Otkriveno 11 planetarnih sistema

Srna - 26.01.2012 23:04
Otkriveno 11 planetarnih sistema

VAŠINGTON - Misija "Kepler" američke NASA-e otkrila je 11 novih planetarnih sistema sa 26 potvrđenih planeta, saopštila je danas američka agencija za istraživanje svemira.

Ovim otkrićem skoro je udvostručen broj potvrđenih planeta i utrostručen broj zvijezda oko kojih kruži više od jedne planete.

Ovakvi sistemi pomažu astronomima da bolje shvate proces nastanka planeta, prenijela je Sinhua.

Otkrivene planete kruže oko svojih zvijezda na maloj udaljenosti. Najmanja planeta ima prečnik 1,5 puta veći od Zemljinog, a najveća je veličine Jupitera.

Dodatnim posmatranjima biće utvrđeno koje od njih su stjenovite, poput Zemlje, a koje imaju gasovitu atmosferu, poput Neptuna.

Vrijeme za koje ove planete naprave krug oko svojih zvijezeda je između šest i 143 dana. Sve su bliže svojim matičnim zvijezdama nego što je to Venera u odnosu na naše Sunce.

Dag Hadžins, naučnik iz programa "Kepler", izjavio je da se prije pokretanja ove misije znalo za oko 500 egzoplaneta, dok ih je u posljednje dvije godine otkriveno više od 60, kao i oko 2.300 nebeskih tijela koja su kandidati da budu proglašena za planete.

Svemirski brod "Kepler" lansiran je 2009. godine sa zadatkom da otkriva planete veličine Zemlje koje kruže oko drugih zvijezda.

Brod koristi veliku digitalnu kameru - fotometar, za stalno posmatranje više od 150.000 zvijezda u svom vidnom polju, dok kruži oko Sunca.

• Rusi lansirali »ubicu satelita«?

25.11.2014 11:59 - Srna

MOSKVA - Zapadni vojni izvori tvrde da je Rusija vratila u kosmos "ubicu satelita", odnosno da je obnovila program od koga je odustala nakon završetka "Hladnog rata".

• Elon Musk gradi X - Wing rakete

25.11.2014 09:53 - N.N.

Milijarder Elon Musk odlučio je ovog vikenda preko Twittera otkriti dva velika projekta na kojima gradi njegova svemirska kompanija SpaceX.

• Svemirski brod Sojuz spustio se na ISS

24.11.2014 09:05 - Fena

VAŠINGTON - Ruski svemirski brod Sojuz, u kojem je prvi put u istoriji jedna Italijanka, spustio se u ponedjeljak bez poteškoća na Međunarodnu svemirsku stanicu (ISS), saopštila je NASA.

• Espreso kafa i u svemiru

21.11.2014 10:20 - Agencije

Astronauti na Međunarodnoj kosmičkoj stanici uskoro će moći da uživaju u bogatoj aromi italijanske kafe zahvaljujući espreso mašini specijalno dizajniranoj za uslove u bestežinskom stanju.

• Novi udar asteroida u Rusiji?

19.11.2014 12:48 - N.N.

Veoma jaka narandžasta svjetlost obasjala je nebo u ruskoj regiji Sverdlovsk na Uralu.

• Za 100 dolara sačuvajte uspomene na Mjesecu

19.11.2014 12:29 - N.N.

Milioni ljudi širom svijeta dobijaju mogućnost da ostvare "besmrtnost", ali na Mjesecu.

• »File« pronašao organske molekule na kometi

19.11.2014 10:16 - Srna

LONDON - Sonda "File" pronašla je organske molekule na površini komete na koju se spustila prošle sedmice, ali naučnici još nisu saopštili o kojoj vrsti molekula je riječ.

• Moskva priprema Međunrodnu svemirsku stanicu

17.11.2014 09:21 - Srna

MOSKVA - Rusija će tokom 2017. godine početi da postavlja kosmičku stanicu u svemiru, koristeći module građene za Međunarodnu svemirsku stanicu /MSS/, rekao je izvor iz ruskih službi za istraživanje svemira, prenosi ruski dnevnik "Komersant".

• Nešto se čudno događa na Uranu

16.11.2014 10:03 - N.N.

Stručnjaci su godinama mislili da je sedma planeta Sunčevog sistema samo tihi džin, ali jedan astronom Univerziteta u Arizoni smatra da se mnogo toga više krije ispod njegove mirne površine.

• ESA: Čekajući novi signal sa komete...

15.11.2014 18:26 - Agencije

Naučnici Evropske svemirske agencije (ESA) čekaju signale sa robota-sonde File, prvog postavljene na jednu kometu, ali ne vjeruju da će komunikacija biti uspostavljena u skorije vrijeme, saopštio je danas šef misije ESA za kometu Paolo Feri.

• Gasi se sonda »File«

14.11.2014 21:49 - Srna

PARIZ - Sonda "File" trebalo bi da se ugasi oko ponoći zbog manjka energije, izjavio je Filip Godon, šef projekta "Rozeta" pri francuskom Nacionalnom centru za kosmička izučavanja u Tuluzu.

• Ima li života na drugim planetama?

14.11.2014 20:07 - VOCIE OF AMERICA

Decenijama traganje za životom na drugim planetama u svemiru znači osluškivanje signala koji bi mogli značiti da tamo negdje daleko ima, osim naše, i drugih naprednih civilizacija.

• File počeo rizično bušenje na kometi

14.11.2014 15:49 - Srna

PARIZ - Sonda "File" počela je danas da buši površinu komete 67/P, ali postoji bojazan da će se njena baterija isprazniti za nekoliko sati i da rezultati analize materijala neće stići na Zemlju.

• Sonda može da se odvoji od komete

14.11.2014 14:47 - Srna

JEKATERINBURG - Ruski naučnici kažu da istraživačka sonda "File" može da se odvoji od komete 67P/Čurjumov-Gerasimenko u svakom trenutku, pošto nije pričvršćena za njenu površinu.

• Udar asteroida UR116 izazvao bi razaranja, ali ne i istrebljenje čovječanstva

14.11.2014 13:40 - Srna

MOSKVA - Asteroid "2014 UR116", koji je 20 puta veći od čeljabinskog meteora, u narednih 6 godina sigurno neće udariti u Zemlju, ali postoji mogućnost da prilikom približavanja Marsu i Veneri promijeni putanju prema našoj planeti.