Jupiterov satelit sličan zemlji pogodan za naseljavanje? (VIDEO)

Ispod ledene površine jednog od najvećih Jupiterovih prirodnih satelita "Evropa" mogao bi da se nalazi okean u kojem postoji neki oblik vanzemaljskog života, smatraju naučnici

Ukoliko stjenovito jezgro Evrope interaguje s njenim okeanima na način pogodan za proizvodnju supstanci neophodnih za razvoj života, onda nije isključeno da bi jedan od 67 Jupiterovih satelita mogao da nastanjuje neki oblik života, piše Vašington post.

Nova NASA-ina studija potvrđuje ovu hipotezu. Stručnjaci su ustanovili da bi odnos proizvedene količine vodonika i kiseonika, ukoliko nema podvodnih vulkanskih aktivnosti, bio približno isti kao na Zemlji.

Vodonik na Zemlji u okeanima nastaje u procesu zvanom serpentinizacija, u okviru kojeg slana voda u okeanima reaguje s mineralima koji se nalaze u dubokim pukotinama stijena. Rezultat su hemijske reakcije koje proizvode vodonik i toplotu – dvije izuzetno važne stavke za opstanak života u okeanu.

Pukotine u stijenama na "Evropi" mogle bi da se prostiru na pet puta većoj dubini nego one na Zemlji – oko pet kilometara ispod površine, smatraju naučnici.

Ipak, vodonik sam po sebi nije dovoljan, neophodan je i kiseonik.

“Oksidacioni agensi iz leda su poput pozitivnog kraja baterije, dok se hemikalije na dnu okeana, zvane redukujući agensi, ponašaju poput njenog negativnog kraja. Pokušaćemo da otkrijemo da li su vaznemaljski oblici života dio ovog kola”, izjavio je koautor studije Kevin Hend, koautor studije.

“Naravno, treba imati u vidu da su ovi zaključci nastali kao posljedica proučavanja matematičkog modela, a ne direktnih posmatranja. Nije isključeno da se pod ledenim pokrivačem Evrope nalaze podvodni vulkani koji direktno u okean šalju vrelu vodu, bogatu mineralima, što bi znatno izmijenilo uslove za nastanak života”, zaključio je Hend.

Naučnici se nadaju da će ova misterija biti riješena za desetak godina, kada NASA bude poslala sondu na "Evropu".
Istraživanje je objavljeno u magazinu "Geophysical Research Letters".