Svemirske kapsule i sateliti blokirani u Kazahstanu

Beta - 28.05.2012 12:06
Svemirske kapsule i sateliti blokirani u Kazahstanu

MOSKV - Finansijski problemi između Rusije i Kazahstana ometaju polijetanje sedam letjelica u svemir, uključujući evropskih meteorološki satelit Metop-B, piše danas list Komersant.

Prema neimenovanom izvoru iz ruskog svemirskog sektora, Kazahstan, u kojem se od sovjetskog doba nalazi glavni ruski kosmodrom u Bajkonuru,

traži međuvladin sporazum. Tim dokumentom bi se odredila finansijska nadoknada od Rusije zbog pada ostataka raketa na kazahstansku teritoriju.

Pošto se dvije strane nisu dogovorile, Kazahstan ne dozvoljava korišćenje svoje teritorije, zbog čega ruska svemirska agencija Roskosmos mora da odloži sva planirana lansiranja.

"Iz tih razloga ne možemo da ispunimo svoje i međunarodne obaveze", kazao je Komersantu izvor iz ruske agencije.

Riječ je o slanju u svemir satelita Metop-B koje je bilo predviđeno za 23. maj, ruskih satelita Konopus-B i MKA-PN1, bjeloruskog BKA, kanadskog ADS-1B i njemačkog TET-1 (predviđeno za 7. jun) i ruskog Resurs-P, planiranog za avgust.

Rusija Kazahstanu godišnje plaća 115 miliona dolara za upotrebu kosmodroma Bajkonur, u okviru sporazuma sklopljenog do 2050. Iz te

baze polijeće većina ruskih raketa, uključujući kapsule sa ljudskom posadom koje putuju na Međunarodnu svemirsku stanicu.

Sukob je uslijedio nakon "crne (2011) godine" za Rusiju u svemirskom sektoru i pet neuspješnih lansiranja.

Posljednje od njih datira iz 23. decembra, kada je satelit za vojnu i civilnu komunikaciju pao u Sibir zbog kvara na raketi Sojuz.

• NASA tim sklopio najdetaljniju fotografiju Andromede ikad

25.05.2015 16:01 - N.N.

Petog januara ove godine NASA, američka svemirska agencija, objavila je snimak Andromede, nama najbliže galaksije. Fotografije je opet načinio teleskop "Habl", ali rezultat je ovaj put nadmašio sva moguća očekivanja, donosi "Collective Evolution".

• Svađe, nesporazumi i kašnjenja

20.05.2015 14:31 - Agencije

Počevši od danas pa do 12. juna, Merkur je u retrogradnom hodu, što znacima pod njegovim uticajem donosi nevolje uglavnom u komunikaciji.

• Komunikacioni satelit »MeksSat-1« nestao nakon lansiranja

16.05.2015 11:17 - Srna

MOSKVA - Meksički komunikacioni satelit lansiran na ruskoj raketi tipa "Proton-M" najvjerovatnije je nestao nekoliko minuta po lansiranju, prenose ruski mediji.

• Džinovski asteroid sutra prolazi pored Zemlje

13.05.2015 13:21 - N.N.

Asteroid prečnika 1,3 kilometara sutra će se veoma približiti Zemlji, najavljuje Nasin Program za praćenje objekata blizu Zemlje.

• Ruska letjelica »Progres« pala iznad Pacifika

08.05.2015 23:11 - N.N.

Ruska letjelica "Progres 59" sagorjela je u Zemljinoj atmosferi devet dana nakon lansiranja, usljed obaranja zbog kvara, prenio je "Spejs".

• Evo kako izgleda zalazak Sunca na Marsu

08.05.2015 19:58 - N.N.

Rover "Kjuriositi" je 15. aprila poslao na Zemlju fotografije zalaska Sunca na Marsu.

• Ruska raketa noćas pada ka Zemlji

07.05.2015 20:24 - Agencije

Ruska teretna raketa "Progres" raspašće se u atmosferi Zemlje u noći između četvrka i petka, najavila je ruska svemirska agencija "Roskosmos".

• Rusi pripemaju novu sondu za Marsov satelit

04.05.2015 14:24 - Agencije

MOSKVA - Ruska savezna svemirska agencija Roskosmos planira da lansira novu sondu za ispitivanje tla na Marsovom satelitu Fobos, u skladu sa nacrtom ruskog novog svemirskog programa od 2016. do 2025. godine, koji je danas zvanično predstavljen.

• Robomajmun Čarli osvaja Mjesec

02.05.2015 21:20 - N.N.

BREMEN - Mjesec, bojno polje istraživačkih letjelica i rovera, uskoro će pohoditi i njemački robomajmun Čarli.

• Svemirsko zračenje šteti mozgu astronauta

02.05.2015 13:43 - Agencije

Zračenje kojem su izloženi astronauti na dugim putovanjima u svemiru, mogu da oštete njihov nervni sistem i dovedu do trajnog smanjenja kognitivnih sposobnosti, rezultati su najnovije naučne studije obavljene nad laboratorijskim miševima.

• Svemirska letjelica »Messenger« pala na Merkur

01.05.2015 22:08 - AA

ANKARA - Svemirska letjelica "Messenger" Američke svemirske agencije (NASA), koja je 2004. lansirana u atmosferu kako bi pratila planetu Merkur, nakon što joj je istekao vijek trajanja pala je na površinu ove planete, prenosi Anadolu Agency (AA).

• Do Mjeseca za samo par sati?

01.05.2015 20:11 - N.N.

Moguće je da je NASA uspješno testirala oblik svemirskog leta koji bi ljude mogao da prevozi do Mjeseca za samo nekoliko sati - i na kraju nas dovede do toga da putujemo brzinom gotovo jednakom brzini svjetlosti.

• Ruska svemirska letjelica pada prema Zemlji

29.04.2015 15:03 - Agencije

MOSKVA - Ruska svemirska ljetelica bez posade, koja snabdijeva Međunarodnu svemirsku stanicu, pada prema Zemlji naizgled bez ikakve kontrole, izjavio je jedan neimenovani ruski zvaničnik za agenciju AFP.

• Ruski teretni brod za snabdijevanje Svemirske stanice u opasnosti

29.04.2015 10:50 - Fena

MOSKVA - Ruski svemirski teretni brod "Progres", koji treba na Međunarodnu svemirsku stanicu (ISS) dopremiti gorivo i hranu, u opasnosti je jer ima teškoća s prenosom podataka, rekle su u utorak ruske vlasti koje se ipak nadaju da će brod sutra pristati na ISS.