Okolina

Nastariji greben životinjskog porijekla pronađen u Africi

VAŠINGTON - Drevni greben formiran prije skoro 500 miliona godina pronađen je na sadašnjem suhom dijelu kopna jugozapadne afričke zemlje Namibije, u četvrtak je objavila grupa istraživača.

Fosilizirani greben, najstariji te vrste na svijetu, formirale su prve životinje za koje se znalo da imaju tvrde oklope. Smatra se kako su ovi vodeni organizmi gradili grebene čak i prije takozvane Kambrijske eksplozije prije nekih 542 miliona godina, kada je život iznenada postao složen i raznolik.

Prije ovog otkrića, najstariji greben u evidenciji datira od prije 530 miliona godina.

Za američki naučni časopis naučnici su rekli kako su se mala vodena stvorenja, poznata pod nazivom Cloudina, prilijepila za čvrste površine i jedni na druge stvarajući prirodni cement napravljen od kalcijum karbonata, kako bi stvorili krutu strukturu.

Cloudina su bila sićušna stvorenja koja se se hranila kroz filtere, a živjeli su na morskom dnu za vrijeme Ediakaranskog razdoblja, koje je završilo prije 541 miliona godina. Fosilni dokazi pokazuju kako su, do pojave Cloudina, životinje imale mekana tijela.

U istraživanju, predvođenom naučnicima sa Univerziteta u Edinburgu, prikazuje se vjerovanje koje iznosi mogućnost da su životinje razvile sposobnost gradnje grebena kako bi se zaštitile od povećane opasnosti od predatora.

Grebeni su takođe pružali pristup strujama bogatim hranjivim stvarima u vrijeme kada je rasla konkurencija za hranom i životnim prostorom.

Naučnici su rekli kako je razvoj teških bioloških struktura, procesom zvanim biomineralizacija, izazvao dramatičan porast u bioraznolikosti podmorskog ekosistema.

"Moderni grebeni glavno su središte bioraznolikosti sa sofisticiranim ekosistemom. Životinje kao korali grade grebene kako bi se obranili od predatora i konkurenata," rekla je Rejčel Vud, profesorica na Univerzitetu u Edinburgu, koja predvodi istraživanje.

"Pronašli smo kako su životinje gradile grebene i prije evolucije složenog životinjskog svijeta, sugerišući kako su vjerojatno postojali selektivni pritisci u Predkambrijskom razdoblju, koje još uvijek moramo razumjeti."