Otkriveno pet novih planeta na kojima je moguć život?

Grupa naučnika sa Univerziteta u Birmingemu u Velikoj Britaniji, proučavajući podatke koje je pune četiri godine sakupljao NASA teleskop Kepler, objavila je otkriće pet novih planeta koje svojom veličinom nalikuju Zemlji.

Još u januaru objavili su pronalazak pet stjenovitih planeta koje se nalaze u blizini jedne od najstarijih poznatih zvijezda koja broji oko 11,2 milijarde godina, a od naše planete je udaljena 117 svjetlosnih godina.

Do otkrića su došli upotrebom astroseizmologije, grane koja proučava vibracije koje stvara zvuk zarobljen među zvijezdama. Upravo su ti impulsi omogućili utvrđivanje lokacije, veličinu kao i strarost planeta.

Naučnici smatraju da bi upravo ove planete, ili barem jedna od njih, mogle biti slične Zemlji te kako bi na njima život kakav poznajemo bio moguć.

"Ovaj solarni sastav dao nam je nadu u pronalazak nastanjivih planeta koje do sada nismo mogli pronaći zbog nedovoljnog broja informacija o planetama koje su udaljene stotinama svjetlosnih godina od Zemlje", ispričao je jedan od naučnika i dodao kako bi detaljna analiza ovog otkrića mogla dovesti do brojnih promjena.

Iako smatraju da bi na ovim planetama ljudski život bio moguć, sve su to spekulacije koje je najprije potrebno potvrditi. Za to je potrebno puno vremena kao i resursa.

Otkriveno je kako su planete nastali negdje u doba nastanka Zemlje, u doba Velikog praska, a naučnici se pitaju ako je moguće da se Veliki prasak dogodio u tako starom sunčevom sistemu, znači li to da postoji inteligentan život na njima?

Zvijezda oko koje kruže novootkrivene planete zove se Kepler-444, a planete su veličine između Merkura i Venere što ih čini jednakima ili mrvicu manjima od Zemlje.

Poznato je da su planete slične Zemlji nastale u sličnom vremenskom periodu, prije oko 13,8 milijardi godina, a upravo taj podatak služi naučnicima kao polazna tačka za dalja istraživanja koja sugerišu da je na njima razvoj života moguć.

"Kada se Zemlja formirala, ove planete su već bile oformljene, bile su starije od Zemlje, tako da nam ovo otkriće može pomoći i u otkrivanju samog razvoja Zemlje", kazao je jedan od naučnika sa Univerziteta u Birminghamu.

Kepler-444, Sunce oko kojeg kruže ove planete, manji je od našeg za 25 odsto, a isto tako od našeg Sunca slabije grije za oko 700 stepeni. Svaka je planeta toliko blizu svog Sunca da oko njega prođe za 10 dana. Takvi uslovi predviđaju temperaturu planete manju nego što je na Merkuru, a to znači da razvoj života na njoj ipak nije moguć - ali postoje planete bliže Kepleru-444. Čak tri planete veličine su Marsa, dok se posljednja upoređuje s Venerom.

Kepler-444 centar je jedne od najstraijih galaksija za koje znamo, a dokaz je da su se planete počele formirati oko sedam milijardi godina prije našeg Sunčevog sistema.