Kinezi napreduju u svemiru

Fena - 24.06.2012 13:30
Kinezi napreduju u svemiru

PEKING - Kineska svemirska letjelica u nedjelju je prvi put uspješno izvela ručno pristajanje uz modul svemirski modul Tiangong-1 u Zemljinoj orbiti.

Troje tajkonauta u svemirskoj letjelici Šenzhou-9 spojili su se uz pomoć ručnih komandi s modulom Tiangong-1, bez oslanjanja na automatizirani sistem.

Kineska državna televizijska stanica objavila je snimke Jinga Haipenga, Liua Vanga i prve kineske astronautkinje Liu Jang nakon što su završili zadatak, javio je BBC.

Pristajanje uz modul smatra se ključnim korakom u izgradnji svemirske stanice, za koju se Kina nada da će je završiti do 2020. godine.

Ručno pristajanje bilo bi korišteno u slučaju da zakaže automoatizirani sistem.

Smatra se teškim manevrom, jer se moraju spojiti dvije svemirske letjelice u orbiti dok putuju brzinom od više hiljada kilometara na sat.

Očekuje se da će Liu Vang biti odgovoran za operaciju, dok će Liu Jang izvršavati aeronutičke eksperimente.

Ručno pristajanje su usavršili Sovjetski savez i SAD u 1960-im.

Svemirska letjelica Šenzhou-9 lansirana je 16. juna.

Izvela je uspješno automatsko pristajanje kada je dospjela do modula Tiangong-1 18. juna.

Svaki potez misije posmatran je s patriotskim ponosom  kineskih državnih medija.

Čak se izvještavalo o prvom svemirskom obroku astronauta koji se sastojao od riže, svinjetine, umaka i čaja.

• Rusi pripemaju novu sondu za Marsov satelit

04.05.2015 14:24 - Agencije

MOSKVA - Ruska savezna svemirska agencija Roskosmos planira da lansira novu sondu za ispitivanje tla na Marsovom satelitu Fobos, u skladu sa nacrtom ruskog novog svemirskog programa od 2016. do 2025. godine, koji je danas zvanično predstavljen.

• Robomajmun Čarli osvaja Mjesec

02.05.2015 21:20 - N.N.

BREMEN - Mjesec, bojno polje istraživačkih letjelica i rovera, uskoro će pohoditi i njemački robomajmun Čarli.

• Svemirsko zračenje šteti mozgu astronauta

02.05.2015 13:43 - Agencije

Zračenje kojem su izloženi astronauti na dugim putovanjima u svemiru, mogu da oštete njihov nervni sistem i dovedu do trajnog smanjenja kognitivnih sposobnosti, rezultati su najnovije naučne studije obavljene nad laboratorijskim miševima.

• Svemirska letjelica »Messenger« pala na Merkur

01.05.2015 22:08 - AA

ANKARA - Svemirska letjelica "Messenger" Američke svemirske agencije (NASA), koja je 2004. lansirana u atmosferu kako bi pratila planetu Merkur, nakon što joj je istekao vijek trajanja pala je na površinu ove planete, prenosi Anadolu Agency (AA).

• Do Mjeseca za samo par sati?

01.05.2015 20:11 - N.N.

Moguće je da je NASA uspješno testirala oblik svemirskog leta koji bi ljude mogao da prevozi do Mjeseca za samo nekoliko sati - i na kraju nas dovede do toga da putujemo brzinom gotovo jednakom brzini svjetlosti.

• Ruska svemirska letjelica pada prema Zemlji

29.04.2015 15:03 - Agencije

MOSKVA - Ruska svemirska ljetelica bez posade, koja snabdijeva Međunarodnu svemirsku stanicu, pada prema Zemlji naizgled bez ikakve kontrole, izjavio je jedan neimenovani ruski zvaničnik za agenciju AFP.

• Ruski teretni brod za snabdijevanje Svemirske stanice u opasnosti

29.04.2015 10:50 - Fena

MOSKVA - Ruski svemirski teretni brod "Progres", koji treba na Međunarodnu svemirsku stanicu (ISS) dopremiti gorivo i hranu, u opasnosti je jer ima teškoća s prenosom podataka, rekle su u utorak ruske vlasti koje se ipak nadaju da će brod sutra pristati na ISS.

• Otkrivena najveća struktura u poznatom svemiru

22.04.2015 16:14 - N.N.

Međunarodni tim naučnika otkrio je najveću strukturu koju je u vidljivom svemiru ikada otkrilo čovječanstvo - nevjerovatno veliku prazninu.

• Večeras vrhunac Lirida

22.04.2015 12:56 - N.N.

Liridi je aprilska kiša meteora, koja je počela 16. aprila, a vrhunac dostiže danas.

• Stiže teleskop 100 puta jači od Hablovog!

21.04.2015 15:00 - N.N.

Svemirski teleskop "Džejms Veb" biće 100 puta snažniji od Hablovog, kojeg će zamijeniti 2018, i moći će da snimi porijeklo galaksija, tvrde stručnjaci NASA.

• Japanci planiraju misiju na Mjesec

20.04.2015 19:23 - Agencije

TOKIO - Japan planira da pokrene bespilotnu misiju na Mjesec, koja treba da bude korak ka budućim posjetama Marsu, najavili su predstavnici Japanske svemirske agencije (JAXA).

• Alan Ćatović iz Sarajeva fotografisao Jupiter, Veneru i dvije galaksije

20.04.2015 17:04 - N.N.

SARAJEVO - Alan Ćatović, osnivač astronomske grupe Sarajevo, sinoć je iskoristio lijepo vrijeme i snimio galaksije M81 i M82, te planete Jupiter i Veneru.

• Prvi put u svemir poslata krofna

15.04.2015 17:27 - Agencije

OSLO - Zahvaljujući grupi mladih švedskih naučnika u svemir je prvi put u istoriji poslata - krofna.

• Lansirali kapsulu prema ISS, ali Falcon 9 opet nije preživio slijetanje

15.04.2015 12:57 - N.N.

Privatna kompanija "SpaceX" lansirala je u utorak naveče kapsulu s opremom prema Međunarodnoj svemirskoj stanici (ISS), ali još jednom im nije uspjelo spustiti raketu Falcon 9 na platformu u Atlantiku.

• Jezgro komete 67P nije magnetizovano

14.04.2015 17:07 - Agencije

BERLIN - Šta god da je izazvalo zgrudvavanje svemirskog kamenja prije nekoliko milijardi godina, to svakako nije bio magnetizam.