Najsličnija Zemlji: Na planeti GJ 667Cc moguć život

N.N. - 03.02.2012 18:05
Najsličnija Zemlji: Na planeti GJ 667Cc moguć život

Međunarodni tim astronoma otkrio je četvrtu planetu van našeg sunčevog sistema na kojoj bi život mogao biti moguć.

Temperature na ovoj planeti, udaljenoj 22 svjetlosne godine od Zemlje, ukazuju na mogućnost postojanja vode i života.

Istraživači su analizirali podatke koje je prikupila Evropska južna opservatorija o zvijezdi GJ 667C, poznatoj kao patuljasta zvijezda klase M, koja isijava daleko manje toplote od Sunca.

Oko ove zvijezde kruže najmanje tri planete, od kojih je jedna dovoljno blizu da apsorbuje isto toliko energije i svjetlosti kao i Zemlja s kojom ima sličnu površinsku temperaturu.

Obrćući se oko svoje zvijezde za 28,15 dana, nova stjenovita planeta GJ 667Cc je 4,5 puta veća od Zemlje, ističe se u studiji objavljenoj u časopisu "Astrophysical Journal Letters".

"Ova planeta je novi najbolji kandidat za koju se pretpostavlja da sadrži vodu, a moguće i život kakav nam je poznat", kazao je vođa istraživanja Guilem Anglada-Eskude sa Univerziteta u Getingenu, u Njemačkoj.

Oko zvijezde GJ 667C kruže najmanje tri planete, od kojih je jedna dovoljno blizu da apsorbuje isto toliko energije i svjetlosti kao i Zemlja

Da bi mogli da potvrde teoriju o postojanju vode, astronomi moraju prethodno da saznaju više o atmosferi na ovoj planeti.

Među drugim planetama koje kruže oko iste zvijezde, koja je dio sistema sastavljenog od tri zvijezde, mogao bi da bude jedan gasni džin i jedna super-Zemlja s orbitalnim periodom od 75 dana, ali su za njihovu potvrdu potrebna dodatna istraživanja.

Pojedini stručnjaci sumnjaju da patuljaste zvijezde klase M mogu da imaju planete na kojima je moguć život, jer su isuviše slabe i sa puno solarne aktivnosti koja obližnjim planetama šalje smrtonosnu radijaciju.

"Očekivali smo da je to zvijezda bez planeta, pa, ipak, one su tu. Otkriće ove planete ukazuje da u našoj galaksiji ima na milijarde stjenovitih planeta na kojima je život moguć", kazao je Stiven Vogt, koautor studije i profesor astronomije i astrofizike na Kalifornijskom univerzitetu u Santa Kruzu.

Do sada su otkrivene tri egzoplanete, za koje su astronomi potvrdili da ispunjavaju uslove za život. To su Gliese 581d, HD 85512d i Kepler 22b.

• Uspješno lansirana Ruska raketa »Sojuz«

29.10.2014 11:27 - Fena

ASTANA - Ruska raketa "Sojuz 2.1a", koja nosi kosmički brod "Progres" uspješno je jutros lansirana s kosmodroma Bajkonur, saopštila je ruska svemirska agencija "Roskosmos".

• Raketa uništena zbog kvara

29.10.2014 08:37 - Srna

VAŠINGTON - Američka raketa "Antares", koja je upućena ka Međunarodnoj svemirskoj stanici /MSS/, eksplodirala je neposredno po uzlijetanju sa komercijalnog lansirnog centra u Virdžiniji.

• Čovječanstvo će nestati za 18 godina?

28.10.2014 12:54 - Srna

VAŠINGTON, MOSKVA - Veliki asteroid "2004 VD17" mogao bi da 1. maja 2032. godine udari u Zemlju i uništi čovječanstvo, a američki i ruski naučnici imaju različite prijedloge o tome kako spriječiti kataklizmu.

• NASA otkrila rupu na Suncu

27.10.2014 12:36 - N.N.

Rupu u obliku kvadrata na Suncu NASA je nedavno primijetila, ali stručnjaci ističu da ova pojava ne može da utiče na život ljudi na Zemlji.

• Zemlja neće biti tri dana u potpunom mraku

26.10.2014 14:14 - Agencije

NJUJORK - Već nekoliko dana internetom kruži upozorenje kako je NASA navodno potvrdila da će 21, 22 i 23 decembra ove godine Zemlja biti u potpunom mraku zbog najveće solarne erupcije u poslednjih pola vijeka.

• Lansiran eksperimentalni kineski lunarni orbiter

24.10.2014 11:02 - Srna

PEKING - Kina je danas lansirala eksperimentalni svemirski brod koji će kružiti oko Mjeseca i vratiti se na Zemlju u okviru priprema za prvo bespilotno slijetanje na površinu Mjeseca i povratak.

• Slijede tri dana mraka na Zemlji

23.10.2014 19:35 - N.N.

NASA je potvrdila tri dana potpunog mraka koji će uslijediti 21, 22, i 23.decembra ove godine!

• Kometa s mirisom pokvarenih jaja

23.10.2014 17:04 - Agencije

PARIZ - Pokvarena jaja, konjska mokraća, alkohol i gorki badem; to je mješavina mirisa koja se širi sa kometa, tvrde evropski naučnici.

• Kina lansirala istraživački satelit

20.10.2014 14:19 - Fena

PEKING - Kina je danas uspješno lansirala na zadatu orbitu istraživački satelit, javila je agencija Xinhua.

• Kometa Siding Spring prošla pored Marsa

20.10.2014 11:28 - Agencije

VAŠINGTON - Kometa C/2013 A1 (poznata pod imenom Siding Spring), veličine manje planine, prošla je u nedelju pored Marsa, što se događa jednom u milion godina.

• Fascinantni meteor prošao pored Marsa i leti prema Suncu

20.10.2014 09:11 - Fena

NJUJORK - Komet iz vanjskih dijelova Sunčeva sistema u nedjelju je napravio rijedak bliski prolaz pored Marsa gdje ga je pratila flota robotskih sondi.

• Rover Oportuniti pronašao krst na Marsu?

17.10.2014 10:15 - N.N.

Rover Oportuniti koji već dugi niz godina istražuje crvenu planetu Mars, prije neki dan je uslikao neobičnu zanimljivu fotografiju.

• Ljudi ne treba da idu na Mars

14.10.2014 12:58 - Srna

MASAČUSETS - Ljudi ne treba da idu na Mars, jer na toj planeti niko ne bi preživio duže od 68 dana - upozorava studija Masačusetskog instituta tehnologije /MIT/.

• Super tajfun juri prema Japanu

11.10.2014 08:33 - N.N.

Velike pojave kao što su oluje možemo cijeniti samo ukoliko ih pogledamo iz svemira, a upravo to je uradio astronaut Rid Vajsmen.

• Uskoro prvi let NASA-ine rakete za 21. vijek

10.10.2014 10:47 - Fena

HOUSTON - NASA-in Orion, "svemirski brod za 21. vijek" koji bi čovječanstvo trebao odvesti do Mjeseca i Marsa, uskoro će krenuti na svoj prvi let, koji je zakazan za 4. decembar ove godine.