Kina šalje u kosmos svemirski brod

Fena - 14.06.2012 12:59
Kina šalje u kosmos svemirski brod

ŠANGAJ - Kina će ovog mjeseca lansirati svemirski brod sa tročlanom posadom iz Svemirskog centra za lansiranje u Ciucuenu.

U okviru projekta izgradnje velike svemirske stanice u svemiru do 2020. godine, Kina u orbitu šalje svemirski brod Sincou-9 kojim će se moći upravljati pomoću daljinskog upravljača.

Kina još od 2003. godine vrši pripreme za svemirski program, te je sa Sjedinjenim Američkim Državama (SAD) i Rusijom treća zemlja koja je u kosmos poslala svemirski brod s ljudskom posadom.

Svoj svemirski program Kina doživljava kao simbol globalnog ugleda, rastuće tehničke stručnosti i općeg uspjeha zemlje.

Prema postojećem planu, Kina će u budućnosti imati svoju svemirsku stanicu u kojoj će posada moći živjeti po nekoliko mjeseci, po ugledu na nekadašnju rusku stanicu „Mir“, javila je agencija Anadolija.

• Američki satelit eksplodirao u orbiti

02.03.2015 15:58 - Srna

VAŠINGTON - Američka mornarica potvrdila je da se dogodila neobjašnjiva eksplozija njenog satelita, koja je ispunila Zemljinu orbitu potencijalno opasnim krhotinama.

• Treći izlazak kosmonauta u svemir

01.03.2015 15:55 - N.N.

VAŠINGTON - Dvojica članova posade Međunarodne svemirske stanice /MSS/ astronauti Beri Vilmor i Teri Virts izašli su danas u svemir, treći put u nedjelju dana da bi postavili neophodnu opremu koja će u budućnosti omogućiti spajanja kosmičkih letjelica.

• Otkrivena crna rupa 12 milijardi puta veća od Sunca

26.02.2015 15:35 - N.N.

Naučnici su otkrili crnu rupu koja ima 12 milijardi puta veću masu od Sunca i koja je nastala 900 miliona godina poslije Velikog praska.

• Šta to jedu astronauti?

25.02.2015 17:27 - Srna

NASA je uspjela da pošalje ljude na Mjesec, rovjere na Mars i brojne sonde u spoljni prsten Sunčevog sistema. Ispostavlja se da je hranjenje ljudi u svemiru možda i najzahtjevniji zadatak.

• Čeka nas najveće pomračenje Sunca u poslednjih 16 godina

25.02.2015 14:01 - N.N.

Pomračenje Sunca koje će blokirati oko 90 procenata sunčeve svjetlosti i biti vidljivo širom Evrope sledećeg mjeseca biće najveći događaj te vrste u poslednjih 16 godina

• Drugi izlazak kosmonauta u svemir

25.02.2015 13:49 - Srna

VAŠINGTON - Dvojica članova posade Međunarodne svemirske stanice /MSS/ ponovo su danas izašli u svemir kako bi postavili neophodnu opremu koja će u budućnosti omogućiti spajanja kosmičkih letjelica, saopštila je NASA.

• Kosmonauti u orbiti postavljaju novu opremu

21.02.2015 17:03 - Srna

VAŠINGTON - Dvojica članova posade Međunarodne svemirske stanice /MSS/ obavila su danas prvi od tri planirana izlaska u orbitu kako bi postavili novu opremu koja će u budućnosti omogućiti spajanja kosmičkih letjelica, saopštila je NASA.

• Spektakularan ples Mjeseca, Venere i Marsa

20.02.2015 19:54 - N.N.

SARAJEVO - Noćno nebo iznad Bosne i Hercegovine zemlje večeras je ukrašeno "susretom" Mjeseca, Venere i Marsa.

• Sutra »bliski susret« Mjeseca, Venere i Marsa

19.02.2015 17:34 - N.N.

U petak, 20. februara, sa prvim sumrakom dok noć pada, izađite napolje i pogledajte ka zapadnom dijelu neba.

• Misteriozna magla na Marsu zbunila naučnike

18.02.2015 13:19 - Agencije

Misteriozna izmaglica visoko iznad površine Marsa nameće naučnicima brojna pitanja. Veliki oblak su prvi put primijetili astronomi amateri 2012. godine, kada se dva puta pojavio.

• Meteor napravio spektakl na nebu

17.02.2015 14:44 - N.N.

Razne nijanse narandžaste, plave i bijele boje obasjale su nebo nad Novim Zelandom praćene serijom jakih eksplozija.

• Habl će trajati još pet godina

17.02.2015 14:35 - Srna

LONDON - Naučnici se nadaju da će svemirski teleskop "Habl" biti funkcionalan još najmanje pet godina, a možda i duže.

• Osvanula 3 sunca iznad Čeljabinska

17.02.2015 14:07 - Srna

ČELJABINSK - Iznad ruskog grada Čeljabinska osvanula su tri "sunca"?!

• Habl snimio svemirski smajli

17.02.2015 10:54 - Fena

VAŠINGTON - Teleskop Habl (Hubble) uočio je u svemiru "smješka" (smiley) kojeg su "stvorile" udaljene galaksije, objavile su američka svemirska agencija NASA i Evropska svemirska agencija ESA, koje upravljaju teleskopom koji kruži u niskoj zemljinoj orbiti.

• Ostalo 100 kandidata za put na Mars, među njima i Hrvat Marko