Okolina

Nova bakterija može da zaštiti okolinu od radijacije?

Foto: N.N. | Nova bakterija može da zaštiti okolinu od radijacije?

Istraživači moskovskog Frumkinovog Instituta za fizičku hemiju i Federalnog istraživačkog centra za biotehnologiju na Ruskoj akademiji nauka uspjeli su da izoluju mikroorganizme koji bi mogli biti upotrijebljeni za zaštitu okoline od radioaktivnog otpada.

Naučnici su došli do otkrića bakterije prilikom mikrobiološkog proučavanja podzemnih voda u Seversku u Tomskoj oblasti, gdje se nalazi skladište radioaktivnog otpada Sibirskog hemijskog kombinata, koji isporučuje i prerađuje obogaćeni uranijom za nuklearno gorivo.

U podacima o istraživanju, koji su nedavno objavljeni u ruskom naučnom žurnalu "Radioaktivni otpad", navodi se da jedinstvena bakterija ima spsobnost mijenjanja jona radioaktivnih izotopa, uključujući one koji se nalaze u uranijumu i plutonijumu, te da time sprečavaju širenje opasne radijacije u okolini.

Naučnici tvrde da je njihovo otkriće prvi korak ka stvaranju biohemijske barijere za radioaktivne izotope, koja bi se koristila na mjestima gdje je duboko zakopan tečni radioaktivni otpad, javio je "Sputnjik".

Istraživanje o ograničavanju efekta nuklearnog otpada sprovodi se od osamdesetih godina 20. vijeka. Naučnici širom svijeta tvrde da mikrobiološke procese treba uzeti u obzir u projektima zakopavanja i skladištenja radioaktivnog otpada, koji može da istruli za nekoliko miliona ili milijardi godina.