NJUJORK - Zube treba prati tek 30 minuta nakon jela, nikako prije, jer im to više škodi nego što im čini dobro, tvrdi jedan američki stomatolog.
Zubari nas s pravom podsjećaju na značaj redovnog pranja zuba, ali postoje trenuci u toku dana kada to ne treba raditi jer ih time još više oštećujemo, objašnjava dr Hauard R. Gembl, predsjednik Akademije opšte stomatologije.
Naime, istraživanje koje je sproveo sa svojim timom pokazalo je da pranje zuba u prvih trideset minuta nakon jela ili pića čini da zubi postaju osjetljiviji na karijes.
Pojedini prehrambeni proizvodi sadrže kisele supstance koje napadaju zubnu gleđ i dentin, tkivo zuba koje se nalazi ispod nje. Kada peremo zube u prvih 30-ak minuta poslije jela, pomažemo penetraciju tih kiselina u zube i time ubrzavamo njihovu koroziju.
"Pranjem zuba guramo kiselinu dublje u gleđ i dentin", kazao je dr Gemble za "Njujork tajms".
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku, Twitteru i Google+. Pratite Nezavisne novine putem Android mobilnih uređaja.
Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije Nezavisnih novina.
Prema zvaničnim podacima Federalnog zavoda za javno zdravstvo i Instituta za zdravlje Republike Srpske, u BiH je trenutno registrovano 230 osoba zaraženih HIV virusom, uzročnikom bolesti AIDS.
Nakon čak i samo letimičnog pogleda na ovu fotografiju sigurno će se svakom pušaču smučiti svaka pomisao da zapali još jednu cigaretu.
U posljednje vrijeme sve više ljudi pati od različitih vrsta alergija, a najnovija istraživanja dokazala su da veoma važnu ulogu u njihovom nastanku ima genetska predispozicija.
ANTALIJA - Turkinja kojoj je prvoj na svijetu izvršena uspješna transplantacija materice sa mrtve donorke, a potom je vještačkom oplodnjom in vitro (IVF) uspjela da zatrudni, je morala da prekine trudnoću, jer je srce embriona prestalo da kuca, objavila je danas Univerzitetska bolnica Akdeniz u Antaliji.
LONDON - Život u blizini prometne saobraćajnice povećava rizik od problema sa bubrezima, saopštili su američki istraživači.
Procjenjuje se da oko jedan do dva odsto odraslih osoba pati od neke vrste alergije na hranu.
Ljubitelj ste mladog luka, ali isto tako i društvena osoba koja ne želi svakog dana da onesvješćuje ljude oko sebe svojim neprijatnim zadahom? Ustručavanju je došao kraj jer postoje trikovi koji brzo i lako rješavaju vaš problem.
VAŠINGTON - Dodaci ribljeg ulja bogati sastojkom omega 3 nemaju nikakav efekat na osobe sa kardiovaskularnim rizikom koji su se već liječili lijekovima, navodi se danas u najnovijoj italijanskoj studiji objavljenoj u SAD.