Pogledajte Venerin sastanak sa Suncem, sljedeći tek 2117. godine!

Biljana Savić - 05.06.2012 19:01
Pogledajte Venerin sastanak sa Suncem, sljedeći tek 2117. godine!

BANJALUKA - Tranzit planete Venere ispred Sunčevog diska, rijetki nebeski spektakl, dešava se sutra, a sljedeći se neće dogoditi sve do 2117. godine.

Svemirski ples, poznat kao tranzit Venere, kada će Zemlja, Venera i Sunce biti u istoj liniji, moguće je vidjeti i  u BiH kako je najavljeno od stručnjaka  u 6.31, a završiće se nakon 18 minuta.

"Venera je tada u položaju kada je najbliža Zemlji i nalazi se na udaljenosti od nekih 50 miliona kilometara, a kako su njene dimenzije jako slične Zemljinim,  to znači da je tada možemo vidjeti kao kružić prividnog ugaonog prečnika", pojasnili su i Sektoru astronomije Federalnog hidrometeorološkog zavoda.

Oni su istakli da se tada u Sunce ne smije gledati bez odgovarajuće opreme i zaštite, jer može  doći do oštećenje mrežnjače.

Astronomsko društvo "Orion" Sarajevo za sve zainteresovane građane organizovao je posmatranje ovog događaja svojim teleskopima na kojima su specijalni filteri za posmatranje Sunca.

U Sunce ne smije gledati bez odgovarajuće opreme i zaštite

"Posmatranje je organizovano na platou kod Vidikovca, stotinak metara iznad mjesta gdje je završavala nekadašnja žičara na Trebeviću", kazali su u Sektoru astronomije.

Prema riječima Milana Popovića, tehničara na Prirodno-matematičkom fakultetu u Banjaluci, u gradu na Vrbasu nema organizovanog posmatranja ove nebeske pojave.

Venerin "randevu" sa Suncem u potpunosti se mogao  vidjeti, kako je najavljeno, u većem dijelu istočne Azije, istočne Australije i Aljaske, dok je djelimični tranzit prilikom izlaska Sunca bilo moguće vidjeti u cijeloj Evropi, zapadnoj Aziji i istočnoj Africi.

Djelimični tranzit prilikom zalaska sunca mogao se posmatrati u većem dijelu Sjeverne Amerike, Srednje Amerike kao i zapadne Južne Amerike.

• Uspješno lansirana Ruska raketa »Sojuz«

29.10.2014 11:27 - Fena

ASTANA - Ruska raketa "Sojuz 2.1a", koja nosi kosmički brod "Progres" uspješno je jutros lansirana s kosmodroma Bajkonur, saopštila je ruska svemirska agencija "Roskosmos".

• Raketa uništena zbog kvara

29.10.2014 08:37 - Srna

VAŠINGTON - Američka raketa "Antares", koja je upućena ka Međunarodnoj svemirskoj stanici /MSS/, eksplodirala je neposredno po uzlijetanju sa komercijalnog lansirnog centra u Virdžiniji.

• Čovječanstvo će nestati za 18 godina?

28.10.2014 12:54 - Srna

VAŠINGTON, MOSKVA - Veliki asteroid "2004 VD17" mogao bi da 1. maja 2032. godine udari u Zemlju i uništi čovječanstvo, a američki i ruski naučnici imaju različite prijedloge o tome kako spriječiti kataklizmu.

• NASA otkrila rupu na Suncu

27.10.2014 12:36 - N.N.

Rupu u obliku kvadrata na Suncu NASA je nedavno primijetila, ali stručnjaci ističu da ova pojava ne može da utiče na život ljudi na Zemlji.

• Zemlja neće biti tri dana u potpunom mraku

26.10.2014 14:14 - Agencije

NJUJORK - Već nekoliko dana internetom kruži upozorenje kako je NASA navodno potvrdila da će 21, 22 i 23 decembra ove godine Zemlja biti u potpunom mraku zbog najveće solarne erupcije u poslednjih pola vijeka.

• Lansiran eksperimentalni kineski lunarni orbiter

24.10.2014 11:02 - Srna

PEKING - Kina je danas lansirala eksperimentalni svemirski brod koji će kružiti oko Mjeseca i vratiti se na Zemlju u okviru priprema za prvo bespilotno slijetanje na površinu Mjeseca i povratak.

• Slijede tri dana mraka na Zemlji

23.10.2014 19:35 - N.N.

NASA je potvrdila tri dana potpunog mraka koji će uslijediti 21, 22, i 23.decembra ove godine!

• Kometa s mirisom pokvarenih jaja

23.10.2014 17:04 - Agencije

PARIZ - Pokvarena jaja, konjska mokraća, alkohol i gorki badem; to je mješavina mirisa koja se širi sa kometa, tvrde evropski naučnici.

• Kina lansirala istraživački satelit

20.10.2014 14:19 - Fena

PEKING - Kina je danas uspješno lansirala na zadatu orbitu istraživački satelit, javila je agencija Xinhua.

• Kometa Siding Spring prošla pored Marsa

20.10.2014 11:28 - Agencije

VAŠINGTON - Kometa C/2013 A1 (poznata pod imenom Siding Spring), veličine manje planine, prošla je u nedelju pored Marsa, što se događa jednom u milion godina.

• Fascinantni meteor prošao pored Marsa i leti prema Suncu

20.10.2014 09:11 - Fena

NJUJORK - Komet iz vanjskih dijelova Sunčeva sistema u nedjelju je napravio rijedak bliski prolaz pored Marsa gdje ga je pratila flota robotskih sondi.

• Rover Oportuniti pronašao krst na Marsu?

17.10.2014 10:15 - N.N.

Rover Oportuniti koji već dugi niz godina istražuje crvenu planetu Mars, prije neki dan je uslikao neobičnu zanimljivu fotografiju.

• Ljudi ne treba da idu na Mars

14.10.2014 12:58 - Srna

MASAČUSETS - Ljudi ne treba da idu na Mars, jer na toj planeti niko ne bi preživio duže od 68 dana - upozorava studija Masačusetskog instituta tehnologije /MIT/.

• Super tajfun juri prema Japanu

11.10.2014 08:33 - N.N.

Velike pojave kao što su oluje možemo cijeniti samo ukoliko ih pogledamo iz svemira, a upravo to je uradio astronaut Rid Vajsmen.

• Uskoro prvi let NASA-ine rakete za 21. vijek

10.10.2014 10:47 - Fena

HOUSTON - NASA-in Orion, "svemirski brod za 21. vijek" koji bi čovječanstvo trebao odvesti do Mjeseca i Marsa, uskoro će krenuti na svoj prvi let, koji je zakazan za 4. decembar ove godine.