Otkriven novi mjesec

Foto: N.N. | Otkriven novi mjesec

Astronomi vjeruju da su pronašli prvi poznati mjesec izvan solarnog sistema, u orbiti ogromne planete udaljene 8.000 svjetlosnih godina. Takozvani egzomjesec, za koji se procjenjuje da je veličine Neptuna, takođe će biti i najveći poznati mjesec do danas, veći od većine onoga što nam je poznato u solarnom sistemu.

Tim koji je iza ovog otkrića je rekao da je potrebno dobiti još informacija.

"Prvi egzomjesec je velika tvrdnja i potreban je veliki broj dokaza", rekao je Dejvid Kiping, astronom na Univerzitetu Kolumbija u Njujorku, koji je proveo više od decenije u potrazi za dalekim mjesecima.

Rekao je da je ovaj mjesec veličine koja nije bila očekivana i da ovo otkriće nema jednostavno objašnjenje.

Kiping i njegov kolega Aleks Tiči su otkrili ovaj mjesec analizirajući podatke otprilike 300 različitih planeta koje su izvan solarnog sistema. Tokom analize korišten je teleskop "Kepler". Kiping i Tiči su primijetili čudne anomalije u tranzitu planete Kepler 1625B, koja je nekoliko puta veća od Jupitera.

"Vidjeli smo neke devijacije u tranzitu koje su zaokupile našu pažnju", rekao je Kiping. Otkrića su bila dovoljno intrigantna i tim je dobio teleskop "Habl" na korištenje tokom 40 sati.

"Habl" je jedan od najjačih teleskopa koji postoje. Za ovaj novi mjesec se procjenjuje da je njegova masa samo 1,5% mase planete koja ga prati, što je otprilike ista proporcija kao ona između Zemlje i našeg Mjeseca. Temperatura na egzomjesecu se procjenjuje na 80 stepeni Celzijusa.