Ko će prvi pronaći vanzemaljce?

Srna - 09.08.2012 13:06
Ko će prvi pronaći vanzemaljce?

VAŠINGTON, PEKING, MOSKVA - U toku je trka velikih sila za primat u kosmosu - ko će prvi pronaći vanzemaljce.

Amerikanci likuju zbog misije sonde "Kjuriositi" na Marsu, jer smatraju da to, kao što reče američki predsjednik Barak Obama, predstavlja njihovu  nadmoć, ne samo u svemiru nego i na Zemlji.

"Naša ulaganja u tehnologiju i veliki uspjesi uvijek su izazivali zavist" – rekao je Obama nakon slijetanje rovera Nase na Mars u misiju koja bi trebalo da riješi vječnu zagonetku o postojanju života na toj planeti.

Prema posljednjim procjenama, do potvrde o tome moglo bi proći još desetak godina, ali do tada će i neke druge zenmlje krenuti u slične misije.

Za istraživanja se spremaju Rusi, Kinezi, Evropljani, Iranci...

Dokaz  su Finansijski planovi koje je nedavno iznijela Evropska svemirska agencija (ESA). Ona je odlučila da realizuje  misiju koju su Amerikanci odbacili pod obrazloženjem da im je preskupa, a odnosi se na Jupiter.

Čini se da Evropa ima milijardu evra za istraživanje Jupitera i eventualnog postojanja vode na njemu i njegovim satelitima.

Ništa manje ambiciozni nisu ni Kinezi. Do 2017. njihova letjelica trebala bi da na Zemlju donese  kamen sa Mjeseca, a prvi Kinez tamo bi trebao da sleti do 2025.

Kinezi žele i na Mars, koji bi mogli početi istraživati već za tri godine, a prvog čovjeka tamo planiraju poslati između 2040. i 2060. godine.

Rusi u planu imaju novo istraživanje Mjeseca, u skorijoj budućnosti tamo će poslati novi automatski “lunohod”, a nije isključeno i postavljanje svemirske baze u idućih deset  godina.

Do 2030. Rusija želi da ostvari i  misije na Mars, Veneru i Jupiter.

Jedan je od najmlađih svemirskih "igrača" je Iran, čiji je svemirski program najpoznatiji po neuspjelom slanju majmuna u svemir zbog čega su 2011. privremeno obustavili lansiranje živih bića u orbitu.

U budućim planovima pominje se i lansiranje novih satelita i izgradnja najmodernije lansirne baze koja bi služila toj svrsi.

• NASA tim sklopio najdetaljniju fotografiju Andromede ikad

25.05.2015 16:01 - N.N.

Petog januara ove godine NASA, američka svemirska agencija, objavila je snimak Andromede, nama najbliže galaksije. Fotografije je opet načinio teleskop "Habl", ali rezultat je ovaj put nadmašio sva moguća očekivanja, donosi "Collective Evolution".

• Svađe, nesporazumi i kašnjenja

20.05.2015 14:31 - Agencije

Počevši od danas pa do 12. juna, Merkur je u retrogradnom hodu, što znacima pod njegovim uticajem donosi nevolje uglavnom u komunikaciji.

• Komunikacioni satelit »MeksSat-1« nestao nakon lansiranja

16.05.2015 11:17 - Srna

MOSKVA - Meksički komunikacioni satelit lansiran na ruskoj raketi tipa "Proton-M" najvjerovatnije je nestao nekoliko minuta po lansiranju, prenose ruski mediji.

• Džinovski asteroid sutra prolazi pored Zemlje

13.05.2015 13:21 - N.N.

Asteroid prečnika 1,3 kilometara sutra će se veoma približiti Zemlji, najavljuje Nasin Program za praćenje objekata blizu Zemlje.

• Ruska letjelica »Progres« pala iznad Pacifika

08.05.2015 23:11 - N.N.

Ruska letjelica "Progres 59" sagorjela je u Zemljinoj atmosferi devet dana nakon lansiranja, usljed obaranja zbog kvara, prenio je "Spejs".

• Evo kako izgleda zalazak Sunca na Marsu

08.05.2015 19:58 - N.N.

Rover "Kjuriositi" je 15. aprila poslao na Zemlju fotografije zalaska Sunca na Marsu.

• Ruska raketa noćas pada ka Zemlji

07.05.2015 20:24 - Agencije

Ruska teretna raketa "Progres" raspašće se u atmosferi Zemlje u noći između četvrka i petka, najavila je ruska svemirska agencija "Roskosmos".

• Rusi pripemaju novu sondu za Marsov satelit

04.05.2015 14:24 - Agencije

MOSKVA - Ruska savezna svemirska agencija Roskosmos planira da lansira novu sondu za ispitivanje tla na Marsovom satelitu Fobos, u skladu sa nacrtom ruskog novog svemirskog programa od 2016. do 2025. godine, koji je danas zvanično predstavljen.

• Robomajmun Čarli osvaja Mjesec

02.05.2015 21:20 - N.N.

BREMEN - Mjesec, bojno polje istraživačkih letjelica i rovera, uskoro će pohoditi i njemački robomajmun Čarli.

• Svemirsko zračenje šteti mozgu astronauta

02.05.2015 13:43 - Agencije

Zračenje kojem su izloženi astronauti na dugim putovanjima u svemiru, mogu da oštete njihov nervni sistem i dovedu do trajnog smanjenja kognitivnih sposobnosti, rezultati su najnovije naučne studije obavljene nad laboratorijskim miševima.

• Svemirska letjelica »Messenger« pala na Merkur

01.05.2015 22:08 - AA

ANKARA - Svemirska letjelica "Messenger" Američke svemirske agencije (NASA), koja je 2004. lansirana u atmosferu kako bi pratila planetu Merkur, nakon što joj je istekao vijek trajanja pala je na površinu ove planete, prenosi Anadolu Agency (AA).

• Do Mjeseca za samo par sati?

01.05.2015 20:11 - N.N.

Moguće je da je NASA uspješno testirala oblik svemirskog leta koji bi ljude mogao da prevozi do Mjeseca za samo nekoliko sati - i na kraju nas dovede do toga da putujemo brzinom gotovo jednakom brzini svjetlosti.

• Ruska svemirska letjelica pada prema Zemlji

29.04.2015 15:03 - Agencije

MOSKVA - Ruska svemirska ljetelica bez posade, koja snabdijeva Međunarodnu svemirsku stanicu, pada prema Zemlji naizgled bez ikakve kontrole, izjavio je jedan neimenovani ruski zvaničnik za agenciju AFP.

• Ruski teretni brod za snabdijevanje Svemirske stanice u opasnosti

29.04.2015 10:50 - Fena

MOSKVA - Ruski svemirski teretni brod "Progres", koji treba na Međunarodnu svemirsku stanicu (ISS) dopremiti gorivo i hranu, u opasnosti je jer ima teškoća s prenosom podataka, rekle su u utorak ruske vlasti koje se ipak nadaju da će brod sutra pristati na ISS.