Ko će prvi pronaći vanzemaljce?

Srna - 09.08.2012 13:06
Ko će prvi pronaći vanzemaljce?

VAŠINGTON, PEKING, MOSKVA - U toku je trka velikih sila za primat u kosmosu - ko će prvi pronaći vanzemaljce.

Amerikanci likuju zbog misije sonde "Kjuriositi" na Marsu, jer smatraju da to, kao što reče američki predsjednik Barak Obama, predstavlja njihovu  nadmoć, ne samo u svemiru nego i na Zemlji.

"Naša ulaganja u tehnologiju i veliki uspjesi uvijek su izazivali zavist" – rekao je Obama nakon slijetanje rovera Nase na Mars u misiju koja bi trebalo da riješi vječnu zagonetku o postojanju života na toj planeti.

Prema posljednjim procjenama, do potvrde o tome moglo bi proći još desetak godina, ali do tada će i neke druge zenmlje krenuti u slične misije.

Za istraživanja se spremaju Rusi, Kinezi, Evropljani, Iranci...

Dokaz  su Finansijski planovi koje je nedavno iznijela Evropska svemirska agencija (ESA). Ona je odlučila da realizuje  misiju koju su Amerikanci odbacili pod obrazloženjem da im je preskupa, a odnosi se na Jupiter.

Čini se da Evropa ima milijardu evra za istraživanje Jupitera i eventualnog postojanja vode na njemu i njegovim satelitima.

Ništa manje ambiciozni nisu ni Kinezi. Do 2017. njihova letjelica trebala bi da na Zemlju donese  kamen sa Mjeseca, a prvi Kinez tamo bi trebao da sleti do 2025.

Kinezi žele i na Mars, koji bi mogli početi istraživati već za tri godine, a prvog čovjeka tamo planiraju poslati između 2040. i 2060. godine.

Rusi u planu imaju novo istraživanje Mjeseca, u skorijoj budućnosti tamo će poslati novi automatski “lunohod”, a nije isključeno i postavljanje svemirske baze u idućih deset  godina.

Do 2030. Rusija želi da ostvari i  misije na Mars, Veneru i Jupiter.

Jedan je od najmlađih svemirskih "igrača" je Iran, čiji je svemirski program najpoznatiji po neuspjelom slanju majmuna u svemir zbog čega su 2011. privremeno obustavili lansiranje živih bića u orbitu.

U budućim planovima pominje se i lansiranje novih satelita i izgradnja najmodernije lansirne baze koja bi služila toj svrsi.

• Kina lansirala istraživački satelit

20.10.2014 14:19 - Fena

PEKING - Kina je danas uspješno lansirala na zadatu orbitu istraživački satelit, javila je agencija Xinhua.

• Kometa Siding Spring prošla pored Marsa

20.10.2014 11:28 - Agencije

VAŠINGTON - Kometa C/2013 A1 (poznata pod imenom Siding Spring), veličine manje planine, prošla je u nedelju pored Marsa, što se događa jednom u milion godina.

• Fascinantni meteor prošao pored Marsa i leti prema Suncu

20.10.2014 09:11 - Fena

NJUJORK - Komet iz vanjskih dijelova Sunčeva sistema u nedjelju je napravio rijedak bliski prolaz pored Marsa gdje ga je pratila flota robotskih sondi.

• Rover Oportuniti pronašao krst na Marsu?

17.10.2014 10:15 - N.N.

Rover Oportuniti koji već dugi niz godina istražuje crvenu planetu Mars, prije neki dan je uslikao neobičnu zanimljivu fotografiju.

• Ljudi ne treba da idu na Mars

14.10.2014 12:58 - Srna

MASAČUSETS - Ljudi ne treba da idu na Mars, jer na toj planeti niko ne bi preživio duže od 68 dana - upozorava studija Masačusetskog instituta tehnologije /MIT/.

• Super tajfun juri prema Japanu

11.10.2014 08:33 - N.N.

Velike pojave kao što su oluje možemo cijeniti samo ukoliko ih pogledamo iz svemira, a upravo to je uradio astronaut Rid Vajsmen.

• Uskoro prvi let NASA-ine rakete za 21. vijek

10.10.2014 10:47 - Fena

HOUSTON - NASA-in Orion, "svemirski brod za 21. vijek" koji bi čovječanstvo trebao odvesti do Mjeseca i Marsa, uskoro će krenuti na svoj prvi let, koji je zakazan za 4. decembar ove godine.

• Sutra potpuno pomračenje Mjeseca

07.10.2014 14:27 - Agencije

Američka svemirska agencija NASA saopštila je da će sutra biti potpuno pomračenje Mjeseca, prenose mediji u SAD.

• Komercijalni letovi na Mjesec od 2018.

06.10.2014 16:33 - N.N.

Kompanija "Space Adventures" uvodi prve komercijalne letove ka Mjesecu od 2018.

• Amerika i Indija zajedno »osvajaju« Mars

03.10.2014 11:36 - N.N.

Administrator NASA Čarls Bolden i K. Radakrišnan, predsjednik Indijske organizacije za svemirska istraživanja (ISRO), pokrenuće satelitsku misiju koja će pratiti Zemlju i ustanoviti putanje za buduće zajedničke misije za istraživanje Marsa.

• Svemirska braća (ni)su se već javila?

30.09.2014 12:13 - Srna

ČIKAGO - Naučnici uz pomoć nasavremenije tehnike tragaju za znakovima potencijalnog života u svemiru, a neki su uvjereni da su već pronađena planete na kojima ima inteligentnih bića.

• U dalekom svemiru otkrivene »molekule života«

29.09.2014 12:16 - N.N.

Naučnicu su u središtu naše galaksije otkrili složene molekule koje mogu učestvovati u hemijskim procesima u kakvima nastaje život.

• Nova posada stigla na orbitalnu stanicu

26.09.2014 09:59 - Srna

BAJKONUR - Posada ruskog svemirskog broda "sojuz TMA-14M" stigla je danas na Međunarodnu svemirsku stanicu /MSS/ poslije uspješnog spajanja sa orbitalnim objektom, saopštila je kontrola misije.

• Pronađena voda na planeti četiri puta većoj od Zemlje

25.09.2014 12:29 - AA

ANKARA - Naučnici su pronašli vodu na jednoj planeti veličine Neptuna, objavljeno je u magazinu "Nature".

• Potraga za »bosanskim meteoritom« u Hrvatskoj

24.09.2014 11:09 - Fena

ZAGREB - Stručnjaci još ne mogu odgovoriti je li plamteća kugla koja je prije sedam dana nadletjela bosansko-hercegovačko nebo pala negdje u Slavoniju, premda s terena dobijaju indicije da je metorit možda završio ondje.