Pogledajte Venerin sastanak sa Suncem, sljedeći tek 2117. godine!

Biljana Savić - 05.06.2012 19:01
Pogledajte Venerin sastanak sa Suncem, sljedeći tek 2117. godine!

BANJALUKA - Tranzit planete Venere ispred Sunčevog diska, rijetki nebeski spektakl, dešava se sutra, a sljedeći se neće dogoditi sve do 2117. godine.

Svemirski ples, poznat kao tranzit Venere, kada će Zemlja, Venera i Sunce biti u istoj liniji, moguće je vidjeti i  u BiH kako je najavljeno od stručnjaka  u 6.31, a završiće se nakon 18 minuta.

"Venera je tada u položaju kada je najbliža Zemlji i nalazi se na udaljenosti od nekih 50 miliona kilometara, a kako su njene dimenzije jako slične Zemljinim,  to znači da je tada možemo vidjeti kao kružić prividnog ugaonog prečnika", pojasnili su i Sektoru astronomije Federalnog hidrometeorološkog zavoda.

Oni su istakli da se tada u Sunce ne smije gledati bez odgovarajuće opreme i zaštite, jer može  doći do oštećenje mrežnjače.

Astronomsko društvo "Orion" Sarajevo za sve zainteresovane građane organizovao je posmatranje ovog događaja svojim teleskopima na kojima su specijalni filteri za posmatranje Sunca.

U Sunce ne smije gledati bez odgovarajuće opreme i zaštite

"Posmatranje je organizovano na platou kod Vidikovca, stotinak metara iznad mjesta gdje je završavala nekadašnja žičara na Trebeviću", kazali su u Sektoru astronomije.

Prema riječima Milana Popovića, tehničara na Prirodno-matematičkom fakultetu u Banjaluci, u gradu na Vrbasu nema organizovanog posmatranja ove nebeske pojave.

Venerin "randevu" sa Suncem u potpunosti se mogao  vidjeti, kako je najavljeno, u većem dijelu istočne Azije, istočne Australije i Aljaske, dok je djelimični tranzit prilikom izlaska Sunca bilo moguće vidjeti u cijeloj Evropi, zapadnoj Aziji i istočnoj Africi.

Djelimični tranzit prilikom zalaska sunca mogao se posmatrati u većem dijelu Sjeverne Amerike, Srednje Amerike kao i zapadne Južne Amerike.

• NASA tim sklopio najdetaljniju fotografiju Andromede ikad

25.05.2015 16:01 - N.N.

Petog januara ove godine NASA, američka svemirska agencija, objavila je snimak Andromede, nama najbliže galaksije. Fotografije je opet načinio teleskop "Habl", ali rezultat je ovaj put nadmašio sva moguća očekivanja, donosi "Collective Evolution".

• Svađe, nesporazumi i kašnjenja

20.05.2015 14:31 - Agencije

Počevši od danas pa do 12. juna, Merkur je u retrogradnom hodu, što znacima pod njegovim uticajem donosi nevolje uglavnom u komunikaciji.

• Komunikacioni satelit »MeksSat-1« nestao nakon lansiranja

16.05.2015 11:17 - Srna

MOSKVA - Meksički komunikacioni satelit lansiran na ruskoj raketi tipa "Proton-M" najvjerovatnije je nestao nekoliko minuta po lansiranju, prenose ruski mediji.

• Džinovski asteroid sutra prolazi pored Zemlje

13.05.2015 13:21 - N.N.

Asteroid prečnika 1,3 kilometara sutra će se veoma približiti Zemlji, najavljuje Nasin Program za praćenje objekata blizu Zemlje.

• Ruska letjelica »Progres« pala iznad Pacifika

08.05.2015 23:11 - N.N.

Ruska letjelica "Progres 59" sagorjela je u Zemljinoj atmosferi devet dana nakon lansiranja, usljed obaranja zbog kvara, prenio je "Spejs".

• Evo kako izgleda zalazak Sunca na Marsu

08.05.2015 19:58 - N.N.

Rover "Kjuriositi" je 15. aprila poslao na Zemlju fotografije zalaska Sunca na Marsu.

• Ruska raketa noćas pada ka Zemlji

07.05.2015 20:24 - Agencije

Ruska teretna raketa "Progres" raspašće se u atmosferi Zemlje u noći između četvrka i petka, najavila je ruska svemirska agencija "Roskosmos".

• Rusi pripemaju novu sondu za Marsov satelit

04.05.2015 14:24 - Agencije

MOSKVA - Ruska savezna svemirska agencija Roskosmos planira da lansira novu sondu za ispitivanje tla na Marsovom satelitu Fobos, u skladu sa nacrtom ruskog novog svemirskog programa od 2016. do 2025. godine, koji je danas zvanično predstavljen.

• Robomajmun Čarli osvaja Mjesec

02.05.2015 21:20 - N.N.

BREMEN - Mjesec, bojno polje istraživačkih letjelica i rovera, uskoro će pohoditi i njemački robomajmun Čarli.

• Svemirsko zračenje šteti mozgu astronauta

02.05.2015 13:43 - Agencije

Zračenje kojem su izloženi astronauti na dugim putovanjima u svemiru, mogu da oštete njihov nervni sistem i dovedu do trajnog smanjenja kognitivnih sposobnosti, rezultati su najnovije naučne studije obavljene nad laboratorijskim miševima.

• Svemirska letjelica »Messenger« pala na Merkur

01.05.2015 22:08 - AA

ANKARA - Svemirska letjelica "Messenger" Američke svemirske agencije (NASA), koja je 2004. lansirana u atmosferu kako bi pratila planetu Merkur, nakon što joj je istekao vijek trajanja pala je na površinu ove planete, prenosi Anadolu Agency (AA).

• Do Mjeseca za samo par sati?

01.05.2015 20:11 - N.N.

Moguće je da je NASA uspješno testirala oblik svemirskog leta koji bi ljude mogao da prevozi do Mjeseca za samo nekoliko sati - i na kraju nas dovede do toga da putujemo brzinom gotovo jednakom brzini svjetlosti.