je o sjevernoj nekropoli Coloniae Aureliae Cibalaee, rimskog grada koji je postojao na tlu Vinkovaca, potvrdio je Hini voditelj istraživanja, arheolog Hrvoje Vulić.

"Naišli smo na paljevinske, kopane i zidane grobove od kojih su nam najzanimljiviji upravo paljevinski, jer su na području Vinkovaca do sada pronađena samo tri takva groba", kazao je Vulić dodajući kako je skoro trećina grobova opljačkana.

Među najzanimljivim grobovima ističe se grob s osam tijela koji potpada pod pojam masovne grobnice, dječji grob u kojem su pored ostataka djeteta starosti nekoliko godina pronađene dvije zlatne naušnice, te grob s ostacima muškarca i žene koji su u grob položeni zagrljeni, rekao je Vulić.

Dodao je kako je u tom grobu pronađeno i obilje priloga, među kojima i brončano, stakleno i srebrno prstenje, narukvice, medaljon i novac. Kolokvijalno bi se moglo reći kako su to su vinkovački Romeo i Julija ili Tristan i Izloda, dodao je.

Vulić je takođe rekao kako je u zadnjih nekoliko godina u Vinkovcima pronađeno oko 200 rimskih grobova.

Sjeverna rimska nekropola jedna je od četiri nekropole koje su postojale izvan gradskih zidina Coloniae Auerilae Cibalaee i najveća je i do sada najbolje istražena nekropola toga rimskog grada u kojem su rođena i dva rimska cara, Valentinijan Prvi i Valens.

Arheološka istraživanja na lokaciji u Aninoj ulici trebala bi danas i završiti.

• Neidentifikovani dronovi iznad nuklearki

30.10.2014 11:11 - Srna

PARIZ - Neidentifikovane bespilotne letjelice uočene su u oktobru iznad sedam nuklearnih elektrana u Francuskoj, saopštila je francuska državna energetska kompanija EDF.

• Ispod kuće pronašli drevni hram

29.10.2014 20:46 - Agencije

KAIRO - Grupa od sedam muškaraca pronašla je ispod jedne kuće u Al-Badrašinu, oko 40 kilometara južno od Kaira, 3.400 godina stari hram iz doba faraona Tutmosa III.

• Tvorac »Stingera« radio sa vanzemaljcima?

29.10.2014 11:25 - Srna

VAŠINGTON - Bojd Bušmen, tvorac američkog raketnog sistema "Stinger", tvrdi da je u tajanstvenoj vojnoj bazi "Oblast 51" sarađivao sa vanzemljcima visokim metar i po, koji su stari po 230 godina?!

• Činjenje zločina bi moglo biti povezano s genima

28.10.2014 18:15 - AA

Naučni magazin "Molecular Psychiatry" objavilo je analizu genetskog materijala 800 nasilnika i zločinaca iz Finske, koja je pokazala da bi zločin mogao biti povezan s mutacijom dva gena, javlja Anadolu Agency (AA).

• Roboti najveća prijetnja čovječanstvu?!

28.10.2014 11:53 - Srna

NJUJORK - Milijarder Elon Musk, šef automobilske kompanije "Tesla", upozorava da su roboti i umjetna inteligencija "najveća egzistencijalna prijetnja čovječanstvu".

• Ruska »plava krv« sve traženija

27.10.2014 16:01 - Srna

MOSKVA - Rusija sve više izvozi "perftoran", veoma efikasnu zamjenu za krv, naročito u EU, Kinu, Indiju i Južnu Ameriku.

• Nusproizvodi viskija mogli bi postati biogorivo

26.10.2014 14:05 - Fena

EDINBURG - Škotska firma Celtic Renewables Ltd istražuje mogućnost korištenja otpada koji nastaje proizvodnjom viskija kao nove generacije biogoriva.

• Žene koje su uzdrmale nauku

25.10.2014 10:30 - Dragana Raduški

Kada se spomene nauka i naučnici uopšte, većina ljudi pomisli na muškarce istraživače. Međutim, to ipak nije istina jer brojne žene stoje iza nekih od najvećih svjetskih naučnih dostignuća i otkrića, a koje su vremenom marginalizovane, pa čak neke od njih i posve zaboravljene.

• DNK otkriva vrijeme ukrštanja sa neandertalcima

24.10.2014 11:17 - Srna

LONDON - Analiza DNK na ljudskim ostacima starim 45.000 godina pomogla je naučnicima da odrede kada su se naši preci ukrstili sa neandertalcima.

• Dinosaurus zastrašujućih kandži bio u stvari nježni div

23.10.2014 11:08 - Agencije

LONDON - Džinovski dinosaurus opisan kao krvoločni ubica na osnovu strašnih kandži na rukama, čiji su ostaci pronađeni prije pet decenija u pustinji Gobi, u Mongoliji, zapravo je bio bezubi, bezopasni div, navode paleontolozi nakon nedavnog otkrića ostatka fosila.

• Tvrde da su otkrili detektor za svinjsko meso i alkohol u hrani

20.10.2014 16:15 - AA

PARIZ – Dva mlada naučnika u Francuskoj su razvili test koji u roku od deset minuta uspješno otkriva da li se u sastavu neke hrane nalazi svinjsko meso ili alkohol, prenosi Anadolu Agency (AA).

• Tutankamon najružniji vladar u istoriji

20.10.2014 14:35 - N.N.

Iako Tutankamonova čuvena zagrobna maska od čistog zlata ukazuje na njegovu božansku ljepotu i moć, ovaj egipatski faraon je zapravo bio veoma ružan.

Video Foto
  • Preci današnjih kengura nisu skakali, već hodali

16.10.2014 17:00 - Agencije

NJUJORK - Džinovski kenguri koji su tumarali Australijom prije više od 100.000 godina najvjerovatnije su hodali, a ne skakali, zaključak je grupe istraživača.

• Kinezi nude kišobran budućnosti, sačinjen od vazduha

15.10.2014 18:32 - Agencije

PEKING - Grupa kineskih inženjera i dizjanera napravila je neobičan kišobran koji korisnika od padavina štiti ne razapetim platnom već vazduhom.

• Saznajte u kojoj epohi živimo

14.10.2014 14:24 - N.N.

Mnogi naučnici koriste nov termin za epohu u kojoj živimo imajući u vidu ogroman uticaj čovjeka na izgled Zemlje.