Otkriveno 11 planetarnih sistema

Srna - 26.01.2012 23:04
Otkriveno 11 planetarnih sistema

VAŠINGTON - Misija "Kepler" američke NASA-e otkrila je 11 novih planetarnih sistema sa 26 potvrđenih planeta, saopštila je danas američka agencija za istraživanje svemira.

Ovim otkrićem skoro je udvostručen broj potvrđenih planeta i utrostručen broj zvijezda oko kojih kruži više od jedne planete.

Ovakvi sistemi pomažu astronomima da bolje shvate proces nastanka planeta, prenijela je Sinhua.

Otkrivene planete kruže oko svojih zvijezda na maloj udaljenosti. Najmanja planeta ima prečnik 1,5 puta veći od Zemljinog, a najveća je veličine Jupitera.

Dodatnim posmatranjima biće utvrđeno koje od njih su stjenovite, poput Zemlje, a koje imaju gasovitu atmosferu, poput Neptuna.

Vrijeme za koje ove planete naprave krug oko svojih zvijezeda je između šest i 143 dana. Sve su bliže svojim matičnim zvijezdama nego što je to Venera u odnosu na naše Sunce.

Dag Hadžins, naučnik iz programa "Kepler", izjavio je da se prije pokretanja ove misije znalo za oko 500 egzoplaneta, dok ih je u posljednje dvije godine otkriveno više od 60, kao i oko 2.300 nebeskih tijela koja su kandidati da budu proglašena za planete.

Svemirski brod "Kepler" lansiran je 2009. godine sa zadatkom da otkriva planete veličine Zemlje koje kruže oko drugih zvijezda.

Brod koristi veliku digitalnu kameru - fotometar, za stalno posmatranje više od 150.000 zvijezda u svom vidnom polju, dok kruži oko Sunca.

• Svađe, nesporazumi i kašnjenja

20.05.2015 14:31 - Agencije

Počevši od danas pa do 12. juna, Merkur je u retrogradnom hodu, što znacima pod njegovim uticajem donosi nevolje uglavnom u komunikaciji.

• Komunikacioni satelit »MeksSat-1« nestao nakon lansiranja

16.05.2015 11:17 - Srna

MOSKVA - Meksički komunikacioni satelit lansiran na ruskoj raketi tipa "Proton-M" najvjerovatnije je nestao nekoliko minuta po lansiranju, prenose ruski mediji.

• Džinovski asteroid sutra prolazi pored Zemlje

13.05.2015 13:21 - N.N.

Asteroid prečnika 1,3 kilometara sutra će se veoma približiti Zemlji, najavljuje Nasin Program za praćenje objekata blizu Zemlje.

• Ruska letjelica »Progres« pala iznad Pacifika

08.05.2015 23:11 - N.N.

Ruska letjelica "Progres 59" sagorjela je u Zemljinoj atmosferi devet dana nakon lansiranja, usljed obaranja zbog kvara, prenio je "Spejs".

• Evo kako izgleda zalazak Sunca na Marsu

08.05.2015 19:58 - N.N.

Rover "Kjuriositi" je 15. aprila poslao na Zemlju fotografije zalaska Sunca na Marsu.

• Ruska raketa noćas pada ka Zemlji

07.05.2015 20:24 - Agencije

Ruska teretna raketa "Progres" raspašće se u atmosferi Zemlje u noći između četvrka i petka, najavila je ruska svemirska agencija "Roskosmos".

• Rusi pripemaju novu sondu za Marsov satelit

04.05.2015 14:24 - Agencije

MOSKVA - Ruska savezna svemirska agencija Roskosmos planira da lansira novu sondu za ispitivanje tla na Marsovom satelitu Fobos, u skladu sa nacrtom ruskog novog svemirskog programa od 2016. do 2025. godine, koji je danas zvanično predstavljen.

• Robomajmun Čarli osvaja Mjesec

02.05.2015 21:20 - N.N.

BREMEN - Mjesec, bojno polje istraživačkih letjelica i rovera, uskoro će pohoditi i njemački robomajmun Čarli.

• Svemirsko zračenje šteti mozgu astronauta

02.05.2015 13:43 - Agencije

Zračenje kojem su izloženi astronauti na dugim putovanjima u svemiru, mogu da oštete njihov nervni sistem i dovedu do trajnog smanjenja kognitivnih sposobnosti, rezultati su najnovije naučne studije obavljene nad laboratorijskim miševima.

• Svemirska letjelica »Messenger« pala na Merkur

01.05.2015 22:08 - AA

ANKARA - Svemirska letjelica "Messenger" Američke svemirske agencije (NASA), koja je 2004. lansirana u atmosferu kako bi pratila planetu Merkur, nakon što joj je istekao vijek trajanja pala je na površinu ove planete, prenosi Anadolu Agency (AA).

• Do Mjeseca za samo par sati?

01.05.2015 20:11 - N.N.

Moguće je da je NASA uspješno testirala oblik svemirskog leta koji bi ljude mogao da prevozi do Mjeseca za samo nekoliko sati - i na kraju nas dovede do toga da putujemo brzinom gotovo jednakom brzini svjetlosti.

• Ruska svemirska letjelica pada prema Zemlji

29.04.2015 15:03 - Agencije

MOSKVA - Ruska svemirska ljetelica bez posade, koja snabdijeva Međunarodnu svemirsku stanicu, pada prema Zemlji naizgled bez ikakve kontrole, izjavio je jedan neimenovani ruski zvaničnik za agenciju AFP.

• Ruski teretni brod za snabdijevanje Svemirske stanice u opasnosti

29.04.2015 10:50 - Fena

MOSKVA - Ruski svemirski teretni brod "Progres", koji treba na Međunarodnu svemirsku stanicu (ISS) dopremiti gorivo i hranu, u opasnosti je jer ima teškoća s prenosom podataka, rekle su u utorak ruske vlasti koje se ipak nadaju da će brod sutra pristati na ISS.

• Otkrivena najveća struktura u poznatom svemiru

22.04.2015 16:14 - N.N.

Međunarodni tim naučnika otkrio je najveću strukturu koju je u vidljivom svemiru ikada otkrilo čovječanstvo - nevjerovatno veliku prazninu.

• Večeras vrhunac Lirida

22.04.2015 12:56 - N.N.

Liridi je aprilska kiša meteora, koja je počela 16. aprila, a vrhunac dostiže danas.