Naučnici upozoravaju: Zemlja se sve više udaljava od Sunca

Foto: Ilustracija | Naučnici upozoravaju: Zemlja se sve više udaljava od Sunca
N.N.

Sunce stari i kao i većina ljudi u srednjim godinama, počinje da slabi, zbog čega više ne privlači Zemlju kao ranije, piše Metro.

Kako masa Sunca opada zbog odbacivanja spoljnih slojeva, sa njom opada i gravitacija kojom privlači planete, između ostalog i Zemlju.

U novom tekstu objavljenom u časopisu Nature Communications, naučnici su izračunali brzinu kojom se Zemlja udaljava od Sunca, i, na sreću, ona je prilično mala.

Vođa studije Antonio Đenova rekao je da se Zemljina orbita pomjera 1.5 centimetara svake godine. Zapravo, naša planeta je udaljena 150 miliona kilometara od Sunca, dodaje on.

Đenova navodi da Sunce gubi masu razbacujući čestice u obliku solarnog vjetra. Kao rezultat toga, orbite planeta se pomjeraju.

Dok Sunce "umire" – preteći da za pet milijardi godina postane crveni div koji "guta" planete, ostavljajući našu planetu da gori – Zemlja će biti 241 milion kilometara dalje od Sunca.

"Što je planeta dalja od Sunca, brže će se udaljavati. Saturn, koji je deset puta dalji od Sunca nego Zemlja, pomjera se 14 centimetara godišnje“, dodaje Đenova.

Đenova i njegov tim koristili su podatke NASA-ine sonde mjereći uticaj Sunca na Merkur.

"Merkur je odličan primjer i planeta za testiranje jer je veoma osjetljiv na gravitaciju i Sunčevu aktivnost“, istakao je vođa studije.

(b92)

STOP!

nije sloboda govora

zalbe.vzs.ba

Govor mržnje je krivično djelo!

huškanje, diskriminacija, prijetnje i uvrede po nacionalnoj, vjerskoj, rodnoj ili bilo kojoj drugoj osnovi

neće biti tolerisane

na našem portalu

Komentare na ovu vijest mogu postaviti samo prijavljeni čitaoci.

Molimo vas da vaša iskustva i zapažanja prilikom korištenja aplikacije za komentarisanje podijelite sa nama.

Pošaljite komentar