Otkriveno 11 planetarnih sistema

Srna - 26.01.2012 23:04

VAŠINGTON - Misija "Kepler" američke NASA-e otkrila je 11 novih planetarnih sistema sa 26 potvrđenih planeta, saopštila je danas američka agencija za istraživanje svemira.

Ovim otkrićem skoro je udvostručen broj potvrđenih planeta i utrostručen broj zvijezda oko kojih kruži više od jedne planete.

Ovakvi sistemi pomažu astronomima da bolje shvate proces nastanka planeta, prenijela je Sinhua.

Otkrivene planete kruže oko svojih zvijezda na maloj udaljenosti. Najmanja planeta ima prečnik 1,5 puta veći od Zemljinog, a najveća je veličine Jupitera.

Dodatnim posmatranjima biće utvrđeno koje od njih su stjenovite, poput Zemlje, a koje imaju gasovitu atmosferu, poput Neptuna.

Vrijeme za koje ove planete naprave krug oko svojih zvijezeda je između šest i 143 dana. Sve su bliže svojim matičnim zvijezdama nego što je to Venera u odnosu na naše Sunce.

Dag Hadžins, naučnik iz programa "Kepler", izjavio je da se prije pokretanja ove misije znalo za oko 500 egzoplaneta, dok ih je u posljednje dvije godine otkriveno više od 60, kao i oko 2.300 nebeskih tijela koja su kandidati da budu proglašena za planete.

Svemirski brod "Kepler" lansiran je 2009. godine sa zadatkom da otkriva planete veličine Zemlje koje kruže oko drugih zvijezda.

Brod koristi veliku digitalnu kameru - fotometar, za stalno posmatranje više od 150.000 zvijezda u svom vidnom polju, dok kruži oko Sunca.

• Pratite uživo svemirsku šetnju kamerom sa glave kosmonauta

18.08.2014 21:01 - N.N.

Ruski kosmonauti Aleksandar Skvorcov i Oleg Artemijev izašli su iz Međunarodne svemirske stanice (ISS) na šestiposatnu svemirsku šetnju u okviru koje su u svemir poslali nanosatelit.

• Dvojica ruskih kosmonauta počela radove u otvorenom svemiru

18.08.2014 19:48 - Srna

MOSKVA - Dvojica ruskih kosmonauta Aleksandar Skvorcov i Oleg Artemje, članovi posade Međunarodne svemirske stanice /MSS/ počeli su radove u otvorenom kosmosu.

• Helo Kiti otputovala u svemir za svoj 40. rođendan

15.08.2014 18:10 - Agencije

TOKIO - Za svoj 40. rođendan, Helo Kiti, čuvena japanska bijela maca sa ružičastom mašnom na glavi, častila je sebe putovanjem u svemir: kruži u orbiti oko Zemlje u japanskom satelitu Hodojoši-3.

• U avgustu nas čeka kataklizma?

12.08.2014 16:08 - N.N.

BEOGRAD - Nedavno je dnevna štampa brujala o vijesti da je neko ko se predstavlja kao dr Kaplan, a koji navodno predaje astronomiju na univerzitetu Ostinu u Teksasu - izračunao da će se objekat dimenzija planete približiti Zemlji u avgustu ove godine.

• Pogledajte kako je sijao supermjesec

11.08.2014 12:50 - N.N.

Tokom prethodne noći svijet je imao priliku da posmatra supermjesec, koji je bio veći i sjajniji nego ijedan drugi ove godine. Poklopilo se da iste noći je padala i kiša meteora Perseida.

Video Foto
  • Večeras uživajte u supermjesecu a onda i u kiši meteora

10.08.2014 16:16 - Agencije

LONDON - Na noćnom nebu danas nas očekuje dramatični spektakl tokom kojeg ćemo imati priliku da posmatramo supermjesec i kišu meteora Perseida.

• U nedjelju uveče nas očekuju supermjesec i kiša meteora

08.08.2014 20:36 - Agencije

LONDON - Na noćnom nebu u nedjelju očekuje nas dramatični spektakl tokom kojeg ćemo imati priliku da posmatramo supermjesec i kišu meteora Perseida.

• Šta bi se dogodilo sa vašim tijelom u svemiru bez svemirskog odjela

07.08.2014 12:34 - N.N.

Da li ste se ikada zapitali šta bi se desilo da čovjek u svemiru ne nosi svemirsko odjelo? Da li je stvarno dramatično kao što se to prikazuje u filmovima, da li bi tijelo bukvalno eskplodiralo, i da li postoji najmanja šansa za preživljavanje?

• »Rozeta« ušla u istoriju

06.08.2014 13:37 - Srna

FRANKFURT - Evropski svemirski brod "Rozeta" ušao je u danas u istoriju kao prvi koji se približio jednoj kometi, što je veliki uspjeh desetogodišnje misije, od koje naučnici očekuju da će doprinijeti otkrivanju nekih tajni Sunčevog sistema.

• Kako bi izgledalo da Mjesec zamijene planete

06.08.2014 12:26 - N.N.

Već 4,5 milijarde godina Mjesec je vjerni pratilac Zemlje, uzrokujući plime i oseke, ali i paleći maštu sujevjernih.

• Nakon 10 godina čekanja, konačno susret sonde sa kometom

05.08.2014 21:00 - Agencije

ŽENEVA - Nakon 10 godina putovanja i prevaljenih šest milijardi kilometara, sonda Rozeta će se sutra prvi put "sastati" sa kometom 67P Čurjumov-Gerasimenko.

• Ovako izgleda noć na Zemlji

04.08.2014 14:01 - N.N.

Život na Međunarodnoj svemirskoj stanici ima mnogo nedostataka, ali i prednosti.

• Rosetta konačno slijeće na kometu

01.08.2014 14:01 - N.N.

Evropski projekat slanja robota na kometu uskoro ulazi u ključnu fazu.

• Zašto Mjesec nije okrugao?

31.07.2014 22:32 - Agencije

LOS ANÐEES - Bio pun ili mlad, zemljin najbliži susjed u kosmosu još uvijek predstavlja enigmu ma koliko nam se činio poznatim.

• Koliko je težak Mliječni put?

30.07.2014 22:24 - N.N.

LONDON - Naša galaksija, Mliječni put, je lakša nego što se dosad mislilo, rezultat je najnovijeg istraživanja britanskih naučnika.