Kinezi napreduju u svemiru

Fena - 24.06.2012 13:30
Kinezi napreduju u svemiru

PEKING - Kineska svemirska letjelica u nedjelju je prvi put uspješno izvela ručno pristajanje uz modul svemirski modul Tiangong-1 u Zemljinoj orbiti.

Troje tajkonauta u svemirskoj letjelici Šenzhou-9 spojili su se uz pomoć ručnih komandi s modulom Tiangong-1, bez oslanjanja na automatizirani sistem.

Kineska državna televizijska stanica objavila je snimke Jinga Haipenga, Liua Vanga i prve kineske astronautkinje Liu Jang nakon što su završili zadatak, javio je BBC.

Pristajanje uz modul smatra se ključnim korakom u izgradnji svemirske stanice, za koju se Kina nada da će je završiti do 2020. godine.

Ručno pristajanje bilo bi korišteno u slučaju da zakaže automoatizirani sistem.

Smatra se teškim manevrom, jer se moraju spojiti dvije svemirske letjelice u orbiti dok putuju brzinom od više hiljada kilometara na sat.

Očekuje se da će Liu Vang biti odgovoran za operaciju, dok će Liu Jang izvršavati aeronutičke eksperimente.

Ručno pristajanje su usavršili Sovjetski savez i SAD u 1960-im.

Svemirska letjelica Šenzhou-9 lansirana je 16. juna.

Izvela je uspješno automatsko pristajanje kada je dospjela do modula Tiangong-1 18. juna.

Svaki potez misije posmatran je s patriotskim ponosom  kineskih državnih medija.

Čak se izvještavalo o prvom svemirskom obroku astronauta koji se sastojao od riže, svinjetine, umaka i čaja.

• Lansiran eksperimentalni kineski lunarni orbiter

24.10.2014 11:02 - Srna

PEKING - Kina je danas lansirala eksperimentalni svemirski brod koji će kružiti oko Mjeseca i vratiti se na Zemlju u okviru priprema za prvo bespilotno slijetanje na površinu Mjeseca i povratak.

• Slijede tri dana mraka na Zemlji

23.10.2014 19:35 - N.N.

NASA je potvrdila tri dana potpunog mraka koji će uslijediti 21, 22, i 23.decembra ove godine!

• Kometa s mirisom pokvarenih jaja

23.10.2014 17:04 - Agencije

PARIZ - Pokvarena jaja, konjska mokraća, alkohol i gorki badem; to je mješavina mirisa koja se širi sa kometa, tvrde evropski naučnici.

• Kina lansirala istraživački satelit

20.10.2014 14:19 - Fena

PEKING - Kina je danas uspješno lansirala na zadatu orbitu istraživački satelit, javila je agencija Xinhua.

• Kometa Siding Spring prošla pored Marsa

20.10.2014 11:28 - Agencije

VAŠINGTON - Kometa C/2013 A1 (poznata pod imenom Siding Spring), veličine manje planine, prošla je u nedelju pored Marsa, što se događa jednom u milion godina.

• Fascinantni meteor prošao pored Marsa i leti prema Suncu

20.10.2014 09:11 - Fena

NJUJORK - Komet iz vanjskih dijelova Sunčeva sistema u nedjelju je napravio rijedak bliski prolaz pored Marsa gdje ga je pratila flota robotskih sondi.

• Rover Oportuniti pronašao krst na Marsu?

17.10.2014 10:15 - N.N.

Rover Oportuniti koji već dugi niz godina istražuje crvenu planetu Mars, prije neki dan je uslikao neobičnu zanimljivu fotografiju.

• Ljudi ne treba da idu na Mars

14.10.2014 12:58 - Srna

MASAČUSETS - Ljudi ne treba da idu na Mars, jer na toj planeti niko ne bi preživio duže od 68 dana - upozorava studija Masačusetskog instituta tehnologije /MIT/.

• Super tajfun juri prema Japanu

11.10.2014 08:33 - N.N.

Velike pojave kao što su oluje možemo cijeniti samo ukoliko ih pogledamo iz svemira, a upravo to je uradio astronaut Rid Vajsmen.

• Uskoro prvi let NASA-ine rakete za 21. vijek

10.10.2014 10:47 - Fena

HOUSTON - NASA-in Orion, "svemirski brod za 21. vijek" koji bi čovječanstvo trebao odvesti do Mjeseca i Marsa, uskoro će krenuti na svoj prvi let, koji je zakazan za 4. decembar ove godine.

• Sutra potpuno pomračenje Mjeseca

07.10.2014 14:27 - Agencije

Američka svemirska agencija NASA saopštila je da će sutra biti potpuno pomračenje Mjeseca, prenose mediji u SAD.

• Komercijalni letovi na Mjesec od 2018.

06.10.2014 16:33 - N.N.

Kompanija "Space Adventures" uvodi prve komercijalne letove ka Mjesecu od 2018.

• Amerika i Indija zajedno »osvajaju« Mars

03.10.2014 11:36 - N.N.

Administrator NASA Čarls Bolden i K. Radakrišnan, predsjednik Indijske organizacije za svemirska istraživanja (ISRO), pokrenuće satelitsku misiju koja će pratiti Zemlju i ustanoviti putanje za buduće zajedničke misije za istraživanje Marsa.

• Svemirska braća (ni)su se već javila?

30.09.2014 12:13 - Srna

ČIKAGO - Naučnici uz pomoć nasavremenije tehnike tragaju za znakovima potencijalnog života u svemiru, a neki su uvjereni da su već pronađena planete na kojima ima inteligentnih bića.

• U dalekom svemiru otkrivene »molekule života«

29.09.2014 12:16 - N.N.

Naučnicu su u središtu naše galaksije otkrili složene molekule koje mogu učestvovati u hemijskim procesima u kakvima nastaje život.