ESA šalje sondu da istražuje Jupiterove satelite

Agencije - 03.05.2012 20:16

PARIZ - Evropska svemirska agencija (ESA) planira da 2022. godine pošalje sondu da istražuje Jupiterove ledene satelite u potrazi za primitivnim oblicima života.

Sonda JUICE (Jupiter Icy moons Explorer) biće lansirana iz evropskog kosmičkog centra u Kuruu, u Francuskoj Gvajani, na raketi "Arijana", a na odredište će stići 2030. gdje će najmanje tri godine obavljati detaljna posmatranja, saopštila je ESA.

Zadatak svemirske letjelice, čija će misija koštati više od milijardu evra, biće da proučava atmosferu gasnog diva kao i njegove mjesece Evropu, Ganimeda i Kalista, za koje se vjeruje da posjeduju unutrašnje okeane, sredine potencijalno pogodne za nastanak primitivnih oblika života.

"Proučavaćemo uslove koji bi ove satelite mogli da učine pogodnim za život", kazao je za AFP Fabio Favata, direktor koordinacionog odbora za naučno planiranje ESA, dodajući da će JUICE biti prva sonda koja će ući u orbitu jednog od Jupiterovih mjeseca.

"Ti mjeseci imaju debelu koru leda ispod koje se najvjerovatnije nalazi okean. Ukoliko ima nečeg, poput bakterijskog života, ono se nalazi u tim okeanima", objasnio je on.

JUICE će najprije obaviti mjerenja debljine ledenog pokrivača na Evropi, da bi 2032. ušao u orbitu oko Ganimeda, proučavajući njegovu ledenu površinu i unutrašnji okean pomoću kamera, spektrometara i radara.

• Obuka pod morem za misije u svemiru

29.07.2014 13:57 - N.N.

Laboratorija Aquarius jedina je u svijetu podvodna laboratorija za obuku astronauta.

• Izgubljeni u svemiru, niko ne zna gdje su geko gušteri

28.07.2014 22:14 - Agencije

MOSKVA - Svemirom lutaju mali tropski gušteri koje su ruski naučnici poslali u orbitu 18. jula na satelitu Foton-M4, iz kosmičkog centra u Bajkonuru.

• Kada umiru, crne rupe eksplodiraju i »pobijele«

24.07.2014 19:01 - Agencije

NJUJORK - Prema najnovijoj teoriji, crne rupe završavaju svoj kosmički život postajući "bijele rupe", koje se ponašaju na radikalno suprotan način od crnih - umjesto da usisavaju materiju, one je izbacuju.

• Najtužnija fotografija, sukob u Gazi vidljiv iz svemira

24.07.2014 17:32 - Agencije

BEOGRAD - Društvene mreže danas bruje zbog jedne fotografije, "najtužnije fotografije do sada", koju je snimio astronaut Međunarodne svemirske stanice Aleksander Gerst i tvitovao. Riječ je o fotografiji sukoba u Gazi.

• Progres se spojio sa orbitalnom stanicom

24.07.2014 12:23 - Srna

MOSKVA - Ruski teretni svemirski brod "progres M-24M" uspješno se spojio sa Međunarodnom svemirskom stanicom /MSS/ poslije lansiranja na raketi "sojuz-U" iz kosmodroma u Bajkonuru, saopštila je kontrola misije u blizini Moskve.

• Atomski sat farao ide u svemir 2016.

23.07.2014 13:17 - N.N.

Ultraprecizan atomski sat farao, napravljen na način da u 300 miliona godina kasni samo jednu sekundu, isporučen je Evropskoj svemirskoj agenciji, a u Međunarodnu svemirsku stanicu (ISS), od zemlje udaljenu oko 400 km, biće poslan 2016, objavio je Nacionalni centar za svemirska istraživanja (Cnes).

• NASA garantuje da će pronaći vanzemaljski život

23.07.2014 13:08 - N.N.

Američka svemirska agencija NASA tvrdi kako će u idućih 20 godina pronaći vanzemaljski život, ali pretpostavlja kako će to biti izvan našeg Sunčanog sistema.

• Da li živimo u multiverzumu?

19.07.2014 18:07 - Agencije

TORONTO - Naš univerzum bi mogao da bude samo jedan u moru beskonačnog broja drugih univerzuma, tvrde naučnici koji se nadaju da će im novi eksperimenti pomoći da dokažu teoriju multiverzuma.

• Atomski sat Pharao ide u svemir 2016.

18.07.2014 10:41 - Fena

PARIZ - Ultraprecizan atomski sat Pharao, napravljen na način da u 300 miliona godina kasni samo jednu sekundu, isporučen je Evropskoj svemirskoj agenciji, a u Međunarodnu svemirsku postaju (ISS), od zemlje udaljenu oko 400 km, biće poslan 2016., objavio je Nacionalni centar za svemirska istraživanja (Cnes).

• Asteroid sa crnom piramidom leti prema Zemlji

14.07.2014 16:02 - N.N.

Kanadski satelit NEOSSat fotografisao je tajanstveni objekat na asteroidu 101955 (1999 RQ36).

• Lansirana prva raketa nosač »Angara«

09.07.2014 15:34 - N.N.

Sa kosmodroma Pleseck iz trećeg pokušaja lansirana je raketa nosač lake klase "Angara-1.2PP".

• Lansiran »Sojuz« sa sedam satelita

08.07.2014 19:40 - Srna

MOSKVA - Ruska raketa "Sojuz" sa sedam satelita lansirana je danas sa kosmodroma "Bajkonur" u Kazahstanu.

• NASA lansirala »lovca« na CO2

02.07.2014 15:45 - Agencije

LOS ANĐELES - Američka svemirska agencija (NASA) lansirala je danas svoj prvi satelit koji ima zadatak da u atmosferi mjeri koncentracije ugljen dioksida (CO2), gasa koji se smatra glavnim krivcem za stvaranje efekta staklene bašte i dovodi do globalnog zagrijavanja.

• NASA: Astronautima potrebno 12 tona hrane

30.06.2014 12:23 - Srna

PASADENA - Za prehranu šest astronauta tokom trogodišnje misije na Mars potrebno je oko 12 tona hrane - navodi NASA.