"File" pronašao organske molekule na kometi

LONDON - Sonda "File" pronašla je organske molekule na površini komete na koju se spustila prošle sedmice, ali naučnici još nisu saopštili o kojoj vrsti molekula je riječ.

Svmirska sonda uspjela je da emituje dokaze o prisustvu hemikalija koje sadrže karbon i vodonik prije nego što je ušla u stanje hibernacije da bi sačuvala preostalu energiju.

Organski molekuli su suštinski za postojanje života. Otkriće ovih materija na kometi 67P/Čurjumov-Gerasimenko moglo bi da donese nova saznanja o tome na koji način su hemijski sastojci u dalekoj prošlosti stigli na Zemlju i omogućili nastanak života.

Mnogi naučnici vjeruju da su ovi molekuli stigli na našu planetu na asteroidu ili kometi u sudarima koji su se dogodili u ranoj istoriji Zemlje.

NJemački aerosvemirski centar saopštio je da je njegov instrument "Kozak" potvrdio da je pronašao organske molekule u atmosferi komete.

"Gardijan" piše da kasniji pokušaj bušenja površine komete i uzimanja uzoraka tla radi analize nije bio uspješan.

"File" je funkcionisao na kometi više od 60 časova prije nego što se ugasio.

Naučnici u centru misije kažu da i dalje pokušavaju da interpretiraju rezultate obavljenih istraživanja i da saznaju da li otkriveni molekuli sadrže još neke hemikalije važne za život.

Preliminarni rezultati koje je dostavio instrument "Mupus" pokazuju da se na površini komete nalazi sloj prašine debljine 10 do 20 centimetara, a ispod nje tvrd sloj leda.