Za ove čudne viruse nema lijeka

Virusi su metabolički neaktivne i zarazne čestice na granici nežive prirode i živog svijeta. Ovise o svojim domaćnima. Uzročnici su različitih bolesti. Neki su do nedavno bili nepoznati.

Misteriozna bolest u Južnom Sudanu

Najmanje deset ljudi umrlo je tokom ljeta u Južnom Sudanu od zasad nepoznate bolesti. Svi su imali simptome slične eboli, krvarili su, imali temperaturu i povraćali su. Testovi su pokazali da nije riječ o eboli. Razlog bolesti zasad je nepoznat, a neki vjeruju da je možda riječ o virusima koje su prenijeli komarci. Zasad nema dokaza da se bolest može prenijeti s čovjeka na čovjeka, a 75 posto žrtava bilo je mlađe od 20 godina.

Paraliza kod djece

Godine 2005. u SAD-u se pojavio misteriozan virus koji je izazivao paralizu kod djece. Više od 100 djece i mladih u SAD-u i jedno dijete u Francuskoj su završili u bolnicama zbog neobjašnjive slabosti i paralize udova. Stanje koje se povezuje s dječjom paralizom uzrokuje slične simptome, ali pošto je dječja paraliza gotovo iskorijenjena i postala je vrlo rijetka, ova je epidemija alarmirala ljekare. Naučnici su zaključili da su sva djeca koja su oboljela od novog virusa, bila ranije zaražena enterovirusom i imala su oštećenje neurona u kičmi i mozgu.

Virus iz morskih dubina

Naučnici su nedavno pronašli na dnu mora veliki broj drevnih bakterija. Ali pronašli su i novi virus koji inficira te bakterije. Naime, virusi nemaju sposobnost razmnožavanja uz pomoć vlastitih mehanizama nego ovise o "domaćinima". Zato naučnici misle da ovi virusi ne napadaju samo bakterije nego i druge vrste organizama na dnu mora. Prilikom laboratorijskog uzgoja i testiranja virusa naučnici su zaključili kako se ti virusi ne podudaraju ni s jednim dosad poznatim virusom, ali da su slični virusima koji su pronađeni pored podvodnih izvora metana nedaleko od obala Norveške i Kalifornije

Gigantski virus

Prošle je godine objavljeno kako će naučnici reanimirati 30 hiljada godina star gigantski virus koji su pronašli u Sibiru. Da bi se određeni virus kvalifikovao kao 'gigantski' mora biti duži od pola jednog mikrona, hiljaditog dijela jednog milimetra. Mollivirus sibericum dugačak je 0,6 mikrona, a pronađen je vječnom ledu sjeveroistočne Rusije. Naučnici su takođe upozorili kako bi klimatske promjene mogle probuditi opasne patogene mikroskopske veličine. Prije nego što su htjeli "probuditi" virus morali su dokazati da nije opasan za okolinu.

Virus će pomoći u liječenju bolesti?

Prošle godine mediji su pisali kako su naučnici otkrili virus koji može preživjeti u kiselini koja vrije. U tome mu kao "štit" služi DNK. Naučnici su tada objavili kako su otkrili osnovni mehanizam otpora na toplinu, ultraljubičasto zračenje i sušenje. To im može pomoći i da se proteini i DNK "drže cijelima i stabilnima" u najgorim uslovima. Nadaju se da će im to pomoći u borbi s različitim bolestima.

(24.sata)