Pronađeno stvorenje koje živi već 50.000 godina

Tportal - 04.01.2012 17:06
Pronađeno stvorenje koje živi već 50.000 godina

Naučnici su na Havajima otkrili populaciju mahovine koja se već 50.000 godina sama iznova i iznova klonira te je danas vjerovatno najstariji višećelijski organizam na Zemlji

Ova vrsta mahovine stručnog naziva Sphagnum palustre može se naći širom sjeverne hemisfere, međutim, čini se da se samo na Havajima razmnožava kloniranjem bez potrebe za seksom ili sporama.

Naime, ispitivanja su utvrdila da sve populacije mahovine na havajskom otočju dijele rijedak genetski marker koji pokazuje da su potekle od iste početne biljke koja je onamo stigla u obliku spora prije više desetaka hiljada godina.

Budući da je Sphagnum palustre jednospolna, ne može se polno razmnožavati, objasnio je suautor studije Eric Karlin, ekolog za biljke na Ramapo College u New Jerseyju.

'Možete očekivati da jedna izvorna biljka ima ovo rijetko svojstvo. Međutim, nije vjerovatno da bi ga moglo imati više biljaka', objasnio je Karlin.

Fosilizirani ostaci Sphagnum palustre pronađeni su u tresetu starom oko 23.900 godina kraj planine Kohala na Velikom otoku. Na temelju ovih ostataka Karlin i njegovi kolege zaključili su da mahovina nastanjuje Havaje najmanje toliko dugo, a možda i duže. Kako bi provjerili ove procjene, obavili su analizu genetske raznolikosti sadašnje populacije i utvrdili brzine njene mutacije. Na temelju njih procijenili su da je različitim dijelovima populacije trebalo oko 50.000 godina da se razviju u današnje varijante.

Zanimljivo je takođe da je genetska analiza otkrila da među njima postoji izrazita raznolikost, slična onoj kakva postoji i među običnim mahovinama, što dovodi u pitanje popularne predodžbe prema kojima su klonovi genetski jednolični jer ne mogu polnim razmnožavanjem razmjenjivati DNA.

• Prirodni fenomeni koje nikada niste vidjeli

28.11.2014 13:29 - N.N.

Priroda se ponekad igra s ljudima kako bi nas natjerala da shvatimo da smo ponekad stvarno grubi prema njoj.

• Moskva dobija jelku napravljeno od plastičnih boca

28.11.2014 11:58 - Fena

MOSKVA - Na jednoj ulici u centru Moskve uskoro će biti postavljeno tri metra visoko jelku napravljeno od odbačenih plastičnih boca, te osvijetljeno pomoću generatora pričvršćenog za bicikl, prenose ruski mediji.

• Pronađena statua stara 23.000 godina

28.11.2014 10:36 - Agencije

Statueta žene, načinjena od krede prije 23.000 godina, predstavljena je u četvrtak novinarima u Amijenu, u sjevernoj Francuskoj, a više stručnjaka je tu paleolitsku "Veneru" ocijenilo kao "izuzetnu".

• Povratak mrkog medvjeda u Černobilj

28.11.2014 10:29 - Srna

MOSKVA - Naučnici su nabavili prvi fotografski dokaz da se mrki medvjed vratio u izolovanu zonu u Černobilju /CEZ/, u Ukrajini.

• Vulkan izbacuje lavu poslije 22 godine

28.11.2014 10:20 - Srna

TOKIO - Vulkan na jugu Japana počeo je danas da izbacuje lavu prvi put u posljednje 22 godine i izazvao otkazivanje letova i upozorenja građanima da se ne približavaju krateru zbog erupcije.

• Austrijsko jezero u proljeće postaje podvodni park

26.11.2014 14:14 - N.N.

"Zeleno jezero" koje se nalazi na jugu austrijske provincije Stirije, krije zanimljivu tajnu.

• Otkrivena sjekira stara 5.500 godina

26.11.2014 14:00 - Srna

KOPENHAGEN - Arheolozi u Danskoj pronašli su sjekiru iz kamenog doba sa drvenom drškom, što je veoma rijetko otkriće.

• Erupcija japanskog vulkana Aso

26.11.2014 13:17 - Fena

TOKIO - Ogroman vulkan Aso na grupi ostrva Kjušu, u južnom Japanu, izbacivao je danas dim i pepeo na 1.000 metara u visinu.

• Otkrivena nova vrsta dinosaurusa?

26.11.2014 10:53 - Srna

OTAVA - Nova vrsta rogatog dinosaurusa, manjeg rođaka nauci dosta poznatog biljojeda triceratopsa, identifikovana je od fosila držanih 75 godina u Prirodnjačkom muzeju u Otavi, u Kanadi.

• Aerozagađenje košta 189 milijardi evra

25.11.2014 11:42 - Srna

BRISEL - Zagađenje vazduha, uglavnom od elektrana koje koriste ugalj, koštalo je društvo 189 milijardi evra u 2012. godini, što je jednako društvenom proizvodu Finske, saopštila je danas Evropska agencija za okolinu /EEA/.

• Prije ljudi postajala napredna civilizacija?

25.11.2014 11:22 - Srna

KRASNOJARSK - Naučnici tvrde da je na zemlji prije nastanka ljudi postojala napredna civilizacija, a kao dokaz navode najnoviji artifakt pronađen u Rusiji star više od 250 miliona godina!?

• Srbija i region na udaru klimatskih promjena

23.11.2014 17:13 - N.N.

Posljednji izvještaj Međuvladinog panela za klimatske promjene potvrđuje da je za promjenu klime odgovoran čovjek, a najveći uticaj klimatskih promjena osjetiće stanovnici jugoistočne Evrope, pa i Srbija.

• Odobren novi zakon o smanjenju upotrebe plastičnih kesa

21.11.2014 16:03 - Srna

BRISEL - Vlade zemalja EU jednoglasno su odobrile novi zakon o smanjenju upotrebe plastičnih kesa, kako bi se smanjio otpad na kopnu i ograničilo širenje "plastične supe" u svjetskim okeanima.

• 2014. najtoplija godina

21.11.2014 10:52 - Fena

LONDON - Deset prvih mjeseci 2014. bili su svaki pojedinačno najtopliji zabilježeni na planeti od početka praćenja temperatura 1880., objavila je u četvrtak američka Nacionalna okeanska i atmosferska agencija objavljujući podatke za oktobar.

• Sušenje šuma poprimilo zabrinjavajuće razmjere

20.11.2014 13:59 - Fena

SARAJEVO - Problem sušenja šuma u BiH poprimio je zabrinjavajuće razmjere - izjavio je danas Refik Hodžić, predsjednik Skupštine Udruženja inženjera i tehničara šumarstva FBiH.