Pogledajte Venerin sastanak sa Suncem, sljedeći tek 2117. godine!

Biljana Savić - 05.06.2012 19:01
Pogledajte Venerin sastanak sa Suncem, sljedeći tek 2117. godine!

BANJALUKA - Tranzit planete Venere ispred Sunčevog diska, rijetki nebeski spektakl, dešava se sutra, a sljedeći se neće dogoditi sve do 2117. godine.

Svemirski ples, poznat kao tranzit Venere, kada će Zemlja, Venera i Sunce biti u istoj liniji, moguće je vidjeti i  u BiH kako je najavljeno od stručnjaka  u 6.31, a završiće se nakon 18 minuta.

"Venera je tada u položaju kada je najbliža Zemlji i nalazi se na udaljenosti od nekih 50 miliona kilometara, a kako su njene dimenzije jako slične Zemljinim,  to znači da je tada možemo vidjeti kao kružić prividnog ugaonog prečnika", pojasnili su i Sektoru astronomije Federalnog hidrometeorološkog zavoda.

Oni su istakli da se tada u Sunce ne smije gledati bez odgovarajuće opreme i zaštite, jer može  doći do oštećenje mrežnjače.

Astronomsko društvo "Orion" Sarajevo za sve zainteresovane građane organizovao je posmatranje ovog događaja svojim teleskopima na kojima su specijalni filteri za posmatranje Sunca.

U Sunce ne smije gledati bez odgovarajuće opreme i zaštite

"Posmatranje je organizovano na platou kod Vidikovca, stotinak metara iznad mjesta gdje je završavala nekadašnja žičara na Trebeviću", kazali su u Sektoru astronomije.

Prema riječima Milana Popovića, tehničara na Prirodno-matematičkom fakultetu u Banjaluci, u gradu na Vrbasu nema organizovanog posmatranja ove nebeske pojave.

Venerin "randevu" sa Suncem u potpunosti se mogao  vidjeti, kako je najavljeno, u većem dijelu istočne Azije, istočne Australije i Aljaske, dok je djelimični tranzit prilikom izlaska Sunca bilo moguće vidjeti u cijeloj Evropi, zapadnoj Aziji i istočnoj Africi.

Djelimični tranzit prilikom zalaska sunca mogao se posmatrati u većem dijelu Sjeverne Amerike, Srednje Amerike kao i zapadne Južne Amerike.

• NASA lansirala prvi satelit za mjerenje vlažnosti tla

31.01.2015 16:48 - Fena

LOS ANĐELES - Američka svemirska agencija NASA u subotu je, nakon dva odlaganja, lansirala prvi satelit za mjerenje vlažnosti tla na cijeloj Zemlji, koje će omogućiti da se bolje predvide suše i poplave.

• Otkriven najstariji solarni sistem u galaksiji

27.01.2015 19:52 - Agencije

LONDON - Međunarodni tim astronoma objelodanio je danas da je otkrio dosad najstariji poznati sunčev sistem u našoj galaksiji.

• U goste nam stiže asteroid 2004 BL86

26.01.2015 18:47 - Agencije

HJUSTON - Asteroid veličine planine sprema se da projuri pored Zemlje, najavili su danas astronomi, dodajući da je riječ o rijetkom preletu kakav se viđa jednom u deset godina.

• Kako funkcioniše svemirski toalet?

26.01.2015 11:20 - Agencije

BERLIN - Proteklog vikenda ruski kosmonauti na Međunarodnoj svemirskoj stanici imali su važan zadatak koji su sa uspjehom obavili. Popravili su toalet.

• Rozeta razotriva nevjerovatne tajne komete 67P

23.01.2015 16:37 - Agencije

PARIZ - Instrumenti evropske sonde Rozete ukazuju na neobične karakteristike komete 67P/Čurjumov-Gerasimenko, od milja nazvane Čuri, na koju je prošlog novembra spušten robot File.

• Još dvije planete u našem sunčevom sistemu?

19.01.2015 17:05 - Agencije

LONDON - Sunčev sistem ima još najmanje dvije planete koje čekaju da budu otkrivene, a nalaze se iza Plutonove orbite, tvrde španski i britanski astronomi.

• Internet na Marsu

19.01.2015 12:07 - Srna

VAŠINGTON - Izvršni direktor kompanije "Tesla" Elon Musk želi da uvede internet na Mars i procjenjuje da će to koštati deset milijardi dolara.

• Amerikanac i Rus obaraju rekord u svemiru

16.01.2015 19:12 - N.N.

Jedan američki i jedan ruski astsronaut provešće godinu dana na Međunarodnoj svemirskoj stanici (MSS) u okviru studije o fiziološkim i psihološkim efektima dugog boravka u orbiti kao dio priprema za buduće misije za Mars.

• Kometa Lavdžoj vidljiva golim okom, vraća se za 8.000 godina

14.01.2015 17:42 - Agencije

PARIZ - Kometa C/2014 Q2 trenutno nam je u gostima i vidljiva je golim okom pod vedrim nebom, posebno ako se posmatra sa mjesta bez svjetlosnog zagađenja.

• NASA: Nije bilo curenja amonijaka

14.01.2015 15:30 - Srna

KEJP KANAVERAL - NASA je danas saopštila da nije bilo curenja amonijaka u Međunarodnoj svemirskoj stanici /MSS/.

• Toksično curenje na orbitalnoj stanici

14.01.2015 12:48 - Srna

MOSKVA - U američkom sektoru Međunarodne svemirske stanice /MSS/ dogodilo se curenje toksične supstance, zbog čega je taj dio objekta izolovan, prenijela je televizija "Raša tudej".

• Pronađena izgubljena sonda na Marsu?

13.01.2015 18:18 - N.N.

Naučnici se nadaju da su konačno pronašli sondu kojoj se prije 11 godina izgubio svaki trag na Crvenoj planeti.

• Kineski brod ušao u orbitu Mjeseca

13.01.2015 10:18 - Srna

PEKING - Kineski svemirski brod bez ljudske posade ušao je u orbitu Mjeseca, a jedna rotacija traje 127 minuta, prenijela je Sinhua.

• »Zmaj« uspješno lansiran u svemir

10.01.2015 19:54 - Agencije

Iz Kejp Kanaverala na Floridi danas je lansiran teretni kosmički brod “Dragon”, kompanije “Space X”, koji na Međunarodnu svemirsku stanicu (MSS) nosi zalihe i opremu za naučne eksperimente.

• Planeta »Kepler - 438b« daleko najsličniji Zemlji

09.01.2015 12:07 - Srna

PASADENA - Analizom podataka super - teleskopa "Kepler" pronađeno je osam planeta sa potencijalnim uslovima za život, a najpogodnija je udaljena 470 svjetlosnih godina od Zemlje.