Teorija o velikom prasku je istinita

Tvorci teorije o velikom prasku možda nisu bili u pravu što se tiče svega, ali u jednom sigurno jesu – univerzum se hladi, baš kako su i predvidjeli. Astronomi su nedavno izvršili najpreciznija mjerenja do sada, prema kojima su utvrdili da se univerzum postepeno hladi tokom proteklih 13.77 biliona godina njegovog postojanja.

Internacionalni tim astronauta koristio je australijski radio teleskop prilikom mjerenja temperature gasova u galaksiji udaljenoj 7.2 biliona svjetlosnih godina. Uporedili su kretanje različitih molekula gasa u neimenovanoj galaksiji i ukazali su na temperaturu u momentu u kom su radio talasi prolazili kroz galaksiju.

Njihovo otkriće daće naučnicima koji vjeruju u teoriju velikog praska ego–injekciju. Istražitelji su otkrili da galaksija ima temperaturu od minus 270 stepeni, što ej samo 3 stepena iznad apsolutne nule.

Ako je teorija velikog praska zaista tačna, ostatak radijacije od velikog praska zagrijao je ove gasove u dubini galaksije, koji su pomogli otkrivanju osnovne temperature univerzuma. Kako se univerzum širi, temperatura pozadinskog zračenja polako opada.

Ovo je prvi put da je temperatura drevnog univerzuma ovako precizno izmjerena, a pomoći će u provjeri i podršci teorije o tome kakav je univerzum bio i kako se razvijao.

Iako se temperatura svemira lagano kreće ka apsolutnoj nuli, nikad neće u potpunosti doći do nje. A čak i ukoliko bi došla, više nam to ne bi ni bilo važno. Ono što je mnogo bitnije je to što se dešava na zemlji, u našoj galaksiji, u kojoj radijacija preplavljuje univerzum u kom živimo.