Otkrivena crna rupa koja premašuje sva očekivanja

Foto: N.N. | Otkrivena crna rupa koja premašuje sva očekivanja

Protekle sedmice astronomi su otkrili crnu rupu u Mliječnoj stazi toliko veliku da dovodi u pitanje postojeće modele razvoja zvijezda.

LB-1 crna rupa je 15.000 svjetlosnih godina udaljena od Zemlje i ima masu 70 puta veću od Sunca, prenosi Hina.

Iako se procjenjuje da Mliječna staza sadrži 100 miliona zvjezdanih crnih rupa, LB-1 je dvostruko veća od onog što su naučnici mislili da je moguće, kazao je Liu Jifeng, profesor s Kineske nacionalne astronomske opservatorije, koji je vodio istraživanje. On je dodao da crne rupe tolike mase ne bi trebalo ni da postoje u našoj galaksiji prema većini sadašnjih modela evolucija zvijezda.

Češće su zvjezdane crne rupe do 20 puta veće od Sunca koje se formiraju kada se središte vrlo velike zvijezde uruši.

A naučnici vjeruju da tipična zvijezda u Mliječnoj stazi odbacuje većinu plinova uz pomoć zvjezdanih vjetrova sprečavajući pojavu crne rupe veličine LB-1, kaže Liu, te dodaje da će naučnici iz tog razloga sada morati objasniti nastanak LB-1.

Astronomi tek pokušavaju dokučiti obilje crnih rupa i mehanizme njihovog nastanka, kaže David Reitze, fizičar na Kalifornijskom institutu za tehnologiju "Caltech", koji nije bio uključen u otkriće.

Opservatorija na "Caltechu" ranije je otkrila valove u prostor-vremenu koji sugerišu mogućnost crnih rupa u udaljenim galaksijama koje su mnogo veće od onog što je po naučnicima moguće. Zvjezdane crne rupe obično se stvaraju nakon eksplozija supernova, fenomena koji se događa kad izgaraju vrlo velike zvijezde na kraju svog "života".

Slučaj LB-1 pokazuje da se radi o novoj vrsti crne rupe koja nastaje drugim mehanizmima, kaže Reitze.

Kako je saopšteno, LB-1 je otkrio međunarodni tim naučnika uz pomoć kineskog teleskopa LAMOST.

Dodatni podaci s dva najveća svjetska optička teleskopa u Španiji i SAD potvrdili su veličinu LB-1, koju su kineski naučnici opisali kao fantastičnu.

Ipak naučnici otkrivaju crne rupe uz pomoć zračenja koje emituju, ta metoda ima ograničenja jer se može primijeniti na malom broju sastava crnih rupa u kojima druge zvijezde kruže u blizini crne rupe i emituju zrake koje se mogu uočiti, kaže Liu.

Umjesto toga, tim je otkrio LB-1 prateći kretanja ogromnog broja zvijezda tokom dugog vremena te je uspio otkriti LB-1 na osnovu gibanja "partnerske" zvijezde, kaže Liu.