U toku obrada 11 "perspektivnih signala" iz svemira

U okviru SETI projekta "Prodor: Slušajte", koji traga za vanzemaljskim civilizacijama, naučnici obrađuju 11 "potencijalno perspektivnih signala".

Endrju Simon iz SETI centra na Univerzitetu u Berkliju naglašava da još nisu pronašli nedvosmisleni trag o postojanju vanzemaljske inteligencije, ali da je potraga tek počela.

Prije dvije godine ruski milijarder Jurij Milner i kosmolog Stiven Hoking uložili su 100 miliona dolara u desetogodišnju potragu za vanzemaljcima.

"To je SETI projekat najširih razmjera, koji je objavljen nakon Projekta `Feniks 1995`", piše internet portal "Astronomija".

U oktobru i novembru prošle godine projekat je ušao u fazu realizacije.

Naučnici i inženjeri instalirali su uređaje za potragu na američki teleskop "GBT", kao i njegovog australijskog "rođaka" u opservatoriji "Parks", te dobili podršku naučnog tima najvećih svjetskih radioteleskopa FAST u Kini.

Simon i njegove kolege objavili su sada preliminarne rezultate potrage za vanzemaljcima sa 692 "obližnje" zvijezde.

Oni preciziraju da su otkrili 11 potencijalnih tragova koji mogu da ukazuju na postojanje vanzemaljaca. Tragovi su uhvaćeni teleskopima na različitim radiotalasnim opsezima.

Svi zainteresovani za ove "poruke iz svemira" mogu da preuzmu i analiziraju podatke kako bi pomogli naučnicima.

Učesnici projekta smatraju da ovi "izlivi" radioaktivnosti najverovatnije imaju prirodno porijeklo, ali je njihovo otkriće ipak motivisalo učesnike projekta i natjeralo ih da prošire svoje polje pretraživanja.