Zdravlje

Žumance štetno po arterije kao i duvan

Žumance štetno po arterije kao i duvan
Agencije - 16.08.2012 09:05

TORONTO - Holesterol u žumancu jajeta mogao bi da ima skoro isto negativno dejstvo po krvne sudove (arterije) kao i duvanski dim, pokazali su rezultati istraživanja grupe kanadskih naučnika koje je objavljeno u časopisu "Aterosklerosis" (Atherosclerosis).

Bogato nezasićenim masnim kiselinama "omega-3", vitaminima i antioksidantima, žumance bi imalo veliku nutritivnu vrednost, da se njime ne unosi i veoma velika količina holesterola, prenijeli su francuski mediji. 

Naučnici su došli do rezultata o štetnosti žumanaca mjereći ehografijom kod 1.200 kanadskih pacijenata starih u prosjeku 61 godinu u karotidnoj arteriji (dovodi krv do vrata) nagomilanu masnoću i ćelije koji progresivno uništavaju arterije i mogu da se otkače i blokiraju cirkulaciju izazivajući infarkt miokarda ili moždani udar.

Naučnici su primetili da se formiranje tih naslaga posebno ubrzava nakon 40. godine života kod osoba koje redovno imaju na meniju žumanca, a pre svega onih koji ih konzumiraju više od tri puta sedmično.

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku, Twitteru i Google+. Pratite Nezavisne novine putem Android mobilnih uređaja.

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije Nezavisnih novina.

Ostali naslovi

  • Ljekari: Anđelina Džoli nije donijela mudru odluku

    Agencije - 22.05.2013 22:02

    VAŠINGTON - Broj žena koje se iz preventivnih razloga odlučuju na odstranjivanje grudi u posljednjih 15 godina u SAD i nekim drugim razvijenim zemljama se udvostručio.

  • Pogledajte kako izgledaju zdrava i jetra sa cirozom

    Telegraf.rs - 22.05.2013 14:52

    Pred vama je sada fotografija koja će vam na izuzetno snažan i slikovit način demonstrirati koje su posljedice unosa tečnih opijata u svoj organizam.

    Foto
  • Osam najzdravijih namirnica za doručak

    Tportal - 22.05.2013 13:56

    Zdrave namirnice od kojih će vaše tijelo dobiti sve što mu je potrebno za dobar početak dana u stvari su veoma dostupne. Ne preskačite doručak, ali preskočite pecivo, a opredijelite se za zdravije opcije.

  • Besplatni sistematski pregledi u 5 bh. gradova

    PR - 22.05.2013 00:05

    Žurba, pritisak i stres već dugo su nam svakodnevica. U danu nam uvijek nedostaje barem još jedan sat da završimo sve obaveze koje nas čekaju.

  • Sokovi uzrokuju nastanak bubrežnih kamenaca

    Fena - 21.05.2013 20:37

    BOSTON - Konzumacija velikih količina zaslađenih sokova je u novom istraživanju povezana s većim rizikom za nastanak bubrežnih kamenaca.

  • Masna hrana izaziva umor?

    Agencije - 21.05.2013 08:51

    VAŠINGTON - Istraživanje američkih naučnika s Pen Stejt Medicinskog koledža povezalo je konzumaciju masne hrane s većom učestalošću osjećaja umora.

  • U BiH registrovano 230 osoba zaraženih HIV-om

    Manjine.ba - 20.05.2013 17:26

    Prema zvaničnim podacima Federalnog zavoda za javno zdravstvo i Instituta za zdravlje Republike Srpske, u BiH je trenutno registrovano 230 osoba zaraženih HIV virusom, uzročnikom bolesti AIDS.

  • Pogledajte razliku između pluća pušača i nepušača

    Telegraf.rs - 20.05.2013 15:18

    Nakon čak i samo letimičnog pogleda na ovu fotografiju sigurno će se svakom pušaču smučiti svaka pomisao da zapali još jednu cigaretu.

    Foto

Ostale vijesti iz rubrike »

Kalkulatori

Plodni dani
Idealna tezina
Potrosnja kalorija

Newsletter

Registrujte se na besplatni newsletter.

Svako jutro najvažnije vijesti.

Upišite vašu e-mail adresu:

Delivered by FeedBurner

Postanite naš prijatelj

Pratite najnovije vijesti.

Postanite naš prijatelj, pratite nas na Facebook-u!