Planeta Ros 128b mogla bi da bude idealno mjesto za život

Foto: N.N. | Planeta Ros 128b mogla bi da bude idealno mjesto za život

Planeta "Ros 128b", udaljena 11 svjetlosnih godina od Zemlje, ima karakteristike koje bi je mogle učiniti nastanjivom. Evo o čemu je riječ.

Planeta je velika poput Zemlje i na njoj godina traje nešto kraće od deset zemaljskih dana. Astronomi kažu da "Ros 128b" omogućava dobre uslove za život.

Naučnici procenjuju da temperatura na ovoj planeti varira između minus 60 i plus 20 stepeni Celzijusovih.

U Nasi navode da bi ti uslovi mogli biti mnogo bolji nego na drugim planetama u Zemljinom susjedstvu.

"Ros 128b" nalazi se veoma blizu svoje zvijezde, zbog čega ima kratku orbitu, ali nije izložen visokoj temperaturi, jer je zvijezda ohlađena i ne emituje zračenje.

Planeta je otkrivena spektrografom "HARPS", instaliranom u Čileu, objavljeno je u naučnom časopisu "Astronomija i astrofizika".

Uprkos tome što se nalazi vrlo blizu svoje zvezde, "Ros 128b" dobija samo 1,38 puta veće zračenje u odnosu na Zemlju.

Jedna strana novootkrivene planete trajno je okrenuta zvijezdi, a druga je u vječnom mraku.

To je upravo jedan od razloga zbog kojih astronomi nisu sigurni da bi takva planeta mogla biti idealno mjesto za život.

(nationalgeographic.rs)