Pogledajte Venerin sastanak sa Suncem, sljedeći tek 2117. godine!

Biljana Savić - 05.06.2012 19:01
Pogledajte Venerin sastanak sa Suncem, sljedeći tek 2117. godine!

BANJALUKA - Tranzit planete Venere ispred Sunčevog diska, rijetki nebeski spektakl, dešava se sutra, a sljedeći se neće dogoditi sve do 2117. godine.

Svemirski ples, poznat kao tranzit Venere, kada će Zemlja, Venera i Sunce biti u istoj liniji, moguće je vidjeti i  u BiH kako je najavljeno od stručnjaka  u 6.31, a završiće se nakon 18 minuta.

"Venera je tada u položaju kada je najbliža Zemlji i nalazi se na udaljenosti od nekih 50 miliona kilometara, a kako su njene dimenzije jako slične Zemljinim,  to znači da je tada možemo vidjeti kao kružić prividnog ugaonog prečnika", pojasnili su i Sektoru astronomije Federalnog hidrometeorološkog zavoda.

Oni su istakli da se tada u Sunce ne smije gledati bez odgovarajuće opreme i zaštite, jer može  doći do oštećenje mrežnjače.

Astronomsko društvo "Orion" Sarajevo za sve zainteresovane građane organizovao je posmatranje ovog događaja svojim teleskopima na kojima su specijalni filteri za posmatranje Sunca.

U Sunce ne smije gledati bez odgovarajuće opreme i zaštite

"Posmatranje je organizovano na platou kod Vidikovca, stotinak metara iznad mjesta gdje je završavala nekadašnja žičara na Trebeviću", kazali su u Sektoru astronomije.

Prema riječima Milana Popovića, tehničara na Prirodno-matematičkom fakultetu u Banjaluci, u gradu na Vrbasu nema organizovanog posmatranja ove nebeske pojave.

Venerin "randevu" sa Suncem u potpunosti se mogao  vidjeti, kako je najavljeno, u većem dijelu istočne Azije, istočne Australije i Aljaske, dok je djelimični tranzit prilikom izlaska Sunca bilo moguće vidjeti u cijeloj Evropi, zapadnoj Aziji i istočnoj Africi.

Djelimični tranzit prilikom zalaska sunca mogao se posmatrati u većem dijelu Sjeverne Amerike, Srednje Amerike kao i zapadne Južne Amerike.

• Zbog nevremena odloženo lansiranje »Zmaja« ka MKS

20.09.2014 14:57 - Agencije

VAŠINGTON - Zbog loših vremenskih uslova danas je odloženo lansiranje američkog teretnog kosmičkog broda "Zmaj" (Dragon), kompanije "Space Exploration Technologies, SpaceX", saopštila je američka vazduhoplovna i svemirska agencija NASA.

• Astronomi pronašli veliku crnu rupu u svemiru

19.09.2014 11:02 - N.N.

Astronomi su pronašli veliku crnu rupu, onu najvećeg tipa, u centru galaksije M60-UCD1.

• NASA ne želi da zavisi od Rusije u sferi kosmosa

17.09.2014 14:44 - N.N.

Američka kosmička agencija NASA sklopila je ugovore sa kompanijama "Boeing" i "SpaceX" za gradnju brodova sa ljudskom posadom, koji bi trebalo krajem 2017. godina da dostave kosmonaute na Međunarodnu kosmičku stanicu.

• Odabrano mjesto na koje će sletjeti sonda Rozete

15.09.2014 17:48 - Agencije

BERLIN - Evropska svemirska agencija (ESA) je danas saopštila da je konačno odabrala mjesto na kom će biti izvedeno prvo ateriranje na jednu kometu, manevar koji predstavlja ključni element desetogodišnje misije sonde Rozeta.

• U narednih sto godina 400 sudara sa Zemljom

15.09.2014 09:59 - Srna

VAŠINGTON - U narednih stotinu godina Zemlja bi mogla da se 400 puta sudari sa drugim kosmičkim tijelima, uglavnom asteroidima - navode naučnici.

• Iznad BiH preletio veoma sjajan meteor bolid

13.09.2014 15:10 - Srna

SARAJEVO - Iznad BiH je preletio veoma sjajan meteor bolid koji su snimile kamere meteorske mreže, a postoji vjerovatnoća da je jedan njegov dio pao u blizini hrvatske granice.

• Danas stiže geomagnetska oluja

12.09.2014 11:47 - N.N.

Solarna baklja, koju je Sunce izbacilo u srijedu, mogla bi poremetiti radi komunikacijskih i električnih uređaja na Zemlji, ali i poremetiti rad satelita u orbiti.

• Kina 2022. pokreće prvu svemirsku stanicu

11.09.2014 18:22 - AA

PEKING - Kina će 2022. pokrenuti prvu svemirsku stanicu u istoriji zemlje, prenosi Anadolu Agency (AA).

• Nakon pet mjeseci u svemiru astronauti se vratili kući

11.09.2014 11:39 - Fena

KEJP KANEVERAL - Tri dosadašnja stanovnika međuanrodne svemirske stanice vratila su se danas na zemlju.

• Asteroid veličine kita će očešati Zemlju

06.09.2014 18:43 - N.N.

BERLIN- Asteroid veličine kita u nedjelju će očešati Zemlju, saopšteno je iz NASA.

• Laniakea, naš kosmički kvart

04.09.2014 10:22 - Agencije

VAŠINGTON - Astronomi su danas najavili da su mapirali superskup galaksija, kojem pripada i naš Sunčev sistem, te da su ovu moćnu grupaciju nazvali Laniakea, ili "veliki nebeski svod" na havajskom jeziku.

• Propao seksualni eksperiment u svemiru

03.09.2014 13:50 - N.N.

Uginuli su svi gušteri koji su sudjelovali u svemirskom seksualnom eksperimentu na ruskom satelitu Foton-M4, objavila je Ruska akademija nauka nakon što se letjelica vratila na Zemlju, prenosi RT.

• Planeta sa kišnim oblacima izvan Sunčevog sistema

27.08.2014 10:52 - Srna

VAŠINGTON Astronomi su otkrili prvu planetu izvan Sunčevog sistema koja ima kišne oblake, što je korak naprijed u pronalaženju planeta na kojima bi moglo biti života.

• Sateliti Galileo u pogrešnoj orbiti

24.08.2014 15:35 - Agencije

PARIZ - Dva satelita Galileo, koja su u petak raketom Sojuz lansirana iz Francuske Gvajane, nisu ušla u predviđenu orbitu, saopštila je kompanija Arijanspejs.

• Povrdili greške prilikom izbacivanja u orbitu

23.08.2014 20:03 - Srna

MOSKVA - Ruska kompanija "Lavočkin" potvrdila je danas da je došlo do grešaka zbog kojih dva evropska satelita iz misije "Galileo", lansirana uz pomoć rakete ruske proizvodnje "sojuz VS09" iz Francuske Gijane, nisu dostigla namjeravanu orbitu.