Usamljeni Džordž će biti balsamovan i izložen

Agencije - 26.06.2012 19:24
Usamljeni Džordž će biti balsamovan i izložen

KITO - Usamljeni Džordž, džinovska kornjača koja je postala simbol nestajanja vrsta, biće balsamovan i izložen na ostrvu Santa Kruz, rekla je danas ekvadorska ministarka za životnu sredinu Marsela Aginjaha.

Autopsija je utvrdila da je Usamljeni Džordž uginuo od starosti, rekla je Aginjaha novinarima. Vjerovalo se da je bio star oko 100 godina.

Usamljeni Džordž bio je posljednja jedinka podvrste džinovskih kornjača sa ostrva Pinta u arhipelagu Galapagos i neka vrsta ambasadora ekvadorskih ostrva, čija je jedinstvena flora i fauna inspirisala Darvinovu teoriju evolucije.

Različite ženke dovođene su Usamljenom Džordžu nakon što su ga naučnici pronašli 1972. godine, ali pokušaji produženja njegove vrste bili su neuspješni.

Živio je u centru za uzgoj na ostrvu Santa Kruz, gdje je prije dva dana uginuo.

Ekvador je ostrva Galapagos proglasio ugroženom zonom. Na tim vulkanskim ostrvima danas živi oko 20.000 džinovskih kornjača različitih podvrsta.

• Antarktik imao najtopliji dan u istoriji

30.03.2015 16:22 - N.N.

Prvi put, od kada postoji mjerenje, na Antarktiku je izmjerena rekordno visoka temperatura od 17,5 stepeni Celzijusovih.

• Koliko se promijenila naša planeta za 200 miliona godina?

29.03.2015 16:02 - N.N.

Naša planeta nije uvijek imala sedam kontinenata. U dalekoj geološkoj prošlosti postojao je samo jedan kontinent - Pangea, koja se razdijelila prije oko 200 miliona godina.

• Sat u mraku za planetu Zemlju

28.03.2015 22:42 - Srna

BANJALUKA - Banjaluka je večeras, gašenjem svjetala na sat vremena u centru grada, sedmi put bila dio svjetske akcije pod nazivom "Sat za planetu zemlju".

• Počeo »Sat za našu planetu«: Pridružite se akciji, ugasite svjetlo

28.03.2015 20:41 - Agencije

Na današnji dan, od 20.30 do 21.30 preko 7.000 gradova širom svijeta u 27 različitih vremenskih zona isključiće svjetla kako bi doprinijeli borbi protiv klimatskih promjena.

• Banjaluka učesnik akcije »Sat za našu planetu«

28.03.2015 10:18 - Srna

BANJALUKA - Grad Banjaluka priključiće se danas najvećoj globalnoj volonterskoj akciji "Sat za našu planetu", kojom se ukazuje na neophodnost borbe protiv klimatskih promjena.

• Večeras u 20.30 gašenje svjetala »Sat za našu planetu«

28.03.2015 09:59 - Srna

BEOGRAD - Srbija će se pridružiti večeras globlanoj akciji "Sat za našu planetu", koju već godinama organizuje Svjetski fond za prirodu, kako bi se isključivanjem svjetala na jedan sat skenula pažnja na klimatske promjene i prekomjerno trošenje organičenih prirodnih resursa.

• U subotu Sat za planetu Zemlju

27.03.2015 21:09 - N.N.

Earth Hour, odnosno Sat za planetu Zemlju, je globalni događaj koji će biti obilježen sutra od 20:30 do 21:30, a još jednom učestvovaće Bosna i Hercegovina.

• Pronađeni ostaci pećinskog medvjeda

24.03.2015 11:12 - Srna

FOČA - Članovi Planinarsko-speleološkog društva "Vučja stopa" pronašli su u pećini Bršljenica kod Foče arheološke ostatke izumrle vrste pećinskog medvjeda.

• Svake godine gubimo 30 sekundi proljeća

23.03.2015 11:30 - Srna

LONDON - Svake godine čovječanstvo izgubi 30 sekundi proljeća - navode naučnici.

• Pogledajte plimu vijeka!

21.03.2015 23:12 - N.N.

Na hiljade znatiželjnika hrli da posmatra nivo vode koji bi trebalo da dostigne visinu četvorospratnice.

• Ispod mora otkriven izgubljeni svijet

21.03.2015 19:21 - N.N.

Nevjerovatan, izgubljeni svijet, star hiljade godina, otkriven je u podmorju Madagaskara.

• Labudovi na zagađenom jezeru Modrac

21.03.2015 11:00 - AA

TUZLA - Na iznenađenje mnogih, uključujući i naučnike, na jezeru Modrac kod Lukavca, koje je toliko zagađeno da je pravo čudo da u njemu i okolini ima ikakvih znakova biljnog i životinjskog svijeta, utočište je pronašlo 13 bijelih labudova. Ženke su položile jaja i uskoro se očekuju proširenja porodica, javlja Anadolu Agency (AA).

• Voda je uslov za razvoj

21.03.2015 08:35 - Srna

NJUJORK - Svjetski dan voda, 22. mart, ove godine biće obilježen širom svijeta pod motom "Voda i održivi razvoj", saopštile su UN.

• Počelo proljeće

21.03.2015 08:20 - Srna

BANJALUKA - Na sjevernoj Zemljinoj polulopti počelo je proljeće, koje će trajati do 21. juna, kada nastupa ljeto.

• Pomračenje Sunca oduševilo posmatrače

20.03.2015 19:38 - N. Vidačković, V. Duka

SARAJEVO, TREBINJE - Pomračenje Sunca izazvalo je dosta pažnje širom BiH, u kojoj je u više gradova bilo organizovano posmatranje. Tako su se brojne Sarajlije okupile u Skejt parku kako bi svjedočile ovom astrološkom fenomenu, a kolektivno posmatranje je organizovalo Astronomsko društvo "Orion".