Astronomi otkrili mega-Zemlju

VAŠINGTON - Američki astronomi su otkrili stjenovitu planetu izvan našeg Sunčevog sistema koji ima 17 puta veću masu od Zemlje iako ima samo dva puta veći promjer, objavili su naučnici.

Planeta opisana kao mega-Zemlja kruži oko vrlo stare zvijezde Kepler-10, udaljene oko 560 svjetlosnih godina i smještene u sazviježđu Zmaja.

Otkriće, objavljeno na sastanku Američkog astronomskog društva u Bostonu, iznenađujuće je budući da se dosad smatralo da su tako masivni planeti uglavnom plinoviti, a ne stjenoviti poput Zemlje ili Marsa, rekao je fizičar Dimitar Saselov.

Naučnici ne znaju kako se formirala ta planeta nazvana Kepler-10c, čiji je promjer oko 29.000 kilometara, 2,3 puta veći od obima naše planete.

"Mega-Zemlja se sastoji od krute tvari koncentrirane na jednom mjestu, bez gasova. To je problem budući da naše shvatanje formiranja planeta predviđa da se kruta tvar okuplja u okruženju gdje se 99 posto mase sastoji od vodika i helija", rekao je Saselov.

Velikim plinovitim planetima je potrebno puno više vremena za formiranje, pa se tokom tog dugotrajnog procesa oko stjenovitog jezgra velikih planeta nakupljala golema količina plinova - ili su barem dosad naučnici tako smatrali.