Otkriveno 11 planetarnih sistema

Srna - 26.01.2012 23:04
Otkriveno 11 planetarnih sistema

VAŠINGTON - Misija "Kepler" američke NASA-e otkrila je 11 novih planetarnih sistema sa 26 potvrđenih planeta, saopštila je danas američka agencija za istraživanje svemira.

Ovim otkrićem skoro je udvostručen broj potvrđenih planeta i utrostručen broj zvijezda oko kojih kruži više od jedne planete.

Ovakvi sistemi pomažu astronomima da bolje shvate proces nastanka planeta, prenijela je Sinhua.

Otkrivene planete kruže oko svojih zvijezda na maloj udaljenosti. Najmanja planeta ima prečnik 1,5 puta veći od Zemljinog, a najveća je veličine Jupitera.

Dodatnim posmatranjima biće utvrđeno koje od njih su stjenovite, poput Zemlje, a koje imaju gasovitu atmosferu, poput Neptuna.

Vrijeme za koje ove planete naprave krug oko svojih zvijezeda je između šest i 143 dana. Sve su bliže svojim matičnim zvijezdama nego što je to Venera u odnosu na naše Sunce.

Dag Hadžins, naučnik iz programa "Kepler", izjavio je da se prije pokretanja ove misije znalo za oko 500 egzoplaneta, dok ih je u posljednje dvije godine otkriveno više od 60, kao i oko 2.300 nebeskih tijela koja su kandidati da budu proglašena za planete.

Svemirski brod "Kepler" lansiran je 2009. godine sa zadatkom da otkriva planete veličine Zemlje koje kruže oko drugih zvijezda.

Brod koristi veliku digitalnu kameru - fotometar, za stalno posmatranje više od 150.000 zvijezda u svom vidnom polju, dok kruži oko Sunca.

• NASA lansirala prvi satelit za mjerenje vlažnosti tla

31.01.2015 16:48 - Fena

LOS ANĐELES - Američka svemirska agencija NASA u subotu je, nakon dva odlaganja, lansirala prvi satelit za mjerenje vlažnosti tla na cijeloj Zemlji, koje će omogućiti da se bolje predvide suše i poplave.

• Otkriven najstariji solarni sistem u galaksiji

27.01.2015 19:52 - Agencije

LONDON - Međunarodni tim astronoma objelodanio je danas da je otkrio dosad najstariji poznati sunčev sistem u našoj galaksiji.

• U goste nam stiže asteroid 2004 BL86

26.01.2015 18:47 - Agencije

HJUSTON - Asteroid veličine planine sprema se da projuri pored Zemlje, najavili su danas astronomi, dodajući da je riječ o rijetkom preletu kakav se viđa jednom u deset godina.

• Kako funkcioniše svemirski toalet?

26.01.2015 11:20 - Agencije

BERLIN - Proteklog vikenda ruski kosmonauti na Međunarodnoj svemirskoj stanici imali su važan zadatak koji su sa uspjehom obavili. Popravili su toalet.

• Rozeta razotriva nevjerovatne tajne komete 67P

23.01.2015 16:37 - Agencije

PARIZ - Instrumenti evropske sonde Rozete ukazuju na neobične karakteristike komete 67P/Čurjumov-Gerasimenko, od milja nazvane Čuri, na koju je prošlog novembra spušten robot File.

• Još dvije planete u našem sunčevom sistemu?

19.01.2015 17:05 - Agencije

LONDON - Sunčev sistem ima još najmanje dvije planete koje čekaju da budu otkrivene, a nalaze se iza Plutonove orbite, tvrde španski i britanski astronomi.

• Internet na Marsu

19.01.2015 12:07 - Srna

VAŠINGTON - Izvršni direktor kompanije "Tesla" Elon Musk želi da uvede internet na Mars i procjenjuje da će to koštati deset milijardi dolara.

• Amerikanac i Rus obaraju rekord u svemiru

16.01.2015 19:12 - N.N.

Jedan američki i jedan ruski astsronaut provešće godinu dana na Međunarodnoj svemirskoj stanici (MSS) u okviru studije o fiziološkim i psihološkim efektima dugog boravka u orbiti kao dio priprema za buduće misije za Mars.

• Kometa Lavdžoj vidljiva golim okom, vraća se za 8.000 godina

14.01.2015 17:42 - Agencije

PARIZ - Kometa C/2014 Q2 trenutno nam je u gostima i vidljiva je golim okom pod vedrim nebom, posebno ako se posmatra sa mjesta bez svjetlosnog zagađenja.

• NASA: Nije bilo curenja amonijaka

14.01.2015 15:30 - Srna

KEJP KANAVERAL - NASA je danas saopštila da nije bilo curenja amonijaka u Međunarodnoj svemirskoj stanici /MSS/.

• Toksično curenje na orbitalnoj stanici

14.01.2015 12:48 - Srna

MOSKVA - U američkom sektoru Međunarodne svemirske stanice /MSS/ dogodilo se curenje toksične supstance, zbog čega je taj dio objekta izolovan, prenijela je televizija "Raša tudej".

• Pronađena izgubljena sonda na Marsu?

13.01.2015 18:18 - N.N.

Naučnici se nadaju da su konačno pronašli sondu kojoj se prije 11 godina izgubio svaki trag na Crvenoj planeti.

• Kineski brod ušao u orbitu Mjeseca

13.01.2015 10:18 - Srna

PEKING - Kineski svemirski brod bez ljudske posade ušao je u orbitu Mjeseca, a jedna rotacija traje 127 minuta, prenijela je Sinhua.

• »Zmaj« uspješno lansiran u svemir

10.01.2015 19:54 - Agencije

Iz Kejp Kanaverala na Floridi danas je lansiran teretni kosmički brod “Dragon”, kompanije “Space X”, koji na Međunarodnu svemirsku stanicu (MSS) nosi zalihe i opremu za naučne eksperimente.

• Planeta »Kepler - 438b« daleko najsličniji Zemlji

09.01.2015 12:07 - Srna

PASADENA - Analizom podataka super - teleskopa "Kepler" pronađeno je osam planeta sa potencijalnim uslovima za život, a najpogodnija je udaljena 470 svjetlosnih godina od Zemlje.