Objavljena najdetaljnija karta zvijezda u Mliječnom putu (FOTO)

Evropska svemirska agencija (ESA) objavila je do sada apsolutno najdetaljniju kartu zvijezda u našoj galaksiji - Mliječnom putu.

Riječ je o milijardu i 142 miliona zvijezda koje je do sada snimio satelit Gaja, lansiran u orbitu oko Zemlje prije tri godine, koji je zatim odredio njihov položaj na nebu u odnosu na Zemlju.

Razlog za ovakav poduhvat je to što čovječanstvo još nije do kraja dokučilo kako Mliječni put zapravo zaista izgleda, jer se i sama Zemlja nalazi u njoj.

Uprkos impozantnom broju zvijezda koje je satelit, zapravo svemirska opservatorija Gaja do sada registrovala, to je tek jedan odsto svih zvijezda u našoj galaksiji, a navodno ih možda ima i više od 100 milijardi.

Ipak, i tih jedan odsto već je 20 puta detaljnije osmatranje od bilo kojeg ranijeg sličnog projekta.

ESA-in direktor za nauku Alvaro Himenez predstavio je u sjedištu agencije trodimenzionalni model Mliječnog puta.

"Ovo što smo danas objavili zapravo daje tek prvi utisak izvanrednih podataka koji nas još čekaju i koji će revolucionarno promijeniti naše razumijevanje toga kako su zvijezde raspoređene po našoj galaksiji", rekao je Himenez.

Stvar je utoliko čudesnija što je već sadašnji spektakularni model nastao u kratkom vremenu. Gaja je počela sa radom u julu 2014, a ovo što su naučnici prikazali sada, zvijezde su koje su registrovane do septembra prošle godine.

Sve prikupljene u međuvremenu tek čekaju na obradu podataka. Automatska letjelica Gaja prvobitno je trebalo da podatke u vezi sa svojom prvom milijardom zvijezda sakupi tek do 2017.

Ali, pokazalo se da je sa svojom kamerom od milijardu piksela i više od 100 elektroničkih detektora, to obavila i prije kraja 2015. godine.

Na velikoj crno-bijeloj slici može se vidjeti ekstremno sažeti prikaz do sada predstavljenog, a istu fotografiju moguće je vidjeti i u najvišoj rezoluciji, javno objavljenoj na ovom linku.

Kratak prikaz nekolicine zvijezda u Mliječnom putu, najbližih nama, možete da pogledate na ovom linku.

(Express.hr)