Japanci uspjeli snimiti sudar dvije galaksije

Foto: N.N. | Japanci uspjeli snimiti sudar dvije galaksije
N.N.

Pretpostavlja se da se radi o najranijem primjeru sudara galaksija koji se desio prije čak 13 milijardi godina.

Astronomi su nedavno uspjeli snimiti i pogledati bliski susret dvije galaksije. Iako sam fenomen nije nešto neobično, okolnosti vezane uz njegov nastanak jesu.

Naime, s obzirom da se sudar desio na velikoj udaljenost od Zemlje, svjetlo koje je doputovalo do nas staro je 13 milijardi godina. Drugim riječima, ovaj prizor je zapravo pogled u daleku prošlost našeg kosmosa.

B14-65666 nekad se smatrao samo hrpom zvijezda, ali nova promatranja koja je sproveo naučni tim sa univerziteta Vaseda u Tokiju imaju dokaz da je 'hrpa zvijezda' zapravo rezultat susreta i spajanja dviju galaksija.

Naučni tim je predvođen Takujom Hašimotom za otkriće je iskoristio nove podatke koje je sakupila ALMA (Atacama Large Millimeter/submillimeter Array) kako bi otkrili najraniji primjer spajanja dviju galaksija.

Kosmički objekt trenutno ima masu 770 miliona puta veću od našeg sunca.

(tportal.hr)

Komentare na ovu vijest mogu postaviti samo prijavljeni čitaoci.

Pošaljite komentar