Nauka i tehnologija
  • Pet mitova o mozgu koji i dalje opstaju

N.N. - 07.08.2014 16:52 | Nauka

Istini za volju, naučnici i dalje ne razumiju sve načine na koje ljudski mozak funkcioniše, a ne mogu ni da se slože na koji način bi trebalo da ga proučavaju.

• 8 »najboljih« kopija iPhonea

N.N. - 07.08.2014 12:58 | Gadgets

Vijest da novi iPhone izlazi na tržište 9. septembra obradovala je mnoge.

• Šta bi se dogodilo sa vašim tijelom u svemiru bez svemirskog odjela

N.N. - 07.08.2014 12:34 | Svemir

Da li ste se ikada zapitali šta bi se desilo da čovjek u svemiru ne nosi svemirsko odjelo? Da li je stvarno dramatično kao što se to prikazuje u filmovima, da li bi tijelo bukvalno eskplodiralo, i da li postoji najmanja šansa za preživljavanje?

• Gugl izbacio iz pretrage više članaka Vikipedije

Agencije - 07.08.2014 12:06 | Internet

VAŠINGTON - Kompanija Gugl obavijestila je fondaciju Vikimedija da je iz rezultata pretrage izbacila neke članke iz Vikipedije u ime prava na digitalnu zaborav, piše francuski dnevnik "Mond".

• »Solarni magarci« pomoć turskim farmerima

Agencije - 06.08.2014 15:45 | Nauka

BEOGRAD - Turska vlada je u saradnji sa proizvođačem solarnih panela Ser-gun pokrenula program "solarnih magaraca" koji će omogućiti lokalnim nomadima da napune mobilne uređaje, pretraže internet ili obave važne pozive.

• »Rozeta« ušla u istoriju

Srna - 06.08.2014 13:37 | Svemir

FRANKFURT - Evropski svemirski brod "Rozeta" ušao je u danas u istoriju kao prvi koji se približio jednoj kometi, što je veliki uspjeh desetogodišnje misije, od koje naučnici očekuju da će doprinijeti otkrivanju nekih tajni Sunčevog sistema.

• Otkrivena najveća krađa povjerljivih podataka u istoriji

Srna - 06.08.2014 12:57 | Internet

NJUJORK - Kompanija za sajberbezbjednost "Hold sekjurti" saopštila je da je otkrila krađu 1,2 milijardi pristupnih podataka i šifri, kao i više od 500 miliona adresa elektronske pošte u akciji jedne ruske kriminalne grupe.

• Boh: Ako ugljenik uđe u atmosferu - gotovi smo!

Srna - 06.08.2014 12:32 | Okolina

KOPENHAGEN- Ako se čak i mali dio ugljenika sa dna mora ispod Arktika oslobodi i uđe u atmosferu - gotovi smo, upozorava profesor Jason Box iz Geološke službe Danske i Grenlanda.

• Kako bi izgledalo da Mjesec zamijene planete

N.N. - 06.08.2014 12:26 | Svemir

Već 4,5 milijarde godina Mjesec je vjerni pratilac Zemlje, uzrokujući plime i oseke, ali i paleći maštu sujevjernih.

• Nakon 10 godina čekanja, konačno susret sonde sa kometom

Agencije - 05.08.2014 21:00 | Svemir

ŽENEVA - Nakon 10 godina putovanja i prevaljenih šest milijardi kilometara, sonda Rozeta će se sutra prvi put "sastati" sa kometom 67P Čurjumov-Gerasimenko.

• Da li su kompjuterske igrice lijek protiv depresije?

Agencije - 05.08.2014 20:24 | Programi

NJUJORK - Kompjuterske igrice "mozgalice" mogle da bi da budu isto toliko efikasne, pa čak i efikasnije od lijekova u lječenju teških oblika depresije kod starih osoba, tvrdi tim američkih i kineskih naučnika.

• Siaomi zavladao kineskim tržištem smartfona

Agencije - 05.08.2014 18:40 | Gadgets

PEKING - Prvo mjesto na listi najprodavanijih smartfona u Kini zauzeo je nepoznati lokalni proizvođač Siaomi (Xiaomi), potisnuvši sa čela giganta Samsung.

• HP i LG se »bacili« na smart časovnike

Agencije - 05.08.2014 15:36 | Gadgets

VAŠINGTON - Hjulit Pakard (HP) je potvrdio da će lansirati na tržište luksuzni smart časovnik do kraja ove godine u saradnji s američkim dizajnerom Majklom Bastijanom.

• Srbin napravio revolucionarni punjač za smartfone

N.N. - 05.08.2014 13:40 | Gadgets

Zamislite situaciju u kojoj će mali uređaj puniti naše pametne telefone samo uz pomoć vlage iz vazduha, dok će istovremeno proizvoditi čistu vodu.

• Podaci o 76.000 programera izloženi na internetu

Agencije - 04.08.2014 16:06 | Internet

NJUJORK - Fondacija Mozila, neprofitna organizacija koja promoviše otvorenost, inovacije i učešće na internetu, objavila je da je jedna od klasičnih aktivnosti vezanih za podatke imala za posljedicu kopiranje na jednom serveru 76.000 mejl adresa i 4.000 šifrovanih pasvorda, učinivši ih dostupnim javnosti.

5