Najsličnija Zemlji: Na planeti GJ 667Cc moguć život

N.N. - 03.02.2012 18:05
Najsličnija Zemlji: Na planeti GJ 667Cc moguć život

Međunarodni tim astronoma otkrio je četvrtu planetu van našeg sunčevog sistema na kojoj bi život mogao biti moguć.

Temperature na ovoj planeti, udaljenoj 22 svjetlosne godine od Zemlje, ukazuju na mogućnost postojanja vode i života.

Istraživači su analizirali podatke koje je prikupila Evropska južna opservatorija o zvijezdi GJ 667C, poznatoj kao patuljasta zvijezda klase M, koja isijava daleko manje toplote od Sunca.

Oko ove zvijezde kruže najmanje tri planete, od kojih je jedna dovoljno blizu da apsorbuje isto toliko energije i svjetlosti kao i Zemlja s kojom ima sličnu površinsku temperaturu.

Obrćući se oko svoje zvijezde za 28,15 dana, nova stjenovita planeta GJ 667Cc je 4,5 puta veća od Zemlje, ističe se u studiji objavljenoj u časopisu "Astrophysical Journal Letters".

"Ova planeta je novi najbolji kandidat za koju se pretpostavlja da sadrži vodu, a moguće i život kakav nam je poznat", kazao je vođa istraživanja Guilem Anglada-Eskude sa Univerziteta u Getingenu, u Njemačkoj.

Oko zvijezde GJ 667C kruže najmanje tri planete, od kojih je jedna dovoljno blizu da apsorbuje isto toliko energije i svjetlosti kao i Zemlja

Da bi mogli da potvrde teoriju o postojanju vode, astronomi moraju prethodno da saznaju više o atmosferi na ovoj planeti.

Među drugim planetama koje kruže oko iste zvijezde, koja je dio sistema sastavljenog od tri zvijezde, mogao bi da bude jedan gasni džin i jedna super-Zemlja s orbitalnim periodom od 75 dana, ali su za njihovu potvrdu potrebna dodatna istraživanja.

Pojedini stručnjaci sumnjaju da patuljaste zvijezde klase M mogu da imaju planete na kojima je moguć život, jer su isuviše slabe i sa puno solarne aktivnosti koja obližnjim planetama šalje smrtonosnu radijaciju.

"Očekivali smo da je to zvijezda bez planeta, pa, ipak, one su tu. Otkriće ove planete ukazuje da u našoj galaksiji ima na milijarde stjenovitih planeta na kojima je život moguć", kazao je Stiven Vogt, koautor studije i profesor astronomije i astrofizike na Kalifornijskom univerzitetu u Santa Kruzu.

Do sada su otkrivene tri egzoplanete, za koje su astronomi potvrdili da ispunjavaju uslove za život. To su Gliese 581d, HD 85512d i Kepler 22b.

• Svemirski brod Sojuz spustio se na ISS

24.11.2014 09:05 - Fena

VAŠINGTON - Ruski svemirski brod Sojuz, u kojem je prvi put u istoriji jedna Italijanka, spustio se u ponedjeljak bez poteškoća na Međunarodnu svemirsku stanicu (ISS), saopštila je NASA.

• Espreso kafa i u svemiru

21.11.2014 10:20 - Agencije

Astronauti na Međunarodnoj kosmičkoj stanici uskoro će moći da uživaju u bogatoj aromi italijanske kafe zahvaljujući espreso mašini specijalno dizajniranoj za uslove u bestežinskom stanju.

• Novi udar asteroida u Rusiji?

19.11.2014 12:48 - N.N.

Veoma jaka narandžasta svjetlost obasjala je nebo u ruskoj regiji Sverdlovsk na Uralu.

• Za 100 dolara sačuvajte uspomene na Mjesecu

19.11.2014 12:29 - N.N.

Milioni ljudi širom svijeta dobijaju mogućnost da ostvare "besmrtnost", ali na Mjesecu.

• »File« pronašao organske molekule na kometi

19.11.2014 10:16 - Srna

LONDON - Sonda "File" pronašla je organske molekule na površini komete na koju se spustila prošle sedmice, ali naučnici još nisu saopštili o kojoj vrsti molekula je riječ.

• Moskva priprema Međunrodnu svemirsku stanicu

17.11.2014 09:21 - Srna

MOSKVA - Rusija će tokom 2017. godine početi da postavlja kosmičku stanicu u svemiru, koristeći module građene za Međunarodnu svemirsku stanicu /MSS/, rekao je izvor iz ruskih službi za istraživanje svemira, prenosi ruski dnevnik "Komersant".

• Nešto se čudno događa na Uranu

16.11.2014 10:03 - N.N.

Stručnjaci su godinama mislili da je sedma planeta Sunčevog sistema samo tihi džin, ali jedan astronom Univerziteta u Arizoni smatra da se mnogo toga više krije ispod njegove mirne površine.

• ESA: Čekajući novi signal sa komete...

15.11.2014 18:26 - Agencije

Naučnici Evropske svemirske agencije (ESA) čekaju signale sa robota-sonde File, prvog postavljene na jednu kometu, ali ne vjeruju da će komunikacija biti uspostavljena u skorije vrijeme, saopštio je danas šef misije ESA za kometu Paolo Feri.

• Gasi se sonda »File«

14.11.2014 21:49 - Srna

PARIZ - Sonda "File" trebalo bi da se ugasi oko ponoći zbog manjka energije, izjavio je Filip Godon, šef projekta "Rozeta" pri francuskom Nacionalnom centru za kosmička izučavanja u Tuluzu.

• Ima li života na drugim planetama?

14.11.2014 20:07 - VOCIE OF AMERICA

Decenijama traganje za životom na drugim planetama u svemiru znači osluškivanje signala koji bi mogli značiti da tamo negdje daleko ima, osim naše, i drugih naprednih civilizacija.

• File počeo rizično bušenje na kometi

14.11.2014 15:49 - Srna

PARIZ - Sonda "File" počela je danas da buši površinu komete 67/P, ali postoji bojazan da će se njena baterija isprazniti za nekoliko sati i da rezultati analize materijala neće stići na Zemlju.

• Sonda može da se odvoji od komete

14.11.2014 14:47 - Srna

JEKATERINBURG - Ruski naučnici kažu da istraživačka sonda "File" može da se odvoji od komete 67P/Čurjumov-Gerasimenko u svakom trenutku, pošto nije pričvršćena za njenu površinu.

• Udar asteroida UR116 izazvao bi razaranja, ali ne i istrebljenje čovječanstva

14.11.2014 13:40 - Srna

MOSKVA - Asteroid "2014 UR116", koji je 20 puta veći od čeljabinskog meteora, u narednih 6 godina sigurno neće udariti u Zemlju, ali postoji mogućnost da prilikom približavanja Marsu i Veneri promijeni putanju prema našoj planeti.

• Baterije uslovljavaju rizičan manevar Filea na kometi

14.11.2014 11:40 - Srna

PARIZ - Naučnici koji kontrolišu sondu "File" na kometi 67P izjavili su da je došlo vrijeme da preduzmu rizične manevre zbog bojazni da bi baterija aparata mogla da se isprazni za nekoliko časova.

• Sonda ima probleme sa baterijom

13.11.2014 16:21 - Srna

PARIZ - Sonda "File" obavila je uspješno, iako problematično spuštanja na kometu i počela da šalje slike na Zemlju, ali postoje sumnje u rad njenih baterija, saopštila je kontrola misije.