Otkriveno 11 planetarnih sistema

Srna - 26.01.2012 23:04
Otkriveno 11 planetarnih sistema

VAŠINGTON - Misija "Kepler" američke NASA-e otkrila je 11 novih planetarnih sistema sa 26 potvrđenih planeta, saopštila je danas američka agencija za istraživanje svemira.

Ovim otkrićem skoro je udvostručen broj potvrđenih planeta i utrostručen broj zvijezda oko kojih kruži više od jedne planete.

Ovakvi sistemi pomažu astronomima da bolje shvate proces nastanka planeta, prenijela je Sinhua.

Otkrivene planete kruže oko svojih zvijezda na maloj udaljenosti. Najmanja planeta ima prečnik 1,5 puta veći od Zemljinog, a najveća je veličine Jupitera.

Dodatnim posmatranjima biće utvrđeno koje od njih su stjenovite, poput Zemlje, a koje imaju gasovitu atmosferu, poput Neptuna.

Vrijeme za koje ove planete naprave krug oko svojih zvijezeda je između šest i 143 dana. Sve su bliže svojim matičnim zvijezdama nego što je to Venera u odnosu na naše Sunce.

Dag Hadžins, naučnik iz programa "Kepler", izjavio je da se prije pokretanja ove misije znalo za oko 500 egzoplaneta, dok ih je u posljednje dvije godine otkriveno više od 60, kao i oko 2.300 nebeskih tijela koja su kandidati da budu proglašena za planete.

Svemirski brod "Kepler" lansiran je 2009. godine sa zadatkom da otkriva planete veličine Zemlje koje kruže oko drugih zvijezda.

Brod koristi veliku digitalnu kameru - fotometar, za stalno posmatranje više od 150.000 zvijezda u svom vidnom polju, dok kruži oko Sunca.

• U padu letjelice »Virdžin galaktik« poginula jedna osoba

31.10.2014 20:52 - Srna

SAKRAMENTO - Najmanje jedna osoba je poginula, a druga je povrijeđena prilikom pada turističkog svemirskog broda "Virdžin galaktik" u pustinju u američkoj saveznoj državi Kalifornija, saopštila je danas policija.

• Uspješno lansirana Ruska raketa »Sojuz«

29.10.2014 11:27 - Fena

ASTANA - Ruska raketa "Sojuz 2.1a", koja nosi kosmički brod "Progres" uspješno je jutros lansirana s kosmodroma Bajkonur, saopštila je ruska svemirska agencija "Roskosmos".

• Raketa uništena zbog kvara

29.10.2014 08:37 - Srna

VAŠINGTON - Američka raketa "Antares", koja je upućena ka Međunarodnoj svemirskoj stanici /MSS/, eksplodirala je neposredno po uzlijetanju sa komercijalnog lansirnog centra u Virdžiniji.

• Čovječanstvo će nestati za 18 godina?

28.10.2014 12:54 - Srna

VAŠINGTON, MOSKVA - Veliki asteroid "2004 VD17" mogao bi da 1. maja 2032. godine udari u Zemlju i uništi čovječanstvo, a američki i ruski naučnici imaju različite prijedloge o tome kako spriječiti kataklizmu.

• NASA otkrila rupu na Suncu

27.10.2014 12:36 - N.N.

Rupu u obliku kvadrata na Suncu NASA je nedavno primijetila, ali stručnjaci ističu da ova pojava ne može da utiče na život ljudi na Zemlji.

• Zemlja neće biti tri dana u potpunom mraku

26.10.2014 14:14 - Agencije

NJUJORK - Već nekoliko dana internetom kruži upozorenje kako je NASA navodno potvrdila da će 21, 22 i 23 decembra ove godine Zemlja biti u potpunom mraku zbog najveće solarne erupcije u poslednjih pola vijeka.

• Lansiran eksperimentalni kineski lunarni orbiter

24.10.2014 11:02 - Srna

PEKING - Kina je danas lansirala eksperimentalni svemirski brod koji će kružiti oko Mjeseca i vratiti se na Zemlju u okviru priprema za prvo bespilotno slijetanje na površinu Mjeseca i povratak.

• Slijede tri dana mraka na Zemlji

23.10.2014 19:35 - N.N.

NASA je potvrdila tri dana potpunog mraka koji će uslijediti 21, 22, i 23.decembra ove godine!

• Kometa s mirisom pokvarenih jaja

23.10.2014 17:04 - Agencije

PARIZ - Pokvarena jaja, konjska mokraća, alkohol i gorki badem; to je mješavina mirisa koja se širi sa kometa, tvrde evropski naučnici.

• Kina lansirala istraživački satelit

20.10.2014 14:19 - Fena

PEKING - Kina je danas uspješno lansirala na zadatu orbitu istraživački satelit, javila je agencija Xinhua.

• Kometa Siding Spring prošla pored Marsa

20.10.2014 11:28 - Agencije

VAŠINGTON - Kometa C/2013 A1 (poznata pod imenom Siding Spring), veličine manje planine, prošla je u nedelju pored Marsa, što se događa jednom u milion godina.

• Fascinantni meteor prošao pored Marsa i leti prema Suncu

20.10.2014 09:11 - Fena

NJUJORK - Komet iz vanjskih dijelova Sunčeva sistema u nedjelju je napravio rijedak bliski prolaz pored Marsa gdje ga je pratila flota robotskih sondi.

• Rover Oportuniti pronašao krst na Marsu?

17.10.2014 10:15 - N.N.

Rover Oportuniti koji već dugi niz godina istražuje crvenu planetu Mars, prije neki dan je uslikao neobičnu zanimljivu fotografiju.

• Ljudi ne treba da idu na Mars

14.10.2014 12:58 - Srna

MASAČUSETS - Ljudi ne treba da idu na Mars, jer na toj planeti niko ne bi preživio duže od 68 dana - upozorava studija Masačusetskog instituta tehnologije /MIT/.

• Super tajfun juri prema Japanu

11.10.2014 08:33 - N.N.

Velike pojave kao što su oluje možemo cijeniti samo ukoliko ih pogledamo iz svemira, a upravo to je uradio astronaut Rid Vajsmen.