Vitamin B3 pronađen na meteoritima

Naučnici još nemaju pravi "recept" od koga se razvio život u ranoj istoriji nastanka solarnog sistema, ali misle da je uzrok njegovog nastanka radijacija koja "napada" led i time stvara hemijske reakcije koje proizvode vitamin B3 ili Niacin.

Ekspres lonac, u kome su prašina i led, stvaraju ključne molekule za život u ovoj planetarnoj kuhinji, a sve se to onda kasnije skupi u asteroide i komete, sugeriše najnovija studija objavljena 13. aprila u naučnom žurnalu "Geochimica et Cosmochimica Acta", prenosi Na dlanu.

Neki istraživači smatraju da je udar meteora, koji se desio u davnoj istoriji naše planete, mogao sa sobom donijeti i hemijske osnove za život, kao što su amino kiseline i vitamini kao što je Niacin. Jer, ljudsko tijelo ne proizvodi Niacin, već se on mora uzimati kroz ishranu.

"Vitamin B3 je neophodan za metabolizam i njegovo porijeklo je drevno", kaže autorka ove studije, Karen Smit, sa Državnog Univerzizteta u Pensilvaniji.

Ona i njeni saradnici su otkrili vitamin B3 u osam meteorita bogatih ugljenikom.

Nivo vitamina B3, koji je pronađen, kreće se od 30 do 600 jedinica po milijardi, kako se navodi u izvještaju. Drugi molekuli koji su pronađeni su piridin karboksilna kiselina i piridin dikarboksilna kiselina. Količina B3 u meteoritima je povezana sa činjenicom koliko su asteroidi, od kojih su potekli, bili tretirani vodom.

"Otkrili smo šemu: meteoriti sa manje vitamina potiču od asteroida koji su bili više izmijenjeni tečnom vodom", rekla je Smitova.

Neki od hemijskih i mineralnih supstanci u tragovima govore o promjenama koje je asteroid pretrpio usljed djelovanja vode. Naučnici su takođe testirali teoriju da vitamin B3 dolazi iz svemira u laboratorijskim uslovima. "Dokazali smo da je sinteza vitamina B3 moguća na ledenim zrnima", rekla je Smitova i dodala: "I ranija istraživanja su pokazala da je Niacin moguće stvoriti nebiološkim putem na Zemlji, tako da će naš tim nastaviti sa eksperimentima u budućnosti, da bi otkrili kako se B3 formira na ledenim zrnima u svemiru."