Najsličnija Zemlji: Na planeti GJ 667Cc moguć život

N.N. - 03.02.2012 18:05

Međunarodni tim astronoma otkrio je četvrtu planetu van našeg sunčevog sistema na kojoj bi život mogao biti moguć.

Temperature na ovoj planeti, udaljenoj 22 svjetlosne godine od Zemlje, ukazuju na mogućnost postojanja vode i života.

Istraživači su analizirali podatke koje je prikupila Evropska južna opservatorija o zvijezdi GJ 667C, poznatoj kao patuljasta zvijezda klase M, koja isijava daleko manje toplote od Sunca.

Oko ove zvijezde kruže najmanje tri planete, od kojih je jedna dovoljno blizu da apsorbuje isto toliko energije i svjetlosti kao i Zemlja s kojom ima sličnu površinsku temperaturu.

Obrćući se oko svoje zvijezde za 28,15 dana, nova stjenovita planeta GJ 667Cc je 4,5 puta veća od Zemlje, ističe se u studiji objavljenoj u časopisu "Astrophysical Journal Letters".

"Ova planeta je novi najbolji kandidat za koju se pretpostavlja da sadrži vodu, a moguće i život kakav nam je poznat", kazao je vođa istraživanja Guilem Anglada-Eskude sa Univerziteta u Getingenu, u Njemačkoj.

Oko zvijezde GJ 667C kruže najmanje tri planete, od kojih je jedna dovoljno blizu da apsorbuje isto toliko energije i svjetlosti kao i Zemlja

Da bi mogli da potvrde teoriju o postojanju vode, astronomi moraju prethodno da saznaju više o atmosferi na ovoj planeti.

Među drugim planetama koje kruže oko iste zvijezde, koja je dio sistema sastavljenog od tri zvijezde, mogao bi da bude jedan gasni džin i jedna super-Zemlja s orbitalnim periodom od 75 dana, ali su za njihovu potvrdu potrebna dodatna istraživanja.

Pojedini stručnjaci sumnjaju da patuljaste zvijezde klase M mogu da imaju planete na kojima je moguć život, jer su isuviše slabe i sa puno solarne aktivnosti koja obližnjim planetama šalje smrtonosnu radijaciju.

"Očekivali smo da je to zvijezda bez planeta, pa, ipak, one su tu. Otkriće ove planete ukazuje da u našoj galaksiji ima na milijarde stjenovitih planeta na kojima je život moguć", kazao je Stiven Vogt, koautor studije i profesor astronomije i astrofizike na Kalifornijskom univerzitetu u Santa Kruzu.

Do sada su otkrivene tri egzoplanete, za koje su astronomi potvrdili da ispunjavaju uslove za život. To su Gliese 581d, HD 85512d i Kepler 22b.

• Planeta sa kišnim oblacima izvan Sunčevog sistema

27.08.2014 10:52 - Srna

VAŠINGTON Astronomi su otkrili prvu planetu izvan Sunčevog sistema koja ima kišne oblake, što je korak naprijed u pronalaženju planeta na kojima bi moglo biti života.

• Sateliti Galileo u pogrešnoj orbiti

24.08.2014 15:35 - Agencije

PARIZ - Dva satelita Galileo, koja su u petak raketom Sojuz lansirana iz Francuske Gvajane, nisu ušla u predviđenu orbitu, saopštila je kompanija Arijanspejs.

• Povrdili greške prilikom izbacivanja u orbitu

23.08.2014 20:03 - Srna

MOSKVA - Ruska kompanija "Lavočkin" potvrdila je danas da je došlo do grešaka zbog kojih dva evropska satelita iz misije "Galileo", lansirana uz pomoć rakete ruske proizvodnje "sojuz VS09" iz Francuske Gijane, nisu dostigla namjeravanu orbitu.

• Pratite uživo svemirsku šetnju kamerom sa glave kosmonauta

18.08.2014 21:01 - N.N.

