Kinezi napreduju u svemiru

Fena - 24.06.2012 13:30
Kinezi napreduju u svemiru

PEKING - Kineska svemirska letjelica u nedjelju je prvi put uspješno izvela ručno pristajanje uz modul svemirski modul Tiangong-1 u Zemljinoj orbiti.

Troje tajkonauta u svemirskoj letjelici Šenzhou-9 spojili su se uz pomoć ručnih komandi s modulom Tiangong-1, bez oslanjanja na automatizirani sistem.

Kineska državna televizijska stanica objavila je snimke Jinga Haipenga, Liua Vanga i prve kineske astronautkinje Liu Jang nakon što su završili zadatak, javio je BBC.

Pristajanje uz modul smatra se ključnim korakom u izgradnji svemirske stanice, za koju se Kina nada da će je završiti do 2020. godine.

Ručno pristajanje bilo bi korišteno u slučaju da zakaže automoatizirani sistem.

Smatra se teškim manevrom, jer se moraju spojiti dvije svemirske letjelice u orbiti dok putuju brzinom od više hiljada kilometara na sat.

Očekuje se da će Liu Vang biti odgovoran za operaciju, dok će Liu Jang izvršavati aeronutičke eksperimente.

Ručno pristajanje su usavršili Sovjetski savez i SAD u 1960-im.

Svemirska letjelica Šenzhou-9 lansirana je 16. juna.

Izvela je uspješno automatsko pristajanje kada je dospjela do modula Tiangong-1 18. juna.

Svaki potez misije posmatran je s patriotskim ponosom  kineskih državnih medija.

Čak se izvještavalo o prvom svemirskom obroku astronauta koji se sastojao od riže, svinjetine, umaka i čaja.

• Otkriven najstariji solarni sistem u galaksiji

27.01.2015 19:52 - Agencije

LONDON - Međunarodni tim astronoma objelodanio je danas da je otkrio dosad najstariji poznati sunčev sistem u našoj galaksiji.

• U goste nam stiže asteroid 2004 BL86

26.01.2015 18:47 - Agencije

HJUSTON - Asteroid veličine planine sprema se da projuri pored Zemlje, najavili su danas astronomi, dodajući da je riječ o rijetkom preletu kakav se viđa jednom u deset godina.

• Kako funkcioniše svemirski toalet?

26.01.2015 11:20 - Agencije

BERLIN - Proteklog vikenda ruski kosmonauti na Međunarodnoj svemirskoj stanici imali su važan zadatak koji su sa uspjehom obavili. Popravili su toalet.

• Rozeta razotriva nevjerovatne tajne komete 67P

23.01.2015 16:37 - Agencije

PARIZ - Instrumenti evropske sonde Rozete ukazuju na neobične karakteristike komete 67P/Čurjumov-Gerasimenko, od milja nazvane Čuri, na koju je prošlog novembra spušten robot File.

• Još dvije planete u našem sunčevom sistemu?

19.01.2015 17:05 - Agencije

LONDON - Sunčev sistem ima još najmanje dvije planete koje čekaju da budu otkrivene, a nalaze se iza Plutonove orbite, tvrde španski i britanski astronomi.

• Internet na Marsu

19.01.2015 12:07 - Srna

VAŠINGTON - Izvršni direktor kompanije "Tesla" Elon Musk želi da uvede internet na Mars i procjenjuje da će to koštati deset milijardi dolara.

• Amerikanac i Rus obaraju rekord u svemiru

16.01.2015 19:12 - N.N.

Jedan američki i jedan ruski astsronaut provešće godinu dana na Međunarodnoj svemirskoj stanici (MSS) u okviru studije o fiziološkim i psihološkim efektima dugog boravka u orbiti kao dio priprema za buduće misije za Mars.

• Kometa Lavdžoj vidljiva golim okom, vraća se za 8.000 godina

14.01.2015 17:42 - Agencije

PARIZ - Kometa C/2014 Q2 trenutno nam je u gostima i vidljiva je golim okom pod vedrim nebom, posebno ako se posmatra sa mjesta bez svjetlosnog zagađenja.

• NASA: Nije bilo curenja amonijaka

14.01.2015 15:30 - Srna

KEJP KANAVERAL - NASA je danas saopštila da nije bilo curenja amonijaka u Međunarodnoj svemirskoj stanici /MSS/.

• Toksično curenje na orbitalnoj stanici

14.01.2015 12:48 - Srna

MOSKVA - U američkom sektoru Međunarodne svemirske stanice /MSS/ dogodilo se curenje toksične supstance, zbog čega je taj dio objekta izolovan, prenijela je televizija "Raša tudej".

• Pronađena izgubljena sonda na Marsu?

13.01.2015 18:18 - N.N.

Naučnici se nadaju da su konačno pronašli sondu kojoj se prije 11 godina izgubio svaki trag na Crvenoj planeti.

• Kineski brod ušao u orbitu Mjeseca

13.01.2015 10:18 - Srna

PEKING - Kineski svemirski brod bez ljudske posade ušao je u orbitu Mjeseca, a jedna rotacija traje 127 minuta, prenijela je Sinhua.

• »Zmaj« uspješno lansiran u svemir

10.01.2015 19:54 - Agencije

Iz Kejp Kanaverala na Floridi danas je lansiran teretni kosmički brod “Dragon”, kompanije “Space X”, koji na Međunarodnu svemirsku stanicu (MSS) nosi zalihe i opremu za naučne eksperimente.

• Planeta »Kepler - 438b« daleko najsličniji Zemlji

09.01.2015 12:07 - Srna

PASADENA - Analizom podataka super - teleskopa "Kepler" pronađeno je osam planeta sa potencijalnim uslovima za život, a najpogodnija je udaljena 470 svjetlosnih godina od Zemlje.

• Meteor »zapalio« nebo nad Bukureštom

08.01.2015 18:45 - Agencije

BUKUREŠT - Jedan meteor ušao je u Zemljinu atmosferu i tom prilikom osvijetlio nebo nad Bukureštom.