Otkrivena planeta na kojoj je moguć život

SAN FRANCISKO - Naučni tim na čelu sa uglednim astronomom sa Univerziteta San Francisko Stivenom Kinijem navodi da oko zvijezde "Volf 1061", udaljene 14 svjetlosnih godina od Zemlje, orbitiraju tri egzoplanete zanimljive za istraživanje, od kojih je jedna u "nastanjivoj zoni".

Planetarni sistem zvijezde "Volf 1061" veoma je blizu Sunčevog sistema, što pruža mogućnost da se u budućnosti ustanovi postoji li život tamo, pojašnjavaju naučnici.

"Volf 1061c", planeta iz "nastanjive zone", za 64 odsto je veća od Zemlje, prenosi list "Sajens njuz".

"Kada tražimo planete na kojima bi moglo biti života, jedan od prvih uslova jeste da se nalaze u `nastanjivoj zoni`. To znači da mora biti jako slična Zemlji", navodi Kini.

Takva planeta mora biti stjenovita i nalaziti se na optimalnoj udaljenosti od svoje zvijezde. Ako je preblizu, zbog vrućine život je nemoguć, kao i na Veneri.

Ako je planeta predaleko od svog sunca biće prehladno, a voda na njoj smrznuta, kao na Marsu.

"Dobili smo sedam godina stare, ali precizne, automatizovane fotometrije koje otkrivaju da se planeta `Volf 1061c` okrene oko zvijezde za 89,3 dana", precizira Kini.

Međutim, zvijezda "Volf 1061" ima samo jedan odsto svjetlosti našeg Sunca, pa je efektivna temperatura na planeti sličnoj Zemlji svega 3,32 stepena Celzijusova.

Zbog toga, Kini nije optimista kada je riječ o životu na planeti "Volf 1061c".

Ipak, naučnici se nadaju da će dobiti još bolje informacije o toj planeti zahvaljujući novom moćnom teleskopu "Džejms Veb".