Pogledajte Venerin sastanak sa Suncem, sljedeći tek 2117. godine!

Biljana Savić - 05.06.2012 19:01
Pogledajte Venerin sastanak sa Suncem, sljedeći tek 2117. godine!

BANJALUKA - Tranzit planete Venere ispred Sunčevog diska, rijetki nebeski spektakl, dešava se sutra, a sljedeći se neće dogoditi sve do 2117. godine.

Svemirski ples, poznat kao tranzit Venere, kada će Zemlja, Venera i Sunce biti u istoj liniji, moguće je vidjeti i  u BiH kako je najavljeno od stručnjaka  u 6.31, a završiće se nakon 18 minuta.

"Venera je tada u položaju kada je najbliža Zemlji i nalazi se na udaljenosti od nekih 50 miliona kilometara, a kako su njene dimenzije jako slične Zemljinim,  to znači da je tada možemo vidjeti kao kružić prividnog ugaonog prečnika", pojasnili su i Sektoru astronomije Federalnog hidrometeorološkog zavoda.

Oni su istakli da se tada u Sunce ne smije gledati bez odgovarajuće opreme i zaštite, jer može  doći do oštećenje mrežnjače.

Astronomsko društvo "Orion" Sarajevo za sve zainteresovane građane organizovao je posmatranje ovog događaja svojim teleskopima na kojima su specijalni filteri za posmatranje Sunca.

U Sunce ne smije gledati bez odgovarajuće opreme i zaštite

"Posmatranje je organizovano na platou kod Vidikovca, stotinak metara iznad mjesta gdje je završavala nekadašnja žičara na Trebeviću", kazali su u Sektoru astronomije.

Prema riječima Milana Popovića, tehničara na Prirodno-matematičkom fakultetu u Banjaluci, u gradu na Vrbasu nema organizovanog posmatranja ove nebeske pojave.

Venerin "randevu" sa Suncem u potpunosti se mogao  vidjeti, kako je najavljeno, u većem dijelu istočne Azije, istočne Australije i Aljaske, dok je djelimični tranzit prilikom izlaska Sunca bilo moguće vidjeti u cijeloj Evropi, zapadnoj Aziji i istočnoj Africi.

Djelimični tranzit prilikom zalaska sunca mogao se posmatrati u većem dijelu Sjeverne Amerike, Srednje Amerike kao i zapadne Južne Amerike.

• Kina lansirala istraživački satelit

20.10.2014 14:19 - Fena

PEKING - Kina je danas uspješno lansirala na zadatu orbitu istraživački satelit, javila je agencija Xinhua.

• Kometa Siding Spring prošla pored Marsa

20.10.2014 11:28 - Agencije

VAŠINGTON - Kometa C/2013 A1 (poznata pod imenom Siding Spring), veličine manje planine, prošla je u nedelju pored Marsa, što se događa jednom u milion godina.

• Fascinantni meteor prošao pored Marsa i leti prema Suncu

20.10.2014 09:11 - Fena

NJUJORK - Komet iz vanjskih dijelova Sunčeva sistema u nedjelju je napravio rijedak bliski prolaz pored Marsa gdje ga je pratila flota robotskih sondi.

• Rover Oportuniti pronašao krst na Marsu?

17.10.2014 10:15 - N.N.

Rover Oportuniti koji već dugi niz godina istražuje crvenu planetu Mars, prije neki dan je uslikao neobičnu zanimljivu fotografiju.

• Ljudi ne treba da idu na Mars

14.10.2014 12:58 - Srna

MASAČUSETS - Ljudi ne treba da idu na Mars, jer na toj planeti niko ne bi preživio duže od 68 dana - upozorava studija Masačusetskog instituta tehnologije /MIT/.

• Super tajfun juri prema Japanu

11.10.2014 08:33 - N.N.

Velike pojave kao što su oluje možemo cijeniti samo ukoliko ih pogledamo iz svemira, a upravo to je uradio astronaut Rid Vajsmen.

• Uskoro prvi let NASA-ine rakete za 21. vijek

10.10.2014 10:47 - Fena

HOUSTON - NASA-in Orion, "svemirski brod za 21. vijek" koji bi čovječanstvo trebao odvesti do Mjeseca i Marsa, uskoro će krenuti na svoj prvi let, koji je zakazan za 4. decembar ove godine.

• Sutra potpuno pomračenje Mjeseca

07.10.2014 14:27 - Agencije

Američka svemirska agencija NASA saopštila je da će sutra biti potpuno pomračenje Mjeseca, prenose mediji u SAD.

• Komercijalni letovi na Mjesec od 2018.

06.10.2014 16:33 - N.N.

Kompanija "Space Adventures" uvodi prve komercijalne letove ka Mjesecu od 2018.

• Amerika i Indija zajedno »osvajaju« Mars

03.10.2014 11:36 - N.N.

Administrator NASA Čarls Bolden i K. Radakrišnan, predsjednik Indijske organizacije za svemirska istraživanja (ISRO), pokrenuće satelitsku misiju koja će pratiti Zemlju i ustanoviti putanje za buduće zajedničke misije za istraživanje Marsa.

• Svemirska braća (ni)su se već javila?

30.09.2014 12:13 - Srna

ČIKAGO - Naučnici uz pomoć nasavremenije tehnike tragaju za znakovima potencijalnog života u svemiru, a neki su uvjereni da su već pronađena planete na kojima ima inteligentnih bića.

• U dalekom svemiru otkrivene »molekule života«

29.09.2014 12:16 - N.N.

Naučnicu su u središtu naše galaksije otkrili složene molekule koje mogu učestvovati u hemijskim procesima u kakvima nastaje život.

• Nova posada stigla na orbitalnu stanicu

26.09.2014 09:59 - Srna

BAJKONUR - Posada ruskog svemirskog broda "sojuz TMA-14M" stigla je danas na Međunarodnu svemirsku stanicu /MSS/ poslije uspješnog spajanja sa orbitalnim objektom, saopštila je kontrola misije.

• Pronađena voda na planeti četiri puta većoj od Zemlje

25.09.2014 12:29 - AA

ANKARA - Naučnici su pronašli vodu na jednoj planeti veličine Neptuna, objavljeno je u magazinu "Nature".

• Potraga za »bosanskim meteoritom« u Hrvatskoj

24.09.2014 11:09 - Fena

ZAGREB - Stručnjaci još ne mogu odgovoriti je li plamteća kugla koja je prije sedam dana nadletjela bosansko-hercegovačko nebo pala negdje u Slavoniju, premda s terena dobijaju indicije da je metorit možda završio ondje.