Kina šalje u kosmos svemirski brod

Fena - 14.06.2012 12:59
Kina šalje u kosmos svemirski brod

ŠANGAJ - Kina će ovog mjeseca lansirati svemirski brod sa tročlanom posadom iz Svemirskog centra za lansiranje u Ciucuenu.

U okviru projekta izgradnje velike svemirske stanice u svemiru do 2020. godine, Kina u orbitu šalje svemirski brod Sincou-9 kojim će se moći upravljati pomoću daljinskog upravljača.

Kina još od 2003. godine vrši pripreme za svemirski program, te je sa Sjedinjenim Američkim Državama (SAD) i Rusijom treća zemlja koja je u kosmos poslala svemirski brod s ljudskom posadom.

Svoj svemirski program Kina doživljava kao simbol globalnog ugleda, rastuće tehničke stručnosti i općeg uspjeha zemlje.

Prema postojećem planu, Kina će u budućnosti imati svoju svemirsku stanicu u kojoj će posada moći živjeti po nekoliko mjeseci, po ugledu na nekadašnju rusku stanicu „Mir“, javila je agencija Anadolija.

• Svađe, nesporazumi i kašnjenja

20.05.2015 14:31 - Agencije

Počevši od danas pa do 12. juna, Merkur je u retrogradnom hodu, što znacima pod njegovim uticajem donosi nevolje uglavnom u komunikaciji.

• Komunikacioni satelit »MeksSat-1« nestao nakon lansiranja

16.05.2015 11:17 - Srna

MOSKVA - Meksički komunikacioni satelit lansiran na ruskoj raketi tipa "Proton-M" najvjerovatnije je nestao nekoliko minuta po lansiranju, prenose ruski mediji.

• Džinovski asteroid sutra prolazi pored Zemlje

13.05.2015 13:21 - N.N.

Asteroid prečnika 1,3 kilometara sutra će se veoma približiti Zemlji, najavljuje Nasin Program za praćenje objekata blizu Zemlje.

• Ruska letjelica »Progres« pala iznad Pacifika

08.05.2015 23:11 - N.N.

Ruska letjelica "Progres 59" sagorjela je u Zemljinoj atmosferi devet dana nakon lansiranja, usljed obaranja zbog kvara, prenio je "Spejs".

• Evo kako izgleda zalazak Sunca na Marsu

08.05.2015 19:58 - N.N.

Rover "Kjuriositi" je 15. aprila poslao na Zemlju fotografije zalaska Sunca na Marsu.

• Ruska raketa noćas pada ka Zemlji

07.05.2015 20:24 - Agencije

Ruska teretna raketa "Progres" raspašće se u atmosferi Zemlje u noći između četvrka i petka, najavila je ruska svemirska agencija "Roskosmos".

• Rusi pripemaju novu sondu za Marsov satelit

04.05.2015 14:24 - Agencije

MOSKVA - Ruska savezna svemirska agencija Roskosmos planira da lansira novu sondu za ispitivanje tla na Marsovom satelitu Fobos, u skladu sa nacrtom ruskog novog svemirskog programa od 2016. do 2025. godine, koji je danas zvanično predstavljen.

• Robomajmun Čarli osvaja Mjesec

02.05.2015 21:20 - N.N.

BREMEN - Mjesec, bojno polje istraživačkih letjelica i rovera, uskoro će pohoditi i njemački robomajmun Čarli.

• Svemirsko zračenje šteti mozgu astronauta

02.05.2015 13:43 - Agencije

Zračenje kojem su izloženi astronauti na dugim putovanjima u svemiru, mogu da oštete njihov nervni sistem i dovedu do trajnog smanjenja kognitivnih sposobnosti, rezultati su najnovije naučne studije obavljene nad laboratorijskim miševima.

• Svemirska letjelica »Messenger« pala na Merkur

01.05.2015 22:08 - AA

ANKARA - Svemirska letjelica "Messenger" Američke svemirske agencije (NASA), koja je 2004. lansirana u atmosferu kako bi pratila planetu Merkur, nakon što joj je istekao vijek trajanja pala je na površinu ove planete, prenosi Anadolu Agency (AA).

• Do Mjeseca za samo par sati?

01.05.2015 20:11 - N.N.

Moguće je da je NASA uspješno testirala oblik svemirskog leta koji bi ljude mogao da prevozi do Mjeseca za samo nekoliko sati - i na kraju nas dovede do toga da putujemo brzinom gotovo jednakom brzini svjetlosti.

• Ruska svemirska letjelica pada prema Zemlji

29.04.2015 15:03 - Agencije

MOSKVA - Ruska svemirska ljetelica bez posade, koja snabdijeva Međunarodnu svemirsku stanicu, pada prema Zemlji naizgled bez ikakve kontrole, izjavio je jedan neimenovani ruski zvaničnik za agenciju AFP.

• Ruski teretni brod za snabdijevanje Svemirske stanice u opasnosti

29.04.2015 10:50 - Fena

MOSKVA - Ruski svemirski teretni brod "Progres", koji treba na Međunarodnu svemirsku stanicu (ISS) dopremiti gorivo i hranu, u opasnosti je jer ima teškoća s prenosom podataka, rekle su u utorak ruske vlasti koje se ipak nadaju da će brod sutra pristati na ISS.

• Otkrivena najveća struktura u poznatom svemiru

22.04.2015 16:14 - N.N.

Međunarodni tim naučnika otkrio je najveću strukturu koju je u vidljivom svemiru ikada otkrilo čovječanstvo - nevjerovatno veliku prazninu.

• Večeras vrhunac Lirida

22.04.2015 12:56 - N.N.

Liridi je aprilska kiša meteora, koja je počela 16. aprila, a vrhunac dostiže danas.