Svemirsko zračenje šteti mozgu astronauta

Zračenje kojem su izloženi astronauti na dugim putovanjima u svemiru, mogu da oštete njihov nervni sistem i dovedu do trajnog smanjenja kognitivnih sposobnosti, rezultati su najnovije naučne studije obavljene nad laboratorijskim miševima.

"To nije dobra vijest za kosmonaute", izjavio je autor studije Čarls Lajmoli sa Univerziteta u Kaliforniji.

Prema njegovim riječima, svemirska zračenja mogu da dovedu do pada radnih sposobnosti, oštećenja pamćenja i teškoća u koncentraciji koji su bitni za svemirsku misiju.

Lajmoli je rekao da to oštećenje može da bude trajno i kad se austronauti vrate na Zemlju.

Naučnici su izložili laboratorijske miševe svemirskom zračenju i konstatovali da je mozak glodara oticao i da su imali teškoće u prenosu nervnih signala, što dovodi do pada kognitivnih sposobnosti.

U studiji se ističe da astronauti u međunarodnoj svemirskoj stanici nisu izloženim visokom svemirskom zračenju jer su zaštićeni Zemljinom magnosferom. Ta stanica se nalazi između 350 i 400 kilometara iznad Zemlje.

Studija je sprovedena u okviru istraživanja američke svemirske agencije NASA o uticaju dugog boravka u svemiru kao što bi bile misije naseljavanja Marsa.