Najsličnija Zemlji: Na planeti GJ 667Cc moguć život

N.N. - 03.02.2012 18:05
Najsličnija Zemlji: Na planeti GJ 667Cc moguć život

Međunarodni tim astronoma otkrio je četvrtu planetu van našeg sunčevog sistema na kojoj bi život mogao biti moguć.

Temperature na ovoj planeti, udaljenoj 22 svjetlosne godine od Zemlje, ukazuju na mogućnost postojanja vode i života.

Istraživači su analizirali podatke koje je prikupila Evropska južna opservatorija o zvijezdi GJ 667C, poznatoj kao patuljasta zvijezda klase M, koja isijava daleko manje toplote od Sunca.

Oko ove zvijezde kruže najmanje tri planete, od kojih je jedna dovoljno blizu da apsorbuje isto toliko energije i svjetlosti kao i Zemlja s kojom ima sličnu površinsku temperaturu.

Obrćući se oko svoje zvijezde za 28,15 dana, nova stjenovita planeta GJ 667Cc je 4,5 puta veća od Zemlje, ističe se u studiji objavljenoj u časopisu "Astrophysical Journal Letters".

"Ova planeta je novi najbolji kandidat za koju se pretpostavlja da sadrži vodu, a moguće i život kakav nam je poznat", kazao je vođa istraživanja Guilem Anglada-Eskude sa Univerziteta u Getingenu, u Njemačkoj.

Oko zvijezde GJ 667C kruže najmanje tri planete, od kojih je jedna dovoljno blizu da apsorbuje isto toliko energije i svjetlosti kao i Zemlja

Da bi mogli da potvrde teoriju o postojanju vode, astronomi moraju prethodno da saznaju više o atmosferi na ovoj planeti.

Među drugim planetama koje kruže oko iste zvijezde, koja je dio sistema sastavljenog od tri zvijezde, mogao bi da bude jedan gasni džin i jedna super-Zemlja s orbitalnim periodom od 75 dana, ali su za njihovu potvrdu potrebna dodatna istraživanja.

Pojedini stručnjaci sumnjaju da patuljaste zvijezde klase M mogu da imaju planete na kojima je moguć život, jer su isuviše slabe i sa puno solarne aktivnosti koja obližnjim planetama šalje smrtonosnu radijaciju.

"Očekivali smo da je to zvijezda bez planeta, pa, ipak, one su tu. Otkriće ove planete ukazuje da u našoj galaksiji ima na milijarde stjenovitih planeta na kojima je život moguć", kazao je Stiven Vogt, koautor studije i profesor astronomije i astrofizike na Kalifornijskom univerzitetu u Santa Kruzu.

Do sada su otkrivene tri egzoplanete, za koje su astronomi potvrdili da ispunjavaju uslove za život. To su Gliese 581d, HD 85512d i Kepler 22b.

• Robotska letjelica u Marsovoj orbiti

22.09.2014 08:46 - Srna

KEJP KANAVERAL - Robotska letjelica američke Agencije za istraživanje svemira /NASA/ aktivirala je rakete za kočenje u Marsovoj orbiti, čime je okončala desetomjesečno putovanje do "crvene planete".

• MAVEN došao do Marsa, slijedi operacija kočenja

20.09.2014 22:53 - N.N.

Letjelica koja će istraživati kako je Mars ostao bez vode trebala bi se u nedjelju postaviti u orbitu oko te planete poslije desetomjesečnog putovanja.

• Finalni dokaz da je čovjek zaista sletio na Mjesec

20.09.2014 21:28 - N.N.

Uprkos svim dokazima, i dalje postoje ljudi na planeti koji vjeruju da je ona jedino nebesko tijelo po čijoj površini je čovjek hodao.

• Zbog nevremena odloženo lansiranje »Zmaja« ka MKS

20.09.2014 14:57 - Agencije

VAŠINGTON - Zbog loših vremenskih uslova danas je odloženo lansiranje američkog teretnog kosmičkog broda "Zmaj" (Dragon), kompanije "Space Exploration Technologies, SpaceX", saopštila je američka vazduhoplovna i svemirska agencija NASA.

• Astronomi pronašli veliku crnu rupu u svemiru

19.09.2014 11:02 - N.N.

Astronomi su pronašli veliku crnu rupu, onu najvećeg tipa, u centru galaksije M60-UCD1.

• NASA ne želi da zavisi od Rusije u sferi kosmosa

17.09.2014 14:44 - N.N.

Američka kosmička agencija NASA sklopila je ugovore sa kompanijama "Boeing" i "SpaceX" za gradnju brodova sa ljudskom posadom, koji bi trebalo krajem 2017. godina da dostave kosmonaute na Međunarodnu kosmičku stanicu.

• Odabrano mjesto na koje će sletjeti sonda Rozete

15.09.2014 17:48 - Agencije

BERLIN - Evropska svemirska agencija (ESA) je danas saopštila da je konačno odabrala mjesto na kom će biti izvedeno prvo ateriranje na jednu kometu, manevar koji predstavlja ključni element desetogodišnje misije sonde Rozeta.

• U narednih sto godina 400 sudara sa Zemljom

15.09.2014 09:59 - Srna

VAŠINGTON - U narednih stotinu godina Zemlja bi mogla da se 400 puta sudari sa drugim kosmičkim tijelima, uglavnom asteroidima - navode naučnici.

• Iznad BiH preletio veoma sjajan meteor bolid

13.09.2014 15:10 - Srna

SARAJEVO - Iznad BiH je preletio veoma sjajan meteor bolid koji su snimile kamere meteorske mreže, a postoji vjerovatnoća da je jedan njegov dio pao u blizini hrvatske granice.

• Danas stiže geomagnetska oluja

12.09.2014 11:47 - N.N.

Solarna baklja, koju je Sunce izbacilo u srijedu, mogla bi poremetiti radi komunikacijskih i električnih uređaja na Zemlji, ali i poremetiti rad satelita u orbiti.

• Kina 2022. pokreće prvu svemirsku stanicu

11.09.2014 18:22 - AA

PEKING - Kina će 2022. pokrenuti prvu svemirsku stanicu u istoriji zemlje, prenosi Anadolu Agency (AA).

• Nakon pet mjeseci u svemiru astronauti se vratili kući

11.09.2014 11:39 - Fena

KEJP KANEVERAL - Tri dosadašnja stanovnika međuanrodne svemirske stanice vratila su se danas na zemlju.

• Asteroid veličine kita će očešati Zemlju

06.09.2014 18:43 - N.N.

BERLIN- Asteroid veličine kita u nedjelju će očešati Zemlju, saopšteno je iz NASA.

• Laniakea, naš kosmički kvart

04.09.2014 10:22 - Agencije

VAŠINGTON - Astronomi su danas najavili da su mapirali superskup galaksija, kojem pripada i naš Sunčev sistem, te da su ovu moćnu grupaciju nazvali Laniakea, ili "veliki nebeski svod" na havajskom jeziku.

• Propao seksualni eksperiment u svemiru

03.09.2014 13:50 - N.N.

Uginuli su svi gušteri koji su sudjelovali u svemirskom seksualnom eksperimentu na ruskom satelitu Foton-M4, objavila je Ruska akademija nauka nakon što se letjelica vratila na Zemlju, prenosi RT.