"Meteorski dijamanti" dokaz postojanja izgubljene planete

Foto: Thinkstock | "Meteorski dijamanti" dokaz postojanja izgubljene planete

Kamen iz Svemira koji je u sebi sadržao dijamante, a koji je eksplodirao u atmosferi 2008. godine, dio je izgubljene planete koja je pripadala ranom Sunčevom sistemu.

Ta planeta "predak" postojala je prije nekoliko milijardi godina, prije nego što se raspala u sudaru, i bila velika kao Merkur ili Mars. Tim naučnika smatra da su pritisci potrebni da bi nastao takav dijamant bili mogući samo na planti te veličine.

Naučnici su, pomoću tri različite vrste mikroskopa, uspjeli da uoče sastav dijamantskog kamenja, koje je pronađeno 2008. godine u Nubijskoj pustinji na sjeveru Sudana.

Neki materijali od kojih se kamenje sastoji mogu da nastanu samo pri pritisku većem od 20 gigapaskala, a takvi uslovi su mogući samo unutar "velikog planetarnog tela", piše BBC.

Farhang Nabiei, iz Federalne politehničke škole iz Lozane, i njegove kolege navode da njihova mjerenja pružaju "prvi uvjerljiv dokaz o postajnju tako velikog nebeskog tla poslije njegovog nestanka". Njihova otkrića, takođe, podržavaju teoriju da su planete današnjeg Sunčevog sistema nastale od ostataka više desetina "proto-planeta".

Meteoriti nastali iz takvih sudara kategorisani su kao svemirsko kamenje - ureiliti, koji spadaju u manje od jednog procenta objekata koji se sudaraju sa Zemljom. Naučnici smatraju da bi svi ureilitni asteroidi mogli biti ostaci iste proto-planete.

"Nebeska tijela veličine Marsa su bila uobičajna. Ona su se ili gomilala i srastala, formirajući veće planete, ili su se sudarala sa Sunce, ili su bila izbacivana iz Sunčevog sistema. Studija pruža uvjerljive dokaze da su proto tijela od urelita formirala jednu veliku 'izgubljenu' planetu, prije nego što je ona uništena u sudaru", zaključili su švajcarski naučnici.

(NN/b92.net)