Najsličnija Zemlji: Na planeti GJ 667Cc moguć život

N.N. - 03.02.2012 18:05
Najsličnija Zemlji: Na planeti GJ 667Cc moguć život

Međunarodni tim astronoma otkrio je četvrtu planetu van našeg sunčevog sistema na kojoj bi život mogao biti moguć.

Temperature na ovoj planeti, udaljenoj 22 svjetlosne godine od Zemlje, ukazuju na mogućnost postojanja vode i života.

Istraživači su analizirali podatke koje je prikupila Evropska južna opservatorija o zvijezdi GJ 667C, poznatoj kao patuljasta zvijezda klase M, koja isijava daleko manje toplote od Sunca.

Oko ove zvijezde kruže najmanje tri planete, od kojih je jedna dovoljno blizu da apsorbuje isto toliko energije i svjetlosti kao i Zemlja s kojom ima sličnu površinsku temperaturu.

Obrćući se oko svoje zvijezde za 28,15 dana, nova stjenovita planeta GJ 667Cc je 4,5 puta veća od Zemlje, ističe se u studiji objavljenoj u časopisu "Astrophysical Journal Letters".

"Ova planeta je novi najbolji kandidat za koju se pretpostavlja da sadrži vodu, a moguće i život kakav nam je poznat", kazao je vođa istraživanja Guilem Anglada-Eskude sa Univerziteta u Getingenu, u Njemačkoj.

Oko zvijezde GJ 667C kruže najmanje tri planete, od kojih je jedna dovoljno blizu da apsorbuje isto toliko energije i svjetlosti kao i Zemlja

Da bi mogli da potvrde teoriju o postojanju vode, astronomi moraju prethodno da saznaju više o atmosferi na ovoj planeti.

Među drugim planetama koje kruže oko iste zvijezde, koja je dio sistema sastavljenog od tri zvijezde, mogao bi da bude jedan gasni džin i jedna super-Zemlja s orbitalnim periodom od 75 dana, ali su za njihovu potvrdu potrebna dodatna istraživanja.

Pojedini stručnjaci sumnjaju da patuljaste zvijezde klase M mogu da imaju planete na kojima je moguć život, jer su isuviše slabe i sa puno solarne aktivnosti koja obližnjim planetama šalje smrtonosnu radijaciju.

"Očekivali smo da je to zvijezda bez planeta, pa, ipak, one su tu. Otkriće ove planete ukazuje da u našoj galaksiji ima na milijarde stjenovitih planeta na kojima je život moguć", kazao je Stiven Vogt, koautor studije i profesor astronomije i astrofizike na Kalifornijskom univerzitetu u Santa Kruzu.

Do sada su otkrivene tri egzoplanete, za koje su astronomi potvrdili da ispunjavaju uslove za život. To su Gliese 581d, HD 85512d i Kepler 22b.

• Rusi pripemaju novu sondu za Marsov satelit

04.05.2015 14:24 - Agencije

MOSKVA - Ruska savezna svemirska agencija Roskosmos planira da lansira novu sondu za ispitivanje tla na Marsovom satelitu Fobos, u skladu sa nacrtom ruskog novog svemirskog programa od 2016. do 2025. godine, koji je danas zvanično predstavljen.

• Robomajmun Čarli osvaja Mjesec

02.05.2015 21:20 - N.N.

BREMEN - Mjesec, bojno polje istraživačkih letjelica i rovera, uskoro će pohoditi i njemački robomajmun Čarli.

• Svemirsko zračenje šteti mozgu astronauta

02.05.2015 13:43 - Agencije

Zračenje kojem su izloženi astronauti na dugim putovanjima u svemiru, mogu da oštete njihov nervni sistem i dovedu do trajnog smanjenja kognitivnih sposobnosti, rezultati su najnovije naučne studije obavljene nad laboratorijskim miševima.

• Svemirska letjelica »Messenger« pala na Merkur

01.05.2015 22:08 - AA

ANKARA - Svemirska letjelica "Messenger" Američke svemirske agencije (NASA), koja je 2004. lansirana u atmosferu kako bi pratila planetu Merkur, nakon što joj je istekao vijek trajanja pala je na površinu ove planete, prenosi Anadolu Agency (AA).

• Do Mjeseca za samo par sati?

01.05.2015 20:11 - N.N.

Moguće je da je NASA uspješno testirala oblik svemirskog leta koji bi ljude mogao da prevozi do Mjeseca za samo nekoliko sati - i na kraju nas dovede do toga da putujemo brzinom gotovo jednakom brzini svjetlosti.

• Ruska svemirska letjelica pada prema Zemlji

29.04.2015 15:03 - Agencije

MOSKVA - Ruska svemirska ljetelica bez posade, koja snabdijeva Međunarodnu svemirsku stanicu, pada prema Zemlji naizgled bez ikakve kontrole, izjavio je jedan neimenovani ruski zvaničnik za agenciju AFP.

• Ruski teretni brod za snabdijevanje Svemirske stanice u opasnosti

29.04.2015 10:50 - Fena

MOSKVA - Ruski svemirski teretni brod "Progres", koji treba na Međunarodnu svemirsku stanicu (ISS) dopremiti gorivo i hranu, u opasnosti je jer ima teškoća s prenosom podataka, rekle su u utorak ruske vlasti koje se ipak nadaju da će brod sutra pristati na ISS.

• Otkrivena najveća struktura u poznatom svemiru

22.04.2015 16:14 - N.N.

Međunarodni tim naučnika otkrio je najveću strukturu koju je u vidljivom svemiru ikada otkrilo čovječanstvo - nevjerovatno veliku prazninu.

• Večeras vrhunac Lirida

22.04.2015 12:56 - N.N.

Liridi je aprilska kiša meteora, koja je počela 16. aprila, a vrhunac dostiže danas.

• Stiže teleskop 100 puta jači od Hablovog!

21.04.2015 15:00 - N.N.

Svemirski teleskop "Džejms Veb" biće 100 puta snažniji od Hablovog, kojeg će zamijeniti 2018, i moći će da snimi porijeklo galaksija, tvrde stručnjaci NASA.

• Japanci planiraju misiju na Mjesec

20.04.2015 19:23 - Agencije

TOKIO - Japan planira da pokrene bespilotnu misiju na Mjesec, koja treba da bude korak ka budućim posjetama Marsu, najavili su predstavnici Japanske svemirske agencije (JAXA).

• Alan Ćatović iz Sarajeva fotografisao Jupiter, Veneru i dvije galaksije

20.04.2015 17:04 - N.N.

SARAJEVO - Alan Ćatović, osnivač astronomske grupe Sarajevo, sinoć je iskoristio lijepo vrijeme i snimio galaksije M81 i M82, te planete Jupiter i Veneru.

• Prvi put u svemir poslata krofna

15.04.2015 17:27 - Agencije

OSLO - Zahvaljujući grupi mladih švedskih naučnika u svemir je prvi put u istoriji poslata - krofna.

• Lansirali kapsulu prema ISS, ali Falcon 9 opet nije preživio slijetanje

15.04.2015 12:57 - N.N.

Privatna kompanija "SpaceX" lansirala je u utorak naveče kapsulu s opremom prema Međunarodnoj svemirskoj stanici (ISS), ali još jednom im nije uspjelo spustiti raketu Falcon 9 na platformu u Atlantiku.

• Jezgro komete 67P nije magnetizovano

14.04.2015 17:07 - Agencije

BERLIN - Šta god da je izazvalo zgrudvavanje svemirskog kamenja prije nekoliko milijardi godina, to svakako nije bio magnetizam.