NASA povratila kontrolu nad letjelicom koja otkriva planete

Američka svemirska agencija NASA povratila je kontrolu nad svojom letjelicom Kepler, čiji je zadatak da traži planete.

Kepler se nalazi na oko 120 miliona kilometara od Zemlje. Tokom redovne razmjene prošle nedjelje letjelica se prebacila u vanredni režim rada. NASA je u nedjelju povratila kontrolu nad letjelicom, a u ponedjeljak je saopštila te vijesti.

Inženjeri agencije i dalje ne znaju šta se desilo i sada će pregledati nove podatke da bi otkrili šta se desilo.

Kepler je do sada otkrio hiljade planeta, a posljednje nevolje otkrivene su kada je kontrola leta sa Zemlje pokušala da preusmjeri letjelicu ka centru Mliječnog puta, da bi počela novu vrstu kampanje traženja planeta.

Ovo nije prvi put da je sedmogodišnji Kepler bio blizu potpunog otkazivanja. Kontrola je prije nekoliko godina uspjela da održi letjelicu u život, uprkos učestalim kvarovima, ali nikada do sada se nije prebacila u vanredni režim rada.

"Brzo smo odgovorili, a posvećenost i rješenost inženjera tokom cijele nedjelje dovela je do toga da povratimo kontrolu. Duboko smo im zahvalni na naporima, kao i na velikoj podršci ljubitelja ove misije širom svijeta", rekao je menadžer misije Čarli Sobek.

Opservatorije sa Zemlje nastaviće da traže planete koje orbitiraju daleko od svojih zvijezda ili čak lutaju među zvijezdama. Keplerova uloga u projektu završiće se 1. jula.

Kepler je do sada otkrio skoro 5.000 egzoplaneta (planeta koje se nalaze van sunčevog sistema), od čega je potvrđeno postojanje više od 1.000 njih. Svoju primarnu misiju završio je 2012. godine, a naziv produžene misije je K2.