Otkriveno 11 planetarnih sistema

Srna - 26.01.2012 23:04
Otkriveno 11 planetarnih sistema

VAŠINGTON - Misija "Kepler" američke NASA-e otkrila je 11 novih planetarnih sistema sa 26 potvrđenih planeta, saopštila je danas američka agencija za istraživanje svemira.

Ovim otkrićem skoro je udvostručen broj potvrđenih planeta i utrostručen broj zvijezda oko kojih kruži više od jedne planete.

Ovakvi sistemi pomažu astronomima da bolje shvate proces nastanka planeta, prenijela je Sinhua.

Otkrivene planete kruže oko svojih zvijezda na maloj udaljenosti. Najmanja planeta ima prečnik 1,5 puta veći od Zemljinog, a najveća je veličine Jupitera.

Dodatnim posmatranjima biće utvrđeno koje od njih su stjenovite, poput Zemlje, a koje imaju gasovitu atmosferu, poput Neptuna.

Vrijeme za koje ove planete naprave krug oko svojih zvijezeda je između šest i 143 dana. Sve su bliže svojim matičnim zvijezdama nego što je to Venera u odnosu na naše Sunce.

Dag Hadžins, naučnik iz programa "Kepler", izjavio je da se prije pokretanja ove misije znalo za oko 500 egzoplaneta, dok ih je u posljednje dvije godine otkriveno više od 60, kao i oko 2.300 nebeskih tijela koja su kandidati da budu proglašena za planete.

Svemirski brod "Kepler" lansiran je 2009. godine sa zadatkom da otkriva planete veličine Zemlje koje kruže oko drugih zvijezda.

Brod koristi veliku digitalnu kameru - fotometar, za stalno posmatranje više od 150.000 zvijezda u svom vidnom polju, dok kruži oko Sunca.

• Kina lansirala istraživački satelit

20.10.2014 14:19 - Fena

PEKING - Kina je danas uspješno lansirala na zadatu orbitu istraživački satelit, javila je agencija Xinhua.

• Kometa Siding Spring prošla pored Marsa

20.10.2014 11:28 - Agencije

VAŠINGTON - Kometa C/2013 A1 (poznata pod imenom Siding Spring), veličine manje planine, prošla je u nedelju pored Marsa, što se događa jednom u milion godina.

• Fascinantni meteor prošao pored Marsa i leti prema Suncu

20.10.2014 09:11 - Fena

NJUJORK - Komet iz vanjskih dijelova Sunčeva sistema u nedjelju je napravio rijedak bliski prolaz pored Marsa gdje ga je pratila flota robotskih sondi.

• Rover Oportuniti pronašao krst na Marsu?

17.10.2014 10:15 - N.N.

Rover Oportuniti koji već dugi niz godina istražuje crvenu planetu Mars, prije neki dan je uslikao neobičnu zanimljivu fotografiju.

• Ljudi ne treba da idu na Mars

14.10.2014 12:58 - Srna

MASAČUSETS - Ljudi ne treba da idu na Mars, jer na toj planeti niko ne bi preživio duže od 68 dana - upozorava studija Masačusetskog instituta tehnologije /MIT/.

• Super tajfun juri prema Japanu

11.10.2014 08:33 - N.N.

Velike pojave kao što su oluje možemo cijeniti samo ukoliko ih pogledamo iz svemira, a upravo to je uradio astronaut Rid Vajsmen.

• Uskoro prvi let NASA-ine rakete za 21. vijek

10.10.2014 10:47 - Fena

HOUSTON - NASA-in Orion, "svemirski brod za 21. vijek" koji bi čovječanstvo trebao odvesti do Mjeseca i Marsa, uskoro će krenuti na svoj prvi let, koji je zakazan za 4. decembar ove godine.

• Sutra potpuno pomračenje Mjeseca

07.10.2014 14:27 - Agencije

Američka svemirska agencija NASA saopštila je da će sutra biti potpuno pomračenje Mjeseca, prenose mediji u SAD.

• Komercijalni letovi na Mjesec od 2018.

06.10.2014 16:33 - N.N.

Kompanija "Space Adventures" uvodi prve komercijalne letove ka Mjesecu od 2018.

• Amerika i Indija zajedno »osvajaju« Mars

03.10.2014 11:36 - N.N.

Administrator NASA Čarls Bolden i K. Radakrišnan, predsjednik Indijske organizacije za svemirska istraživanja (ISRO), pokrenuće satelitsku misiju koja će pratiti Zemlju i ustanoviti putanje za buduće zajedničke misije za istraživanje Marsa.

• Svemirska braća (ni)su se već javila?

30.09.2014 12:13 - Srna

ČIKAGO - Naučnici uz pomoć nasavremenije tehnike tragaju za znakovima potencijalnog života u svemiru, a neki su uvjereni da su već pronađena planete na kojima ima inteligentnih bića.

• U dalekom svemiru otkrivene »molekule života«

29.09.2014 12:16 - N.N.

Naučnicu su u središtu naše galaksije otkrili složene molekule koje mogu učestvovati u hemijskim procesima u kakvima nastaje život.

• Nova posada stigla na orbitalnu stanicu

26.09.2014 09:59 - Srna

BAJKONUR - Posada ruskog svemirskog broda "sojuz TMA-14M" stigla je danas na Međunarodnu svemirsku stanicu /MSS/ poslije uspješnog spajanja sa orbitalnim objektom, saopštila je kontrola misije.

• Pronađena voda na planeti četiri puta većoj od Zemlje

25.09.2014 12:29 - AA

ANKARA - Naučnici su pronašli vodu na jednoj planeti veličine Neptuna, objavljeno je u magazinu "Nature".

• Potraga za »bosanskim meteoritom« u Hrvatskoj

24.09.2014 11:09 - Fena

ZAGREB - Stručnjaci još ne mogu odgovoriti je li plamteća kugla koja je prije sedam dana nadletjela bosansko-hercegovačko nebo pala negdje u Slavoniju, premda s terena dobijaju indicije da je metorit možda završio ondje.