Ruski kosmonauti Aleksandar Skvorcov i Oleg Artemijev izašli su iz Međunarodne svemirske stanice (ISS) na šestiposatnu svemirsku šetnju u okviru koje su u svemir poslali nanosatelit.

• Dvojica ruskih kosmonauta počela radove u otvorenom svemiru

18.08.2014 19:48 - Srna

MOSKVA - Dvojica ruskih kosmonauta Aleksandar Skvorcov i Oleg Artemje, članovi posade Međunarodne svemirske stanice /MSS/ počeli su radove u otvorenom kosmosu.

• Helo Kiti otputovala u svemir za svoj 40. rođendan

15.08.2014 18:10 - Agencije

TOKIO - Za svoj 40. rođendan, Helo Kiti, čuvena japanska bijela maca sa ružičastom mašnom na glavi, častila je sebe putovanjem u svemir: kruži u orbiti oko Zemlje u japanskom satelitu Hodojoši-3.

• U avgustu nas čeka kataklizma?

12.08.2014 16:08 - N.N.

BEOGRAD - Nedavno je dnevna štampa brujala o vijesti da je neko ko se predstavlja kao dr Kaplan, a koji navodno predaje astronomiju na univerzitetu Ostinu u Teksasu - izračunao da će se objekat dimenzija planete približiti Zemlji u avgustu ove godine.

• Pogledajte kako je sijao supermjesec

11.08.2014 12:50 - N.N.

Tokom prethodne noći svijet je imao priliku da posmatra supermjesec, koji je bio veći i sjajniji nego ijedan drugi ove godine. Poklopilo se da iste noći je padala i kiša meteora Perseida.

Video Foto
  • Večeras uživajte u supermjesecu a onda i u kiši meteora

10.08.2014 16:16 - Agencije

LONDON - Na noćnom nebu danas nas očekuje dramatični spektakl tokom kojeg ćemo imati priliku da posmatramo supermjesec i kišu meteora Perseida.

• U nedjelju uveče nas očekuju supermjesec i kiša meteora

08.08.2014 20:36 - Agencije

LONDON - Na noćnom nebu u nedjelju očekuje nas dramatični spektakl tokom kojeg ćemo imati priliku da posmatramo supermjesec i kišu meteora Perseida.

• Šta bi se dogodilo sa vašim tijelom u svemiru bez svemirskog odjela

07.08.2014 12:34 - N.N.

Da li ste se ikada zapitali šta bi se desilo da čovjek u svemiru ne nosi svemirsko odjelo? Da li je stvarno dramatično kao što se to prikazuje u filmovima, da li bi tijelo bukvalno eskplodiralo, i da li postoji najmanja šansa za preživljavanje?

• »Rozeta« ušla u istoriju

06.08.2014 13:37 - Srna

FRANKFURT - Evropski svemirski brod "Rozeta" ušao je u danas u istoriju kao prvi koji se približio jednoj kometi, što je veliki uspjeh desetogodišnje misije, od koje naučnici očekuju da će doprinijeti otkrivanju nekih tajni Sunčevog sistema.

• Kako bi izgledalo da Mjesec zamijene planete

06.08.2014 12:26 - N.N.

Već 4,5 milijarde godina Mjesec je vjerni pratilac Zemlje, uzrokujući plime i oseke, ali i paleći maštu sujevjernih.

• Nakon 10 godina čekanja, konačno susret sonde sa kometom

05.08.2014 21:00 - Agencije

ŽENEVA - Nakon 10 godina putovanja i prevaljenih šest milijardi kilometara, sonda Rozeta će se sutra prvi put "sastati" sa kometom 67P Čurjumov-Gerasimenko.

• Ovako izgleda noć na Zemlji

04.08.2014 14:01 - N.N.

Život na Međunarodnoj svemirskoj stanici ima mnogo nedostataka, ali i prednosti.