Kinezi napreduju u svemiru

Fena - 24.06.2012 13:30

PEKING - Kineska svemirska letjelica u nedjelju je prvi put uspješno izvela ručno pristajanje uz modul svemirski modul Tiangong-1 u Zemljinoj orbiti.

Troje tajkonauta u svemirskoj letjelici Šenzhou-9 spojili su se uz pomoć ručnih komandi s modulom Tiangong-1, bez oslanjanja na automatizirani sistem.

Kineska državna televizijska stanica objavila je snimke Jinga Haipenga, Liua Vanga i prve kineske astronautkinje Liu Jang nakon što su završili zadatak, javio je BBC.

Pristajanje uz modul smatra se ključnim korakom u izgradnji svemirske stanice, za koju se Kina nada da će je završiti do 2020. godine.

Ručno pristajanje bilo bi korišteno u slučaju da zakaže automoatizirani sistem.

Smatra se teškim manevrom, jer se moraju spojiti dvije svemirske letjelice u orbiti dok putuju brzinom od više hiljada kilometara na sat.

Očekuje se da će Liu Vang biti odgovoran za operaciju, dok će Liu Jang izvršavati aeronutičke eksperimente.

Ručno pristajanje su usavršili Sovjetski savez i SAD u 1960-im.

Svemirska letjelica Šenzhou-9 lansirana je 16. juna.

Izvela je uspješno automatsko pristajanje kada je dospjela do modula Tiangong-1 18. juna.

Svaki potez misije posmatran je s patriotskim ponosom  kineskih državnih medija.

Čak se izvještavalo o prvom svemirskom obroku astronauta koji se sastojao od riže, svinjetine, umaka i čaja.

• Zašto Mjesec nije okrugao?

31.07.2014 22:32 - Agencije

LOS ANÐEES - Bio pun ili mlad, zemljin najbliži susjed u kosmosu još uvijek predstavlja enigmu ma koliko nam se činio poznatim.

• Koliko je težak Mliječni put?

30.07.2014 22:24 - N.N.

LONDON - Naša galaksija, Mliječni put, je lakša nego što se dosad mislilo, rezultat je najnovijeg istraživanja britanskih naučnika.

• Teleskop Gaja spreman za istraživanje Mliječnog puta

30.07.2014 10:30 - Agencije

ŽENEVA - Nakon nekoliko neprijatnih iznenađenja, evropski svemirskim teleskom Gaja spreman je za svoju naučnu misiju - istraživanje i mapiranje Mliječnog puta, saopštila je Evropska svemirska agencija ESA.

• Obuka pod morem za misije u svemiru

29.07.2014 13:57 - N.N.

Laboratorija Aquarius jedina je u svijetu podvodna laboratorija za obuku astronauta.

• Izgubljeni u svemiru, niko ne zna gdje su geko gušteri

28.07.2014 22:14 - Agencije

MOSKVA - Svemirom lutaju mali tropski gušteri koje su ruski naučnici poslali u orbitu 18. jula na satelitu Foton-M4, iz kosmičkog centra u Bajkonuru.

• Kada umiru, crne rupe eksplodiraju i »pobijele«

24.07.2014 19:01 - Agencije

NJUJORK - Prema najnovijoj teoriji, crne rupe završavaju svoj kosmički život postajući "bijele rupe", koje se ponašaju na radikalno suprotan način od crnih - umjesto da usisavaju materiju, one je izbacuju.

• Najtužnija fotografija, sukob u Gazi vidljiv iz svemira

24.07.2014 17:32 - Agencije

BEOGRAD - Društvene mreže danas bruje zbog jedne fotografije, "najtužnije fotografije do sada", koju je snimio astronaut Međunarodne svemirske stanice Aleksander Gerst i tvitovao. Riječ je o fotografiji sukoba u Gazi.

• Progres se spojio sa orbitalnom stanicom

24.07.2014 12:23 - Srna

MOSKVA - Ruski teretni svemirski brod "progres M-24M" uspješno se spojio sa Međunarodnom svemirskom stanicom /MSS/ poslije lansiranja na raketi "sojuz-U" iz kosmodroma u Bajkonuru, saopštila je kontrola misije u blizini Moskve.

• Atomski sat farao ide u svemir 2016.

23.07.2014 13:17 - N.N.

Ultraprecizan atomski sat farao, napravljen na način da u 300 miliona godina kasni samo jednu sekundu, isporučen je Evropskoj svemirskoj agenciji, a u Međunarodnu svemirsku stanicu (ISS), od zemlje udaljenu oko 400 km, biće poslan 2016, objavio je Nacionalni centar za svemirska istraživanja (Cnes).

• NASA garantuje da će pronaći vanzemaljski život

23.07.2014 13:08 - N.N.

Američka svemirska agencija NASA tvrdi kako će u idućih 20 godina pronaći vanzemaljski život, ali pretpostavlja kako će to biti izvan našeg Sunčanog sistema.

• Da li živimo u multiverzumu?

19.07.2014 18:07 - Agencije

TORONTO - Naš univerzum bi mogao da bude samo jedan u moru beskonačnog broja drugih univerzuma, tvrde naučnici koji se nadaju da će im novi eksperimenti pomoći da dokažu teoriju multiverzuma.

• Atomski sat Pharao ide u svemir 2016.

18.07.2014 10:41 - Fena

PARIZ - Ultraprecizan atomski sat Pharao, napravljen na način da u 300 miliona godina kasni samo jednu sekundu, isporučen je Evropskoj svemirskoj agenciji, a u Međunarodnu svemirsku postaju (ISS), od zemlje udaljenu oko 400 km, biće poslan 2016., objavio je Nacionalni centar za svemirska istraživanja (Cnes).

• Asteroid sa crnom piramidom leti prema Zemlji

14.07.2014 16:02 - N.N.

Kanadski satelit NEOSSat fotografisao je tajanstveni objekat na asteroidu 101955 (1999 RQ36).

• Lansirana prva raketa nosač »Angara«

09.07.2014 15:34 - N.N.

Sa kosmodroma Pleseck iz trećeg pokušaja lansirana je raketa nosač lake klase "Angara-1.2PP".

• Lansiran »Sojuz« sa sedam satelita

08.07.2014 19:40 - Srna

MOSKVA - Ruska raketa "Sojuz" sa sedam satelita lansirana je danas sa kosmodroma "Bajkonur" u Kazahstanu.