Najsličnija Zemlji: Na planeti GJ 667Cc moguć život

N.N. - 03.02.2012 18:05

Međunarodni tim astronoma otkrio je četvrtu planetu van našeg sunčevog sistema na kojoj bi život mogao biti moguć.

Temperature na ovoj planeti, udaljenoj 22 svjetlosne godine od Zemlje, ukazuju na mogućnost postojanja vode i života.

Istraživači su analizirali podatke koje je prikupila Evropska južna opservatorija o zvijezdi GJ 667C, poznatoj kao patuljasta zvijezda klase M, koja isijava daleko manje toplote od Sunca.

Oko ove zvijezde kruže najmanje tri planete, od kojih je jedna dovoljno blizu da apsorbuje isto toliko energije i svjetlosti kao i Zemlja s kojom ima sličnu površinsku temperaturu.

Obrćući se oko svoje zvijezde za 28,15 dana, nova stjenovita planeta GJ 667Cc je 4,5 puta veća od Zemlje, ističe se u studiji objavljenoj u časopisu "Astrophysical Journal Letters".

"Ova planeta je novi najbolji kandidat za koju se pretpostavlja da sadrži vodu, a moguće i život kakav nam je poznat", kazao je vođa istraživanja Guilem Anglada-Eskude sa Univerziteta u Getingenu, u Njemačkoj.

Oko zvijezde GJ 667C kruže najmanje tri planete, od kojih je jedna dovoljno blizu da apsorbuje isto toliko energije i svjetlosti kao i Zemlja

Da bi mogli da potvrde teoriju o postojanju vode, astronomi moraju prethodno da saznaju više o atmosferi na ovoj planeti.

Među drugim planetama koje kruže oko iste zvijezde, koja je dio sistema sastavljenog od tri zvijezde, mogao bi da bude jedan gasni džin i jedna super-Zemlja s orbitalnim periodom od 75 dana, ali su za njihovu potvrdu potrebna dodatna istraživanja.

Pojedini stručnjaci sumnjaju da patuljaste zvijezde klase M mogu da imaju planete na kojima je moguć život, jer su isuviše slabe i sa puno solarne aktivnosti koja obližnjim planetama šalje smrtonosnu radijaciju.

"Očekivali smo da je to zvijezda bez planeta, pa, ipak, one su tu. Otkriće ove planete ukazuje da u našoj galaksiji ima na milijarde stjenovitih planeta na kojima je život moguć", kazao je Stiven Vogt, koautor studije i profesor astronomije i astrofizike na Kalifornijskom univerzitetu u Santa Kruzu.

Do sada su otkrivene tri egzoplanete, za koje su astronomi potvrdili da ispunjavaju uslove za život. To su Gliese 581d, HD 85512d i Kepler 22b.

• Kada umiru, crne rupe eksplodiraju i »pobijele«

24.07.2014 19:01 - Agencije

NJUJORK - Prema najnovijoj teoriji, crne rupe završavaju svoj kosmički život postajući "bijele rupe", koje se ponašaju na radikalno suprotan način od crnih - umjesto da usisavaju materiju, one je izbacuju.

• Najtužnija fotografija, sukob u Gazi vidljiv iz svemira

24.07.2014 17:32 - Agencije

BEOGRAD - Društvene mreže danas bruje zbog jedne fotografije, "najtužnije fotografije do sada", koju je snimio astronaut Međunarodne svemirske stanice Aleksander Gerst i tvitovao. Riječ je o fotografiji sukoba u Gazi.

• Progres se spojio sa orbitalnom stanicom

24.07.2014 12:23 - Srna

MOSKVA - Ruski teretni svemirski brod "progres M-24M" uspješno se spojio sa Međunarodnom svemirskom stanicom /MSS/ poslije lansiranja na raketi "sojuz-U" iz kosmodroma u Bajkonuru, saopštila je kontrola misije u blizini Moskve.

• Atomski sat farao ide u svemir 2016.

23.07.2014 13:17 - N.N.

Ultraprecizan atomski sat farao, napravljen na način da u 300 miliona godina kasni samo jednu sekundu, isporučen je Evropskoj svemirskoj agenciji, a u Međunarodnu svemirsku stanicu (ISS), od zemlje udaljenu oko 400 km, biće poslan 2016, objavio je Nacionalni centar za svemirska istraživanja (Cnes).

• NASA garantuje da će pronaći vanzemaljski život

23.07.2014 13:08 - N.N.

Američka svemirska agencija NASA tvrdi kako će u idućih 20 godina pronaći vanzemaljski život, ali pretpostavlja kako će to biti izvan našeg Sunčanog sistema.

• Da li živimo u multiverzumu?

19.07.2014 18:07 - Agencije

TORONTO - Naš univerzum bi mogao da bude samo jedan u moru beskonačnog broja drugih univerzuma, tvrde naučnici koji se nadaju da će im novi eksperimenti pomoći da dokažu teoriju multiverzuma.

• Atomski sat Pharao ide u svemir 2016.

18.07.2014 10:41 - Fena

PARIZ - Ultraprecizan atomski sat Pharao, napravljen na način da u 300 miliona godina kasni samo jednu sekundu, isporučen je Evropskoj svemirskoj agenciji, a u Međunarodnu svemirsku postaju (ISS), od zemlje udaljenu oko 400 km, biće poslan 2016., objavio je Nacionalni centar za svemirska istraživanja (Cnes).

• Asteroid sa crnom piramidom leti prema Zemlji

14.07.2014 16:02 - N.N.

Kanadski satelit NEOSSat fotografisao je tajanstveni objekat na asteroidu 101955 (1999 RQ36).

• Lansirana prva raketa nosač »Angara«

09.07.2014 15:34 - N.N.

Sa kosmodroma Pleseck iz trećeg pokušaja lansirana je raketa nosač lake klase "Angara-1.2PP".

• Lansiran »Sojuz« sa sedam satelita

08.07.2014 19:40 - Srna

MOSKVA - Ruska raketa "Sojuz" sa sedam satelita lansirana je danas sa kosmodroma "Bajkonur" u Kazahstanu.

• NASA lansirala »lovca« na CO2

02.07.2014 15:45 - Agencije

LOS ANĐELES - Američka svemirska agencija (NASA) lansirala je danas svoj prvi satelit koji ima zadatak da u atmosferi mjeri koncentracije ugljen dioksida (CO2), gasa koji se smatra glavnim krivcem za stvaranje efekta staklene bašte i dovodi do globalnog zagrijavanja.

• NASA: Astronautima potrebno 12 tona hrane

30.06.2014 12:23 - Srna

PASADENA - Za prehranu šest astronauta tokom trogodišnje misije na Mars potrebno je oko 12 tona hrane - navodi NASA.

• NASA testirala leteći tanjir

29.06.2014 09:15 - Agencije

LOS ANÐELES - Američka svemirska agencija NASA lansirala je, s ostrva Kauai na Havajima, helijumski balon koji je nosio eksperimentalnu letjelicu sličnu letećem tanjiru, kako bi testirala tehnologiju koja bi se ubuduće koristila za slijetanje na Mars, saopštila je ta agencija.

• Lansiranje nove ruske rakete doživjelo neuspjeh

27.06.2014 20:03 - Agencije

MOSKVA - Prvo lansiranje nove svemirske ruske rakete, na čijem razvoju se radilo dvije decenije, danas je u posljednjem trenutku doživjelo neuspjeh.

• Otkriven dijamant veličine Zemlje u svemiru

25.06.2014 14:17 - N.N.

Astronomi su otkrili veoma hladnu i blijedu zvijezdu, veličine Zemlje.